Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:16

Wat goed dat goliath zo braaf was!!
Spannend meisje2000, hij zal vast wel braaf zijn hoor!

Hier was vandaag de zadelmaker voor t eerst bij Irocco, wist dat het tegen ging vallen maar helaas waren zowel mijn spring als dressuur zadel niet meer voor hem aan te passen. Leuke dure bedoeling als ik nu weer sowieso 1 nieuw zadel moet kopen en tot die tijd kan ik niet rijden

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:49

Poeh ff een dipje gevoel.
Toen we mijn paard in september ophaalden is ze helemaal in paniek geraakt in de trailer. Met als gevolg helemaal vast en op haar kont/half omgedraaid.
Nadat we halverwege weer hadden gestopt hebben we haar er uit gehaald en weer na een tijdje ingeladen.
De rest van de rit ging toen oke.
Nu wilden mijn ouders haar meenemen naar de binnenbak. De trailer in is geen probleem maar eenmaal erin raakt ze in paniek.
Nu hoopte ik eigenlijk dat ze rond februari bij kan komen staan. 100km verderop maar op deze manier wil ik haar de rit niet aan doen.
Overigens raakte ze dus in paniek terwijl er een paard naast stond. :(

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 07:59

Lienek schreef:
Poeh ff een dipje gevoel.
Toen we mijn paard in september ophaalden is ze helemaal in paniek geraakt in de trailer. Met als gevolg helemaal vast en op haar kont/half omgedraaid.
Nadat we halverwege weer hadden gestopt hebben we haar er uit gehaald en weer na een tijdje ingeladen.
De rest van de rit ging toen oke.
Nu wilden mijn ouders haar meenemen naar de binnenbak. De trailer in is geen probleem maar eenmaal erin raakt ze in paniek.
Nu hoopte ik eigenlijk dat ze rond februari bij kan komen staan. 100km verderop maar op deze manier wil ik haar de rit niet aan doen.
Overigens raakte ze dus in paniek terwijl er een paard naast stond. :(


@lienek, die van mij heeft ook een probleem op de trailer. Alleen die rekt in paniek zodra je de klep sluit. Ik heb er een prof bij omdat hij gevaar is voor zichzelf en voor anderen.

Heb hem door paniek op de trailer ook al een keertje 6 weken in Utrecht gehad....

Change3x

Berichten: 6611
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:57

Niet fijn, paarden die in paniek raken op de trailer!

Leo doet het goed. Nu mijn pony weg is heb ik wat meer tijd voor hem, ik rij hem nu gemiddeld zo'n 3 keer per week 15/20 minuten. Stap en draf zijn helemaal bevestigd, galopperen ohz kan hij nu ook maar dit moet nog wat bevestigd worden.
Verder doen we veel balkjes lopen om vanuit daar een beginnetje te maken met het springen. :)
Afbeelding
Afbeelding

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:08

Yori is vandaag verplaatst voor een logeerpartij. Bij ons is de rijbaan te hard, nat en te glad om te rijden. Omdat hij pas 9 weken onder het zadel is wil ik hem niet stil zetten.

Fijn doet het erg leuk en ben trots, afgelopen vrijdag voor het eerst in de binnen baan gereden. Wat vond hij het spannend, maar wat ben ik trots op hem

Onderweg naar de rijhal
Afbeelding

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:13

Ik zie meerdere mensen met problemen vanwege het weer... Ik ben echt jaloers op mensen met een binnenbak.

Na weer 1,5 week niet kunnen rijden ben ik vandaag maar opgestapt en een rondje buiten gedaan.
Afbeelding
Deze is een beetje bewerkt haha. Hij was super zoet.

Ik kamp alleen de laatste tijd met warme benen... Elke keer na activiteit ook al doe ik heel weinig. Benen zijn niet dik alleen warm. Elke keer een ander been... Als ik dan afspuit is de warmte weer weg. Geen idee wat dit is?!

LiindseyV

Berichten: 548
Geregistreerd: 06-08-13
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:20

Hoi allemaal ,

lang niet meer actief geweest op Bokt wegens recent overlijden van mijn peter.
Maar eventjes alles bij gelezen van iedereen!
Gisteren op wandeling geweest in het winterzonnetje met mijn babypaard <3
Afbeelding
Afbeelding

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:19

LiindseyV Wat een prachtig dier heb jij! :oo

Mandy_B De pensionstal waar ik sta heeft gelukkig een binnenbak. Maar dat zijn weer allemaal nieuwe geluiden die erbij komen. Vooral als het regent, de druppels komen je lekker tegemoet.

Wat doen jullie trouwens allemaal met Scheren?
Laten jullie je diertjes lekker in hun wintervacht of gaat deze eraf?
Ik zit namelijk erg in dubio, ergens wil ik hem scheren omdat hij snel nat is maar ben al snel bang dat hij hierdoor te fris word.

Mandy_B

Berichten: 2574
Geregistreerd: 22-01-07
Woonplaats: Stoutenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:26

Shamanqueen schreef:
LiindseyV Wat een prachtig dier heb jij! :oo

Mandy_B De pensionstal waar ik sta heeft gelukkig een binnenbak. Maar dat zijn weer allemaal nieuwe geluiden die erbij komen. Vooral als het regent, de druppels komen je lekker tegemoet.

Wat doen jullie trouwens allemaal met Scheren?
Laten jullie je diertjes lekker in hun wintervacht of gaat deze eraf?
Ik zit namelijk erg in dubio, ergens wil ik hem scheren omdat hij snel nat is maar ben al snel bang dat hij hierdoor te fris word.


Ja voor mij gaat scheren zowieso niet op hij staat nu al drie weken stil. Die van mij blijft lekker wollig

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:27

Wij hebben wel geschoren.. alleen de benen wel laten zitten. Omdat ze gauw erg nat was van weinig werk, en het was echt een teddybeer. Nou wil vriendlief haar alleen niet meer meenemen op oefenparcoursen omdat ze er niet uit ziet van de strepen _O-

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:46

Ik scheer altijd alles. Impala nu nog niet omdat hij toch niks doet, maar als het weer wat warmer wordt ga ik hem wel scheren zodat ik geen last heb van de rui :D

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:39

Ik ben al vroeg begonnen met dekens dus.chameur.heeft een mooi dun vachtje. Zelfs met.een intense les zweet hij alleen maar onder het zadel in de winter. Zo dun zit hij in zijn vacht dus

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:00

Fionn is echt een wollige beer maar hij is al explosief genoeg momenteel met deze kou haha. Mijn andere paard hebben we wel altijd geschoren tot 2 jaar terug maar tegenwoordig ook niet meer. Ik vind dat ik te weinig echt actief rijd om ze te scheren en ze lopen 24/7 buiten hier.

Gelukkig heeft de vereniging hier in de buurt waar we altijd rijden een binnenbak. Helaas word deze s Avonds altijd bezet door lessen en overdag niet altijd tijd om te gaan rijden.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:50

Irocco is binnen 10 minuutjes droog en we staan al een aantal weken stil door het niet meer beschikken over het juiste zadel, helaas. Dus dan hoeven we ook niet te scheren.

Change3x

Berichten: 6611
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 22:07

Pony's heb ik altijd geschoren en de jonge laat ik expres een wollig beertje worden omdat hij al druk en voorwaarts genoeg is met een pak haar. :D

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 13:01

Die van mij is ook niet geschoren, maar heb hem ook de hele dag buiten staan. Mocht het in de toekomst een groot issue worden kan het altijd nog.

2 weken geleden zijn wij voor het eerst in de hal wezen lessen. Oh wat vond hij het spannend, maar ondanks de spanning was hij heel braaf. De laatste 10 min ontspande hij wat. Weet niet precies hoe je een filmpje toevoegt, vandaar dat ik het even met een linkje doe. Meneer is hier 9 weken onder het zadel.

https://www.youtube.com/watch?v=hprkIYYbt1o

maaaikkee

Berichten: 685
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Zuid - Holland

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:17

@tymone, jeetje wat een grote of lijkt dat maar zo? Nu is alles wel groot na m'n ukkies van 1,50-1,55m haha. Hij is wel braaf zo met 9 weken (toen 7 weken?) onder het zadel! Een binnebak is toch altijd weer spannend :D

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 21:45

maaaikkee schreef:
@tymone, jeetje wat een grote of lijkt dat maar zo? Nu is alles wel groot na m'n ukkies van 1,50-1,55m haha. Hij is wel braaf zo met 9 weken (toen 7 weken?) onder het zadel! Een binnebak is toch altijd weer spannend :D


Hij is groter geworden dan ik gehoopt had, denk tussen de 1.72 en 175 ofzo.

En ik ben zelf niet zo groot, dan valt het extra op hahaha.

Deze hal is op 800meter, je mag er helaas alleen rijden als je er een les neemt of als je paard er staat.

Ivm de vorst had ik hem er neer gezet, echter dacht meneer er anders over en is toen hij in het land stond over het hek gesprongen en naar huis gerend. Hij staat nu de thuis en heeft vakantie tot de vorst over is....

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 11:14

Gisteren weet voor het eerst gereden sinds de vorst. Was super trots, opstappen en wegrijden alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Had hem maandag wel even gelongeerd.

Afbeelding

Morgen komt ons nieuwe zadel als het goed is, ben echt zo benieuwd!!!

judwes
Berichten: 25
Geregistreerd: 28-12-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 12:15

Dat was bij mij ook zo! Ik had de gehele vorst niet kunnen rijden en ik ben gewoon voor het eerst een buitenrit gaan maken!

In het begin moesten we echt even door de spanning heen en vooral voorwaarts houden, maar uiteindelijk met een losse teugel kunnen rondstappen. Hallo dame? Jij hebt 2.5 week niet gelopen? Ben jij wel een jong puppy diertje? Ik denk dat ze me al die tijd voor de gek heeft gehouden hahaha.

@Tymone: wat heb jij trouwens prachtige schitterende beenbeschermers haha :)

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:18

Wij hebben sinds vanmorgen eeeindelijk weer een zadel! Dus t kind mag na zn vakantie weer langzaamaan aan de bak! Na drie weken gewoon opstappen en wegrijden <3

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:41

@judwes thx.... Ben er ook heel blij mee. Wil ze graag nog in een andere kleur voor als de bak in een mudmaster terrein is verandert _/-\o_

FotosbyElles

Berichten: 333
Geregistreerd: 04-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:33

Tymone, je hebt echt een pracht dier!

meeste van jullie met een buitenbak kunnen weer lekker rijden hopelijk?

Gisteren zo trots, hij liep echt lekker. Ik ben niet iemand die altijd iemand bij heeft die even kan filmen. Toch even een stal genootje gevraagd.

Ik hoop dat jullie het zo kunnen zien.


xChanelx
Berichten: 1927
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 21:03

@lindamusters: wat fijn dat je zo weer kon opstappen. Braaf dier!
@Shamanqueen: hij doet zijn naam eer aan, of niet?
@Tymone: inderdaad, wat een prachtig paard
@judwes: hahaha, 'ben jij wel een jong puppy diertje?' Heerlijk.

Ik hoop morgen weer te kunnen rijden, vraag me af hoe ze dat gaat doen, want ze is behoorlijk fris door het bijna een maand stilstaan (wel gewandeld in de tussentijd)

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:29

Thx. Xchanelx en shamanqueen. Maar ik heb er wel een hele kluif aan.

@ Shamanqueen, leuk filmpje. Hoe lang is hij/zij nu onder het zadel?