Besloten, mn paardje gaat nu al weg..

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:04

AnneOmie schreef:
Dat staat er toch in haar verhaal... haar zus is erg fanatiek met dressuren en dit is een recreatiepaardje.. wie weet is het ook niet eerlijk voor het paard als hij opeens fanatiek moet gaan dressuren enzo. Als het niet klikt tussen haar zus en dit paard dat kan toch Verward .


ja maar, een recreatiepaard kun je toch ook prima mee dressuren??? Sorry hoor, ik snap dat probleem niet. Het geeft juist een kick als je een wat moeilijker paard ook lekker aan het werk krijgt. Dan neem je gewoon goede les. Ik vind het onzin om daar gelijk een ander paard voor laten te komen. Zo'n paard als zij beschreef vind ik juist een lekker veelzijdig paard. Wat wil je nog meer, als je beide eigenlijk een iets andere richting wilt....dat is toch juist harstikke mooi?????

Citaat:
Zou jij zelf een paard willen delen als je het geen leuk paard vindt en er niet mee kan doen wat je eigenlijk wil.


Er is niet zo snel een paard dat ik niet leuk vind. En ik zou het inderdaad wel doen. En naar mijn idee, zoals ik hierboven ook al zei, kun je op elk paard wel dressuren. Misschien niet een geschikt paard om de grand-Prix mee te lopen, maar op z'n minst B/L en wellicht nog wel M niveau. Als je dat voorelkaar krijgt is toch alleen maar hartstikke leuk?

Preddy

Berichten: 2627
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:10

Eigenlijk moeten alle bokkers een paar euro neerleggen, adopteren we die arme ziel! Allemaal omstebeurt rijden en verzorgen en mesten, wedden dat het kan?

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 13:12

promptertje schreef:
Clau, wees nou eens eerlijk: keken jullie zoveel om naar die Fjord en die KWPN'er? De reden waarom ze weg zijn gegaan weet ik inderdaad niet, wel dat er verrekte weinig met die beesten gedaan is, daar reageer ik op.
[

1 ding weet ik wel, dat iedereen stikjaloers was op het laatst op Emperor. En dat maakte de sfeer op stal voor mn zus nou ook niet echt prettig.
En dat er weinig mee werd gedaan, ik weet niet hoor, maar bijna elke dag kon je er ons wel vinden!

Ann

Berichten: 13348
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:13

Ja, dat is een goede oplossing, Preddy Rolleyes
Verder moet je een beetje op je taalgebruik letten, een goor verwend nest is niet iets wat ik van Clautje vind...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:14

maar nu hebben we nogsteeds geen antwoord waarom jij je paardje nou precies verkoopt
als t echt je droompaardje is, verkoop je haar toch niet omdat je zus haar niet god genoeg vindt?! Liquid is zeker wel geschikt om mee te dressuren en met goed les kom je zus een heel eind
ik zou dat nooit als een reden zien om mn paard te verkopen hoor! t is toch jouw paard!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 13:14

Preddy schreef:
Eigenlijk moeten alle bokkers een paar euro neerleggen, adopteren we die arme ziel! Allemaal omstebeurt rijden en verzorgen en mesten, wedden dat het kan?

ARME ZIEL???>;) >;) >;) >;)

Houd je mond je weet er niks vanaf!
Ik laat dat beest niet wegrotten hoor!! Nu staat ze ook weer lekker buiten, dus ik denk heus wel aan dr!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:14

Clautje schreef:
[

1 ding weet ik wel, dat iedereen stikjaloers was op het laatst op Emperor. En dat maakte de sfeer op stal voor mn zus nou ook niet echt prettig.
En dat er weinig mee werd gedaan, ik weet niet hoor, maar bijna elke dag kon je er ons wel vinden!




Verward Verward Als je de verantwoordelijk op je neemt voor een dier dien je er iedere dag voor te zorgen...

Succes met de verkoop van je paarden, het lijkt me inderdaad beter zo. Het is een kwestie van prioriteiten stellen, en als die niet bij de paarden ligt dan verdienen ze inderdaad een betere baas.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:15

Het is zonde , voor je paardje zeker , hij verdient beter , dat zeg je zelf , daarom hoop ik ook dat je hem een goed leuk huis voor hem kan vinden , waar hij het echt naar zn zin zal gaan hebben !

Ik daarintegen had er echt een moord voor gedaan om mijn paard aan huis te hebben , zelf te mogen uitmesten en zelf te mogen voeren , zelf een land te hebben , kunnen doen en laten met je paardje wat je wilt zonder dat er op je vingers wordt gekeken , enz enz... , Splash staat nu ook in pension , maar als ik er ben en er zijn stal is nog niet gemest ben ik diegene die het doet , ben ik er om 5 uur nog om te voeren , dan voer ik hem , kan ie naar buiten ben ik diegene die hem buiten zet met zn vriendjes , als ik er niet ben doet de staleigenaar dat allemaal.
Daarom kan ik , en heel veel andere mensen ook , er maar moeilijk bij dat het zo gaat...

Maar het is jou keuze , daarom wens ik jou en Liquid , vooral Liquid , heel veel succes en sterkte toe met jouw keuze !
Laatst bijgewerkt door Splash_ op 11-06-04 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Berichten: 13348
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:16

Clautje, denk er eens over na om een tijdje geen paardje te nemen als deze twee paarden verkocht zijn, dan heb je de tijd om alles rustig op een rijtje te zetten, en duidelijke afspraken te maken met je zus over wat nu precies de bedoeling is, als jullie samen een paard nemen Lachen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 13:18

Renske20 schreef:
maar nu hebben we nogsteeds geen antwoord waarom jij je paardje nou precies verkoopt
als t echt je droompaardje is, verkoop je haar toch niet omdat je zus haar niet god genoeg vindt?! Liquid is zeker wel geschikt om mee te dressuren en met goed les kom je zus een heel eind
ik zou dat nooit als een reden zien om mn paard te verkopen hoor! t is toch jouw paard!!


Nou kijk, ik geef toe dat ik te weinig met haar doe. Ze kan veel meer dan eens in de week een beetje rijden. Ze verdiend gewoon een betere baas dan mij.. Als we samen een paard nemen kunnen we het gewoon compenseren, en houden we allebei tijd over voor andere leuke dingen, en allebei genoeg tijd voor het paard.. Ik heb mn zus een aantal keer zien rijden op de mijne, en het klikte gewoon niet. Een beetje banketstaaf om dan te eisen dat ze mijn paard ook maar leuk moet vinden, terwijl dat helemaal niet zo is..

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:19

Kunnen de reacties naar de TS toe misschien iets vriendelijker? Er worden wel erg snel heftige conclusies getrokken. Iets genuanceerder mag ook wel.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:20

Je bent een verwend nest....maar op die leeftijd was ik precies hetzelfde Bloos .
Alleen mijn pony ging weg met de boodschap..."koop er later zelf maar een als je tijd en geld hebt"

Ik vind ook dat sommige reacties wat overdreven zijn.....
Ik lees al een tijdje mee op Bokt maar dit is echt geen uniek geval hoor.
Er zijn zoveel mensen die om deze reden hun paard wegdoen en even later weer een nieuwe kopen(gem. paard heeft een baas of 6 in zijn leven die hem nooit weg zal doen).

Ik ben het wel eens met degene die zeggen dat je niet direct aan een nieuw moet beginnen...doe de dingen die je wil doen....paardrijden hoort leuk te zijn en ontspannend..geen dwang en met tegenzin eraan beginnen.

Ga je uitleven en stop met het houden van een eigen paard....ga lekker naar de manege en vermaak je daar een uur in de week want dit word niets zo.....
Laatst bijgewerkt door Cars op 11-06-04 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-04 13:20

Sprintje schreef:
:? Verward Als je de verantwoordelijk op je neemt voor een dier dien je er iedere dag voor te zorgen...


Ik zeg toch ook bijna elke dag? Dus 9 van de 10 x waren we er!

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:20

Ik vind het dapper om zo'n beslissing te nemen.

Laten we met z'n allen proberen om die beslissing een beetje te respecteren.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:23

Ze weet tenminste dat ze fout zit en dat vind ik best knap om toe te geven.. Veel mensen hier op bokt doen net alsof hun neus aan het bloeden is.. Ze is het de enigste niet

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:24

Clautje schreef:
Nou kijk, ik geef toe dat ik te weinig met haar doe. Ze kan veel meer dan eens in de week een beetje rijden. Ze verdiend gewoon een betere baas dan mij.. Als we samen een paard nemen kunnen we het gewoon compenseren, en houden we allebei tijd over voor andere leuke dingen, en allebei genoeg tijd voor het paard.. Ik heb mn zus een aantal keer zien rijden op de mijne, en het klikte gewoon niet. Een beetje banketstaaflig om dan te eisen dat ze mijn paard ook maar leuk moet vinden, terwijl dat helemaal niet zo is..


tsja t is banketstaaf voor je zus dat t niet klikt, maar als ze er al met wat tegenzin op gaat zitten...

t paard van mn moeder dat moet ik op conditie houden, dat is echt totaal mijn type paard niet(halve tuiger, veel knieactie, niet echt heel mooi en zuur met opzadelen) en nog eens verreden ook, maar met flink wat geduld en doorzetten kreeg ik haar toch weer op M/Z niveau aan t lopen, en weet je, nu neem ik zelfs weleens haar mee naar clubles ipv mn eigen paard!

als dit paard echt jouw droompaardje is zou ik haar dus echt niet wegdoen omdat t niet klikt met je zus en je paard!
dan had ze haar eigen paard maar niet weg moeten doen. Volgens mij, als ik t goed heb hoor, heb je wat schrik op nieuwe/vreemde paarden iig zoiets heb ik onthouden van je zoektocht naar een eigen paardje, nu heb je een braaf en betrouwbaar paardje, dat is ook wat waard hoor! als je zus echt een dressuurpaard wil hebben, heb je grote kans dat jij er niet met n veilig gevoel op kan rijden en jouw plezier in t rijden weggaat, terwijl andersom jouw zus met wat meer inzet echt wel kan dressuren met jouw paard!

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:25

Clautje schreef:
Nou kijk, ik geef toe dat ik te weinig met haar doe. Ze kan veel meer dan eens in de week een beetje rijden. Ze verdiend gewoon een betere baas dan mij.. Als we samen een paard nemen kunnen we het gewoon compenseren, en houden we allebei tijd over voor andere leuke dingen, en allebei genoeg tijd voor het paard.. Ik heb mn zus een aantal keer zien rijden op de mijne, en het klikte gewoon niet. Een beetje banketstaaflig om dan te eisen dat ze mijn paard ook maar leuk moet vinden, terwijl dat helemaal niet zo is..


ik vind het wel goed dat je zo eerlijk bent, maar als je eens in de week op het paardje rijd, waarom zou je dan een ander paardje kopen? rij dan eens in de week op een manege in de buurt, je heb het zelf gezegd, je bent geen fanatieke ruiter, dus is op een manege rijden toch ook goed?

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:29

Jemig de pemig wat een verhaal en een enorm luxe probleem,
Wat mij betreft zijn de zusjes geen paard meer waard. Pa en ma ik snap niet dat jullie nog een paard voor de meiden kopen.
Speciaal verhuizen en erachter komen dat er te weinig tijd is Verward .
Al eens gedacht aan een bijrijder?
Ja en als je zo'n verhaal op bokt zet kan je pittige reacties verwachten.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:32

Mijn eerste reactie was hetzelfde als van de meeste mensen hier. Scheelt dat het topic inmiddels 5 pagina's lang is, die ik allemaal doorgewerkt heb, waardoor de eerste verontwaardiging/woede inmiddels wat gezakt is.......

Maar toch blijf ik erbij dat jullie geen eigen paard meer moeten kopen. Ik heb samen met mijn zusje (toen we 13 en 15 waren) een tinker gekocht. Mijn ouders stonden hier in principe helemaal niet achter en we hebben dan ook altijd op de stalling na alles zelf moeten betalen (HS, DA, spullen). Na een tijdje bleek het niet te klikken tussen mij en hem (en misschien konden wij gewoon ook niet zo goed een paard delen) en ben ik, na overleg met mijn zusje) ermee gestopt. Ze is er vanaf haar 15e alleen mee verder gegaan, heeft werk gezocht en heel hard moeten werken om hem te kunnen houden en kunnen betalen. Ze is afgelopen zomer zelfs naar een duurdere stal gegaan, omdat hij het daar beter had (hoewel mijn ouders inmiddels slechts E75,- per maand meebetaalden aan de stalling). Hij is er nog steeds, en heeft eigenlijk altijd voldoende aandacht gehad.
Ik zelf ben daarentegen niet meer aan een eigen paar begonnen, puur omdat ik daar simpelweg de tijd en het geld niet meer voor had/heb. Wel ben ik altijd paarden voor anderen blijven rijden, ik wil ook graag dressuur rijden en probeer er het beste van te maken met de mogelijkheden die ik heb. Ik heb van alles gereden van ernstig verpestte manegepony, tot Z-paard en heb overal har m'n best voor gedaan. De laatste 1,5 jaar is het een gelderse merrie geweest, kwa bouw en karakter zeker geen makkelijk paard voor de dressuur. En ja, in het begin heb ik vaak getwijfeld of ik wel door moest gaan. Maar nu heb ik een geweldig paard aan haar. Dressuurmatig is ze nog steeds niet ver, maar haar karakter blijkt super te zijn, en ik heb van geen enkel ander paard zoveel geleerd.

Ik vind het nogmaals een heel goed besluit dat jullie deze paarden weg doen, maar vind het daarentegen heel dom om gelijk weer een nieuw paard te kopen......

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:33

Ik snap niet dat je kunt klagen over veel werk van 2 paarden in totaal(werk wat je met 2 personen doet)...... Echt met de beste wil van de wereld probeer ik me in jou te verplaatsen, maar het lukt niet....

Hier staan momenteel 19 paardjes waaronder 1 grote waar ik aangespannen mee rijdt, de rest zijn allemaal mini paardjes(maar die poepen ook hoor!).... 2 hengsten en een aantal gastmerries....... Weet je wie dit werk allemaal doet? Ik alleen............... Geef toe dat ik soms een paar uur per week hulp heb voor hele zware dingen, maar voor de rest doe ik alles alleen.... Elke dag ALLE stallen mesten, weilanden schoonmaken, bak schoonmaken, waterbakken bijvullen, hooi voeren, gewoon voeren, tussendoor rijdt ik 3 a 4 keer in de week aangespannen met ET, er moeten paardjes worden getoiletteerd, er moet gewaakt worden als er een merrie moet veulenen, enz enz enz......
En zelfs ik heb nog tijd om in het weekend eens lekker door te zakken in de kroeg....... Lips are sealed

Als je mijn dochter was kreeg je nog geen goudvis, en dat zeg ik niet snel, ben normaal helemaal niet zo, maar zit me over dit topic toch wel heel erg op te winden.....
De meeste meiden zouden er een moord voor doen.....

identitytje
Berichten: 76
Geregistreerd: 30-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:33

ik vind het heel goed van je dat je hier eerlijk voor uitkomt. maar als ik jou verhaal zo lees is het dan wel eerlijk tegenover paarden om nog een paard te nemen? weet je hoe moeilijk het is om een paard te delen. de ene wil dan rijden maar dat bevalt de ander niet bla bla bla. neem dan even geen paard meer. doe alle leuke dingen die je wilt doen. als je echt met het virus besmet bent gaat het op een gegeven moment toch wel weer kriebelen.
ik ga geen verhaal op lopen hangen van je bent verwend want ik was vroeger zelf ook een verwend kreng. alleen was bij mij de keus als je vrienden belangrijker gaat vinden dan komt er geen paard meer. ik heb het toen dertijd allemaal heel netjes kunnen combineren.
als ik jullie was zou ik er nog heel goed over nadenken voordat je er weer 1 aanschaft.

Nathaley

Berichten: 415
Geregistreerd: 30-12-01
Woonplaats: Hazerswoude-dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:35

Hahaha wat moet ik hier om lachen.
Wie denken jullie wel wie jullie zijn om zo te reageren??
Wij verwende nesten echt niet! Wij doen alleen wat het beste is voor onze paarden en mijn paard (Dana) die heeft een baasje nodig die consequent is en minimaal 2 uur per dag aan haar besteed. En zoveel tijd heb ik helaas niet! Ik heb me gewoon in haar vergist eigenlijk..
Wij plaatsen dit bericht niet om afgezeken te worden, maar jullie kunnen wel een beetje begrip tonen, want claudia doet liquid weg omdat ze het TE druk heeft en zich vergist heeft hoeveel tijd je er in moet steken.
Je ziet zat paarden te koop die wegens tijd gebrek te koop staan, dus ik weet niet waar jullie je druk om kunnen maken!
Jullie moeten echt julllie mond houden, jullie hebben echt geen idee wat hier speelt!

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:37

Clautje schreef:
ben meer het typje van lekker hobbelen, terwijl zij heel fanatiek is.. Liquid is gewoon een leuk paardje om mee rond te rijden.. En verder klikt het ook niet echt tussen hun...


Dan kan ik jullie nu al zeggen dat een paard samen niet gaat werken, als jullie zulke verschillende dingen voor ogen hebben, ga je je gigantisch ergeren aan elkaar en dat wordt de grootste ruzie!! En zo staat er over een paar maandjes WEER een paard te koop!!

Ann

Berichten: 13348
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:37

Citaat:
...
want claudia doet liquid weg omdat ze het TE druk heeft en zich vergist heeft hoeveel tijd je er in moet steken...


Maar waarom zijn er dan plannen om weer een paard te kopen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 13:38

nu moet ik nog harder lachen of is het huilen?

Kijk even hoeveel mensen er hier fulltime werken, daarnaast nog het huishouden moeten doen en dan nog tijd genoeg hebben voor hun paard.
Schaam je!!!

idd dat de paarden weggaan is een zeer verstandige keus,m aar ik hoop maar dat jullie ouders ingezien hebben dat een nieuw paard terug de oplossing niet is, daar heb je dan toch ook geen tijd voor?

nee, sorry, ik vind jullie gewoon een stel luiwammesen, die een giga schop onder de kont verdienen.
want als je je tijd gewoon wat indeeld, heb je tijd genoeg over.
maar het is duidelijk dat jullie daar gewoon te lui voor zijn en dat niet in zien.