Belachelijke mailtjes n.a.v. verkoop advertentie

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23049
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 20:56

haha 3 weken later staat de postbode voor de deur met een giga zak knopen...en nog een week later heb je boze ouders aan de deur die alleen nog knoop-loze kleding hebben Tong uitsteken

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:07

hahaha t zou wat zijn Tong uitsteken
als het gouden knopen zijn vind ik het best wil ik best even praten met die boze ouders maar anders neeej.... tcoh maar niet

Juut

Berichten: 6910
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:22

Je hoeft je pony niet eens te koop te zetten voor zulke rara mensen! Mijn verzorgpony staat naast een camping. Iedere zomer is het raak; ouders die vinden dat ik best wel even een rondje met hun kiddo op knol kan maken, zogenaamd voor foto. Antwoord; de manege is 4 klm verderop!
De eigenaars hebben welens jonge kinderen op visite die dan graag een rondje op Ascot maken (kan ik me voorstellen Haha! ), maar omdat zo'n ouder je met een klein kind op pad ziet hoeft toch niet te betekenen dat je automatisch hun kind er ook op zet?

Yessy

Berichten: 23049
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 21:26

ach toen mijn tante haar eerste westernpaardje had reed ze daar een show mee op een ponyclub hier in de buurt, en toen ze klaar was mocht ik even uitstappen. na een paar minuten mocht mn nichtje (haar dochter) ook nog eventjes achterop bij mij. met als gevolg dat er voor de bak een hele rij stond met kindjes die ook wilden uitstappen en dachten dat zij ook wel zo aan de beurt waren...

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 23:52

Ik kreeg avndaag een mailtje van iemand die mijn merrie op afbetaling wilde kopen.
Natuurlijk is daar niks mis mee maar ik doe dat niet. Als ik eens om me heen kijken en de verhalen zie en lees wat er allemaal mis gaat, nee mij niet gezien.


Ik zou zeggen spaar dan nog even door of neem een lening bij een bank.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:16

Ik werk wel met afbetalingen, maar ik zorg altijd dat ik een kopie van een legitmatiebewijs heb... En nog veel belangrijker: ik heb een waterdicht contract, een boekhouder, een rechtsbijstand verzekering en een incassobureau Knipoog ik heb mezelf ingedekt zeg maar.... En als ik iemand niet vertrouw dan doe ik het niet, jammer dan... En ook niet vanuit het buitenland, alleen hier in nederland.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 08:59

jah rare mensen heb je Tong uitsteken

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:42

whahah dat is wel heel vaag Tong uitsteken Ik wil dr ook wel hebben hoor Haha!
haha sorry, ik zou er gewoon niet meer op reageren zonde van je tijd!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:01

Wat vervelend dat je van die mailtjes blijft krijgen waar je niets aan hebt! :/ Ik heb tot nu toe bij de verkoop van paarden via internet eigenlijk alleen nog maar fatsoenlijke reacties gekregen van mensen die legitieme vragen hadden of wilden komen kijken. Niet alle lieden die kwamen kijken waren vriendelijk, maar da's weer een ander verhaal! Lachen

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:53

*LOL* Geweldig! *LOL* lig hier helemaal vlak *LOL*

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 01:45

Er gaat van de week of volgende week iemand bij de merrie kijken !
Echt een onwijs aardige man die samen met zijn dochter een paard zoekt.
Ben benieuwd.

Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 07:56

Ik heb ook regelmatig mijn hengst ter dekking staan op marktplaats, het gebeurd heel vaak dat ik mailtjes van meisjes krijg of hij echt maar 275 euro kost, ze gaan dan vragen of hij wel kan dresuren, springen, mak is enz.

EN VERVOLGENS GAAN ZE NOG AFDINGEN OOK Bloos!

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 08:53

och, dat doet me denken... ik heb wel eens advertenties met een dekhengst en ook bij andere advertenties waar een prijs bij staat. Stom genoeg krijg ik dan vrijwel altijd 1 of 2 keer een bod erop wat vaak de dubbele prijs is... Van die nepbodjes.... Dat is ook zo irri... Dus ook bij verkooppaarden....

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:04

Ons belgische trekpaard staat te koop..
Kregen we via mail de vraag?
Op welk niveau dressuur loopt ze?
En ik wil je 500 euro voor haar geven..

Heb maar vriendelijk terug gestuurd dat het geen dressurpaard is enzo..

Had eigenlijk terug moeten sturen dat ze op Z niveau loopt kijken wat ze terug zou sturen..

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:12

newie schreef:
Ons belgische trekpaard staat te koop..
Kregen we via mail de vraag?
Op welk niveau dressuur loopt ze?
En ik wil je 500 euro voor haar geven..

Heb maar vriendelijk terug gestuurd dat het geen dressurpaard is enzo..

Had eigenlijk terug moeten sturen dat ze op Z niveau loopt kijken wat ze terug zou sturen..

Nou ja, dat had gekund Lachen
Ik ken mensen die z rijden met shires en heb Ankie en Tineke al eens een prachtige pas-de-deux zien rijden op 2 belgische trekpaard hengsten!
Er wordt alleen niet veel gedressuurd met belgen, het kàn wel!
Maar dan is 500 euro toch wel verdraaid weinig!!!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:20

Ja dat is waar ik schreef het en toen dacht ik nog van ja oke het zou kunnen maar komt eerlijk gezegd erg weinig voor..

Maar die e-mail was echt alsof ze bonfire wilde kopen..

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 13:34

newie schreef:
Maar die e-mail was echt alsof ze bonfire wilde kopen..

Ankie ziet haar al aankomen voor die prijs!!!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:29

Feufollet"]
[quote="newie schreef:
Maar die e-mail was echt alsof ze bonfire wilde kopen..

Ankie ziet haar al aankomen voor die prijs!!!!
[/quote]


"heeeeyyy Ankie!!!!!!!! Eerst en vooral moet ik zeggen dat ik een ENORM grootte fan van jouw ben, ik heb zelfs posters op mijn kamer hangen van je . Ik ben meisje van 10 jaar en ik rij een half jaar paart, en mijn juffrouw zegt dat ik een heel mooie houding heb. Ik heb dus zeker en vast talent, maar mijn mammie wil geen paardjuh voor mij kopen Verdrietig. Ik heb gehoort dat jij nog heel feel paardjuhs hebt staan, zou je mij er eens 1tje willen opsturen, liefst Bonfire! Dan kan ik ermee GP gaan reiden en dan is er weer een talent bij. Ik kan wel niets betalen want ik krijg een maand geen zakgeld meer omdat ik gestraft ben, maar ik zou hem hééél vééél liefde en knuffels en snoepjes geven . En je vint een goet thuis vast en zeker belangrijker dan geld hé, anders ben je ook maar een paardenbeul.
Heel veel groetjes van jouw ààààààààlergrootste fan!"

Haha!

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:14

Haha! maar ik ben nog een veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gortere fan hoor! Ik heb namlijk ook een bonfire schrift voor op school Tong uitsteken (dat laatste is dus een geintje he Tong uitsteken eerste ook trouwens Haha! )

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 16:47

Nou dat is weer helemaal in de Hollandse geest: wel iets willen hebben, maar geen geld ervoor hebben (en meestal is het nog gewoon zuinigheid ook en hebben die mensen geld zat Boos! )

Ja, ik kan er echt niet tegen hoor, dat zuinige gedoe. Als je het onderhoud van een paard kunt betalen, dan kun je toch ook de aanschaf wel bekostigen? Verward

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:08

Juist! dat vraag ik mij dan ook af! als je geen geld hebt om hem te kopen,heb je al helemaal geen geld om hem te onderhouden! Eigenlijk moeten we collectief mee gaan spelen,kijken wat ze dan doen:) staan ze na 5 dagen echt op de stoep voor hun gratis paard?

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 22:41

Tja, wij zijn dus op zoek naar een leen of opvang paard. Liefst gratis! Lachen
Waarom? Omdat er zat mensen zijn die hun paard niet kunnen of willen verkopen. Of hun paard zelf niet meer kunnen of willen onderhouden.
We zouden ook gewoon een paard kunnen kopen. Natuurlijk. Maar dat kunnen we altijd nog doen. Voorlopig kijk ik eerst rond of ik op deze manier een leuk paard kan vinden, daar vind ik niks mis mee.
Persoonlijk steek ik het geld wat ik anders voor aanschaf kwijt was liever in de verzorging van het paard. Het geld groeit me niet op de rug tenslotte! En voor een ander kan dit een ideale oplossing zijn.

We zoeken ook geen wedstrijdpaard, of een paard met papieren of bloedlijnen of weet ik veel. Gewoon een rustig, vriendelijk paard waar zo nu en dan een beetje recreatief mee gereden kan worden en verder op nh manier mee gespeeld kan worden. De enige vereisten zijn eigenlijk vriendelijkheid en een groot formaat.

Maar ik zou het dus niet in mijn hoofd halen om mensen die een paard te koop aanbieden te gaan vragen dat paard gratis aan me te geven!! Dat is te belachelijk voor woorden!
Ik wil gewoon een oproepje plaatsen en ik zie wel of er iemand reageert. Nadat ik dit eerder in een topic ergens noemde kreeg ik spontaan al 3 aanbiedingen! Jammer genoeg waren die paardjes te klein, maar toch. Er zijn mensen die zitten te springen om iemand die hun paard wil plaatsen.
En anders krijgen we (tegen kleine vergoeding) waarschijnlijk een paard uit een opvang. Eentje die anders vermoedelijk bij de slager beland was omdat hij niet meer geschikt is voor de sport.

We hebben heel veel opvangdieren (gehad en nog steeds) in huis, dus waarom geen paard? Je zegt toch ook niet tegen iemand die een hond uit het asiel haalt dat hij te zuinig is om er eentje bij een fokker te kopen?

Zolang je mensen er niet mee lastig valt zie ik niet in wat er mis is met het zoeken naar een gratis paard. Of met zuinigheid trouwens.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:35

Juut schreef:
Je hoeft je pony niet eens te koop te zetten voor zulke rara mensen! Mijn verzorgpony staat naast een camping. Iedere zomer is het raak; ouders die vinden dat ik best wel even een rondje met hun kiddo op knol kan maken, zogenaamd voor foto. Antwoord; de manege is 4 klm verderop!

als het een pony was die een beetje kan 'meewerken' had
ik gewoon gezegd: "tuurlijk, wacht ik ga hem even klaarmaken in de stal want hij heeft 6 weken stilgestaan."
Dan was ik met de pony naar de stal gegaan, beetje met vanalles engs gaan rammelen zodat hij goed gek werd, longe eraan, dan in in volle draf de stal uitscheuren met een lange zweep in je hand, dan de bocht door vliegen, pony rodeoshow geven, een paar keer op zijn bek laten vliegen van gekkigheid, knorren, blazen en bibberen en jijzelf je handen volledig opengetrokken van de longe die bijna uit je hand gleed...

en dan: "zo die is er klaar voor, zet je er maar op maar doe wel even een cap op wil je"
Haha! wedden dat je er geen last meer van hebt?

Yessy

Berichten: 23049
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:37

aw wat heb jij bitchy iedeeen zeg Haha! arme pony Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:16

wacht maar volgend jaar krijgen julie een mailtje van mijn dochter voor een gratis paard Haha! .Dit jaar was sinterklaas aan de beurt , maar die gierige vent geeft ook al geen pony's aan lieve kleine pennymeisjes Verdrietig
*LOL* *LOL* *LOL*