Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance
mamabird schreef:Zoals belooft een update:
Meteen de volgende ochtend, nadat ik naar het paard was gaan kijken, alvast een keuringsafspraak gemaakt. Toen ik de verkoper een bericht stuurde met de info wilde ze inneens niet meer met het paard naar een DA van mijn keuze, kon niet, ging niet, wilde ze niet enz. enz. én beweerde dat ze dat zo nooit gezegd heeft en dat ze onder geen voorwaarde het paard ergens anders laat keuren. Ze was nog met de andere (heel erg) geïntresseerde bezig dus ik zou later nog van haar horen…. Vervolgens een bericht dat de andere kopers ook wilde kopen, maar dan alleen klinisch wilde keuren, maar dat die mensen hem aan mij gunden dus ik kon hem dan bij haar (verkoper) thuis op het erf keuren…. Toen haakte ik af. Ik geloofde er niets van en hou niet van dit soort gedraai en gelieg, dus was er wel klaar mee.
Het vervolg in verkorte versie (ik zal jullie de wonderlijke details besparen ) Zoals ik al dacht kon er inneens weer van alles toen ik aangaf zo niet tot koop over te willen gaan. Ik mocht een afspraak maken, had geen haast, hij stond niet in de weg, op locatie naar keuze. Toch maar een afspraak gemaakt en er maar niet teveel van verwacht. Maar tot mijn verbazing kwam ze toch met het paard op de afspraak en hij is helemaal goedgekeurd met de complimenten van de DA
Meteen de volgende ochtend, nadat ik naar het paard was gaan kijken, alvast een keuringsafspraak gemaakt. Toen ik de verkoper een bericht stuurde met de info wilde ze inneens niet meer met het paard naar een DA van mijn keuze, kon niet, ging niet, wilde ze niet enz. enz. én beweerde dat ze dat zo nooit gezegd heeft en dat ze onder geen voorwaarde het paard ergens anders laat keuren. Ze was nog met de andere (heel erg) geïntresseerde bezig dus ik zou later nog van haar horen…. Vervolgens een bericht dat de andere kopers ook wilde kopen, maar dan alleen klinisch wilde keuren, maar dat die mensen hem aan mij gunden dus ik kon hem dan bij haar (verkoper) thuis op het erf keuren…. Toen haakte ik af. Ik geloofde er niets van en hou niet van dit soort gedraai en gelieg, dus was er wel klaar mee.
Het vervolg in verkorte versie (ik zal jullie de wonderlijke details besparen ) Zoals ik al dacht kon er inneens weer van alles toen ik aangaf zo niet tot koop over te willen gaan. Ik mocht een afspraak maken, had geen haast, hij stond niet in de weg, op locatie naar keuze. Toch maar een afspraak gemaakt en er maar niet teveel van verwacht. Maar tot mijn verbazing kwam ze toch met het paard op de afspraak en hij is helemaal goedgekeurd met de complimenten van de DA
ruitje schreef:Of gewoon moet denken: dan gaat hij misschien maar minder lang mee.
Ik denk dat de wens om een röntgen schoon paard enerzijds kosten bespaard, want je hebt misschien ( want dat is altijd de vraag) geen medische kosten.
Maar het drijft de prijs van paarden ook enorm op.
Maargoed, dan weet je wel beter waar je aan toe bent, is ook wat waard
Eef_Bam schreef:Kan het zijn dat in de drafsport het opleidingstraject veel korter is, en rontgen daardoor minder relevant is?
kyrkelover schreef:Joh ik denk dat er neer paarden niet goed dan wel goed zijn op de foto die presteren.
In de tijd dat ik op de kliniek werkte hadden we 5 operaties per dag ongeveer jaarrond. 80% daarvan chip en ocd operaties bij rijpaarden. Vandaag was ik er toevallig weer voor iets anders. Staan momenteel 35 paarden... op 2 na alles rijpaarden voor been operaties.
Daarnaast zie ik op mijn huidige werk wekelijks een 5 a 600 springpaarden door de ring komen. Veelal voor de handel. Presteren ze dan is die bemerking helemaal geen issue. Dus ja ik ga echt wel met ruitje mee. Veel goede paarden worden ook onderling verkocht/in ander segment. Dus ook voor verkoop maakt die mindere foto dan niet zo uit mits ze presteren.
Babootje schreef:Eef_Bam schreef:Kan het zijn dat in de drafsport het opleidingstraject veel korter is, en rontgen daardoor minder relevant is?
Ik denk dat je daar de spijker op de kop hebt. Ren en drafsportpaarden lopen met 2 a3 jaar al op topniveau. Een dressuurpaard zit 6 jaar investering in om ze op niveau te krijgen. Een springpaard mag ook pas met een jaar of 6 a 7 internationaal presteren. Dus die weg van opleiding is lang en zit je dan lekker in t Z2 ofzo met een paard en t breekt dan af door artrose of andere ellende die je van tevoren had kunnen weten is je hele investering weg.
En het is ook echt niet zo dat iedere bemerking ook tot kreupelheid leidt maar er zijn er waarvan je t vrij zeker kunt weten.