Citaat:Bij interesse mag er altijd eens proef gereden worden. Hierbij vraag ik wel een kleine vergoeding voor de tijd die er vrij wordt gemaakt en de begeleiding die we erbij geven aan de ruiter
Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
Damelza schreef:Wat vinden jullie hiervan?Citaat:Bij interesse mag er altijd eens proef gereden worden. Hierbij vraag ik wel een kleine vergoeding voor de tijd die er vrij wordt gemaakt en de begeleiding die we erbij geven aan de ruiter
Belker schreef:Klopt wel, maar er zijn heel wat “ slachtveulens” buiten Zwitserland verkocht. Sommige bloedlijnen staan bekent om de mindere karakters.
Ik vind het fijne paarden, bewerkbaar, mensgericht maar er zit echt wel een kop op. En dan is het toch echt een koudbloed.
Lieser schreef:Belker schreef:Klopt wel, maar er zijn heel wat “ slachtveulens” buiten Zwitserland verkocht. Sommige bloedlijnen staan bekent om de mindere karakters.
Ik vind het fijne paarden, bewerkbaar, mensgericht maar er zit echt wel een kop op. En dan is het toch echt een koudbloed.
Onze Freiberger (met mooie bloedlijn) heeft verlatingsangst. Met hoofdletters (maar dat zal ik hier niet doen, dat schreeuwt zo ). Dus ze kan ineens in paniek raken als een groepje paarden + ruiters zonder haar/ons op buitenrit gaat. Of als merries met hun veulens uit de wei worden gehaald. Of als we op een buitenrit een andere groep paarden met ruiters passeren. Dat is niet bepaald 'koel in de kop'.
Maar vrachtwagens, rennende honden, overvliegende helikopters, bladblazers doen haar dan weer helemaal niks.
Sababber schreef:Wat versta je onder begeleiden bij het proefrijden? uiteindelijk zit er iemand op je paard die geen idee heeft van je dier. Bij elk paard waar ik ooit ben gaan kijken zat de verkoper in de bak of stond in het midden van de baan.
Soms ging de verkoper me helpen met het rijden van het paard, soms waren ze er alleen maar bij. Uiteindelijk ben je als verkoper dan toch je tijd er aan kwijt, of je nu half les staat te geven óf op een kruk gaat zitten in de hoek.. ik snap best dat er mensen zijn die een vergoeding willen zien voor de tijd.
DenieesB schreef:Goh ik dacht eerst: betalen voor proefrijden? Wat is dat voor raar iets..
Maar ik dacht er dus helemaal niet bij na dat er best mensen zullen zijn die door proefrijden gewoon even willen paardrijden. Wat een gekke mensen heb je er toch tussen zitten
Ik snap dus inderdaad best dat je voor een hoger geschoold paard hier een bijdrage voor vraagt. Zeker in dat segment zal dat dan wel eens voorkomen. Ook voor heel jonge dieren kan ik dat snappen. Die hebben er niet echt baat bij als er veel mensen komen proefrijden..
Sky_As schreef:ja oke, maar als iemand betaalt en die rijdt vervolgens zo, dan denk ik dat je ze er nog minder makkelijk vanaf trekt dan wanneer ze niet betalen. Het feit dat iemand betaalt wil toch niet zeggen dat ze dan automatisch goed of netjes kunnen rijden?
Nu had je ze haar er toch ook gewoon vanaf kunnen trekken. Als er bij ons een wat groener springpaard verkocht wordt, mogen ze best een paar sprongetjes maken....maar dan worden er echt geen dikke hindernissen gebouwd hoor.
Elisa2 schreef:Sky_As schreef:ja oke, maar als iemand betaalt en die rijdt vervolgens zo, dan denk ik dat je ze er nog minder makkelijk vanaf trekt dan wanneer ze niet betalen. Het feit dat iemand betaalt wil toch niet zeggen dat ze dan automatisch goed of netjes kunnen rijden?
Nu had je ze haar er toch ook gewoon vanaf kunnen trekken. Als er bij ons een wat groener springpaard verkocht wordt, mogen ze best een paar sprongetjes maken....maar dan worden er echt geen dikke hindernissen gebouwd hoor.
Er staat toch dat ik ingegrepen heb?
Als ze betalen zou ik dat ook doen, maar je filter dan wel de lui er uit die geen echte interesse hebben. Althans, de drempel wordt hoger om dan te gaan..dat is het idee er achter. Om die free joyriders af te schrikken.
MariekeS_ schreef:Sababber schreef:Wat versta je onder begeleiden bij het proefrijden? uiteindelijk zit er iemand op je paard die geen idee heeft van je dier. Bij elk paard waar ik ooit ben gaan kijken zat de verkoper in de bak of stond in het midden van de baan.
Soms ging de verkoper me helpen met het rijden van het paard, soms waren ze er alleen maar bij. Uiteindelijk ben je als verkoper dan toch je tijd er aan kwijt, of je nu half les staat te geven óf op een kruk gaat zitten in de hoek.. ik snap best dat er mensen zijn die een vergoeding willen zien voor de tijd.
Ik snap dat dan weer niet, die tijd hoort in mijn ogen bij het verkoopproces. Dat moet je dan incalculeren in de vraagprijs en bij verkoop ik opdracht kan dat bijv ook in de commissie doorberekend worden. Daar zou je als koper niet voor hoeven betalen vind ik persoonlijk.
Je hoeft bij een proefrit met een auto toch ook niet de gereden kilometers en benzine te vergoeden?