Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
anjali schreef:Cjuan schreef:Ik heb net een 5 jarige merrie met een peesblessure te koop gezien voor 6k… wat vinden jullie daar van?
Mijn persoonlijke mening is dat je een ziek of geblesseerd paard niet kunt verkopen. Revalideer het paard eerst.
anjali schreef:Cjuan schreef:Ik heb net een 5 jarige merrie met een peesblessure te koop gezien voor 6k… wat vinden jullie daar van?
Mijn persoonlijke mening is dat je een ziek of geblesseerd paard niet kunt verkopen. Revalideer het paard eerst.
Cjuan schreef:Ik ben met je eens hoor. Ik zie het best vaak voorbij komen tegenwoordig.
StalNollie schreef:Vorige week heb ik de beslissing gemaakt om een paard dood te laten maken. Omwille van zijn toekomst. Snap niet dat meerdere dit niet doen..
Even gekopieerd en geplakt van mijn Facebook voor de 'korte' situatie schets
Altijd aan staan altijd paniek altijd stress... Na 1.5 jaar aan geduld liefde tijd en veel eten wilde onze Pruske maar niet aarden... Het ging zo leek het zachtjes aan de goede kant in maar helaas ging het toch vaker achterwaarts als voorwaarts... De angst in je ogen de paniek. Het was er werkelijk altijd.
Om een klein simpel voorbeeld te geven, even zo uit de weide halen was al een hele paniek opgave voor je. En als ik eerlijk terug kijk een lekkere poets beurt was voor jou een hele week bijkomen.
En dan was het op bepaalde stukken ook niet veilig voor de persoon aan de grond. Door de angst de deur die soms op een kier stond kon zomaar dichtklappen en dat zorgde voor onveilige niet bedoelde situaties.
We hebben van alles geprobeerd je juist volledig te triggeren door het 'normaal' te laten worden tot volledige weide rust van echt niks verwachten van je maar ook dan stond je aan. En los van dat je groeide niet. Zakken maar dan ook echt zakken voer van Kruiden, SP, paardenmeel, merriebrok, luzerne, potjes gastro aid etc etc alles is voorbij gekomen.
Ook volledig gras combi hooi, alleen hooi /kuil droog / nat... Bedenk het zich en het zit erin. Fotos zijn recent, 1 foto van week of 3 geleden dit was altijd op en af en vaker mager dan 'oke'
Los van alle 'standaart' kosten entingen tandarts, hoefjes heeft het al veel geld gekost. (En nee ook pruske zelf heb ik niet gratis meegekregen) Maar we gaven niet op... Cranio sacraal behandelingen 1 was niet voldoende dus is hij 3x behandeld. Eind vorige maand zelfs nog een foto reading op hem uit laten voeren !!! Daar kwamen herkenbare schokkende dingen uit (pony heeft het eigenlijk nooit goed gehad)...
Maar wat dan... Weidemaatje? Een Pony die niet veilig is je niet kan pakken en ook niet groeit van gras! Nee ik heb prus de rust gegeven die hij verdient. (En de veiligheid voor mens en dier) Heb hem vanmorgen zelf weg gebracht en dat doet pijn maar voelt Oke ⭐ En nee voor sommige die dit gaan denken, er moest geld toe (paspoort was vervangend dus niet geschikt voor...).
Dag lief vriendje mijn clowntje
#verantwoordelijkheidnemen
StalNollie schreef:De veearts die is wel 5x geweest en ook ketting in manen energetic (of hoe je het schrijft). En zal vast meer zijn vergeten op te schrijven
Maar los van dat na 1.5jaar de angst icm met gedrag...het was een ponytje 125 dat is toekomst voor kinderen qua formaat.... Dat risico ging ik niet nemen niet eerlijk naar de pony en eigenaar.
Muze schreef:Ja het is idd schrikbarend en ik word er een beetje gemengd boos en verdrietig van.
Hoop maar dat ik toch ergens tegen een nieuw vriendje mag aanlopen maar het is huilen met de pet op.
Muze schreef:Er staan ook echt veel paarden te koop met bemerking en blessure waarbij dan wel gezegd wordt “ er mag niet meer op gereden worden”..
Verbaas me daar steeds weer over.. de kans dat zo’n dier de handel in gaat is toch bizar groot..
Dartel schreef:Ik ben ook weer op zoek naar een nieuw paard. Ik zoek in het goedkopere segment maar ik stel ook geen hoge eisen. En dat valt dan toch weer niet mee. Nu weet ik ook wel dat juist in die hoek je echt goed moet kijken en wat geluk moet hebben.
Ik zoek een braaf paard om lekker mee te rijden, grondwerk en gewoon samen oud worden. Het liefst een PRE merrie van rond de 1.57. Ze zijn er wel maar er worden toch vaker hengsten of ruinen aangeboden. En dan weer boven de 1.60, mooi kleurtje en super bewegend. En dan vallen ze ook meteen buiten het budget. Dit weekend gaan kijken maar die viel in het echt nogal tegen. Ik zou er naar nog eentje gaan kijken, maar kreeg na een paar keer dat de afspraak verzet werd de ochtend zelf een appje dat de merrie al verkocht was.
En ja, een probleempje met opstappen, even niet gereden, heeft zelfverzekerde ruiter nodig. Die sla ik maar over.
En zo zoeken we rustig verder.