[VOLG] Pharon van jonkie naar dressuurpaard

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-24 19:02

Maandagavond zelf gelongeerd, maar kort want het was toch nog te warm. Dat deed hij verder keurig!
Ik heb vroeger altijd een leren halster willen hebben voor mijn verzorgpaard. Maar toen was ik een arme student. Ondertussen niet meer dus heb ik een mooi halster gekocht, met korting want ze blijven duur :')


Afbeelding


Vandaag was de nieuwe inrijd ruiter geweest. Dat ging echt heel goed! Hij wilde ook niet aan de longeerlijn, maar gewoon meteen los. Dat vond ik wel wat spannend want Pharon is altijd nog vast aan de longe geweest. Maar zelfs een klein drafje was gelukt! *\o/*

De ruiter gaf wel aan dat hij mogelijk last heeft van zijn tanden. Nu ben ik ook niet van gister en had ik datzelfde idee/gevoel ook al. Maanden geleden heb ik al om de tandarts gevraagd maar dat laten rusten. Nu zag eigenaar de noodzaak wel en dus heeft hij direct gebeld. En vanmiddag kon de veearts meteen de tanden doen, want zij moest toch al komen voor een merrie van de eigenaar.

Alle drie de jonkies dus ook een behandeling gehad. Nu even twee weken geen bit in.

Bij Pharon zijn twee wolfkiesjes verwijderd. Eentje daarvan zat precies op de plek waar het bit zat. Dus blij dat ze er nu uit zijn! :D


Afbeelding


Afbeelding

Texas02

Berichten: 4781
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [VOLG] Pharon van jonkie naar dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-24 22:51

Echt fijn dat het zo goed ging met de nieuwe ruiter, en dat de wolfstanden er nu uit zijn. Op de plek van het bit kan hij ook nog wel last van gehad hebben. Gelukkig nu niet meer! Over twee weekjes maar mooi oppakken! :)

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-24 07:11

Texas02 schreef:
Echt fijn dat het zo goed ging met de nieuwe ruiter, en dat de wolfstanden er nu uit zijn. Op de plek van het bit kan hij ook nog wel last van gehad hebben. Gelukkig nu niet meer! Over twee weekjes maar mooi oppakken! :)


Ja ik denk dat dat de reden was. Daarom wilde ik zelf graag een tandarts laten komen voor het beleren of überhaupt een bit in. Maar goed, het is nu gebeurd en beter later dan nooit :)

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-24 11:20

Hier nu rustig aan vanwege het herstel van Pharon. Zadelpasser is nog even geweest omdat de inrijd ruiter aangaf dat het zadel toch te krap is bij de schoft. Nu mag ik een bontje uit proberen die het zadel lift. Heel fijn ook, want dan hoef ik het niet direct aan te schaffen!
Ik heb nu zelf erop gezeten en gevoeld en dan voel ik nu wel voldoende ruimte. Maar goed, ik zit ook recht op mijn zadel, en de inrijd ruiter zit wel wat meer naar voren. Ik had de zadelpasser een filmpje laten zien. En die ruiter is ook iets flinker dan ik ben dus dan drukt het zadel ook meer in natuurlijk :o

Vanmorgen geoefend met vierkant longeren. Dat vond hij erg moeilijk, want hoezo moet hij nu geen rondje lopen zoals altijd maar een vierkantje? Dus gewoon aan de hand geoefend. Ik had met pionnen een vierkant uitgezet. Ook nog even lol met pionnen gehad. Ik heb ook gewoon een eenhoorn! *\o/* *\o/* *\o/*


Afbeelding
Pion zit niet vast. Een keer schudden en de pion valt van zijn hoofd. Waar ie ook totaal niet van schrikt.


Paard geeft echt nergens iets om :')
Oké, behalve sprays dan, blijft hij echt niet chill vinden.

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 14:11

Hier weinig te melden de afgelopen weken. Vanwege de tandarts eerst twee weken geen bit in. De inrijd ruiter zou afgelopen woensdag komen maar vanwege de vele regenval was de rijbak niet toegankelijk en ook van de buurvrouw niet...

Wel wat geoefend met pionnen. Sla lommen, vierkantjes lopen etc. Heb het idee dat ik hem daar niet blij mee maak dus dat doen we ook even niet meer. Komt onder het zadel wel weer.
Al voelde ik me zo rot dat ik afgelopen week de hoop had opgegeven dat ik ooit op hem zou gaan rijden :+

Maar vol goede moed wachten we dinsdagavond af. Dan komt de inrijd ruiter weer mits de rijbak toegankelijk is. Als het nu droog blijft dan is de rijbak dinsdag goed te doen. Duimen jullie mee?



Vandaag weer voor het eerst het bit in gedaan en hem weer de straat mee op genomen. Het eerste stukje kent hij ondertussen, dus daar loopt hij vlot door, kijkt en snuift wel, maar is niet bang. Na het bruggetje is hij nog nooit verder geweest en hebben we nu wel gedaan. Dat betekent dat hij langs een bedrijf moet (industrieterrein) met machines, wapperende vlaggen en bakken met stenen en grint. Spannend!!! En dan vooral die grote stenen die daar niets liggen te doen :')
Niet zozeer die wapperende vlaggen. Het ei. We moeten hem toch maar vaker meenemen, zodat hij er aan gaat wennen. Thuis vindt hij niet veel tot geen dingen echt spannend. Maar zodra hij een hoef buiten de poort zet... Dat wordt gok ik zijn grootste uitdaging als dressuurpaard. Vreemd terrein. En dus wedstrijden.
(Overigens als ik met hem naar buiten ga, gaat de eigenaar altijd mee. Zonder hem ga ik ook echt het terrein niet af!)

En nog even Pharon met zijn nieuwe dekje showen <3

Afbeelding


Ik had ook nog een nieuwe neusriem besteld maar die is retour, want hij verzoop erin :')


Afbeelding

snorkel1986

Berichten: 3054
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: [VOLG] Pharon van jonkie naar dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:07

Die grote stenen zijn ook eng.. hier een mijn oude paard wat fietsen waar niemand op vind maar rare dingen vind al jaren..

Texas02

Berichten: 4781
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [VOLG] Pharon van jonkie naar dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 18:30

Ja, maar stel je voor dat die grote stenen ineens in een tijger veranderen _O-

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 11:02

Gisteravond is de ruiter weer geweest! Zo trots op hoe Pharon het allemaal oppakt!
Hij loopt al de hele bak rond en is echt zoekende naar contact en balans natuurlijk. Hij heeft tot op heden geen hoef verkeerd gezet! *\o/*

Ik heb toestemming om de beelden te delen trouwens :)

(Printscreens uit filmpjes)


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 17:57

Vandaag is een goede vriendin mee geweest naar Pharon. Lekker geborsteld en ik heb haar de beginselen van het longeren een beetje uitgelegd, waardoor ze het uiteindelijk zelf heeft gedaan (in stap). Ook nog een "eng" obstakel opgehangen. Pharon vond het niet zo eng :')


Afbeelding


En ze heeft nog een super mooie foto van ons gemaakt <3


Afbeelding

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 16:14

Pharon heeft vandaag voor het eerst een paar pasjes onder het zadel gegaloppeerd!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Texas02

Berichten: 4781
Geregistreerd: 21-04-16

Re: [VOLG] Pharon van jonkie naar dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:09

*\o/* *\o/* *\o/*

snorkel1986

Berichten: 3054
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: [VOLG] Pharon van jonkie naar dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 21:33

Top +:)+ dat doe ik je niet na..ik ben nog bezig met de installatie van het stuur en rem.. voor ik harder wil :=

DDDara
Berichten: 1035
Geregistreerd: 30-11-11

Re: [VOLG] Pharon van jonkie naar dressuurpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 22:17

Super dat gaat de goede kant op!

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-24 23:20

snorkel1986 schreef:
Top +:)+ dat doe ik je niet na..ik ben nog bezig met de installatie van het stuur en rem.. voor ik harder wil :=


Haha ik ook nog niet. Maar degene die hem inrijdt wel ;)

Die man is echt totaal niet bang...

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 16:44

Vandaag aan de longe gewerkt. Hij heeft al wat meer balans gekregen, waardoor hij makkelijker op de volte kan blijven en niet de bocht uitklapt. Waardoor hij dus ook niet meer aan de lijn trekt.

Afbeelding


Morgen rustdag en dinsdagavond hopelijk naar de buurvrouw samen met inrijd ruiter. Het gaat weer regenen dus onze eigen rijbak is komende week niet toegankelijk helaas.

Sellyxx

Berichten: 1242
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:06

Zertab schreef:
Vandaag aan de longe gewerkt. Hij heeft al wat meer balans gekregen, waardoor hij makkelijker op de volte kan blijven en niet de bocht uitklapt. Waardoor hij dus ook niet meer aan de lijn trekt.

[ [url=m/WbUpXI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Morgen rustdag en dinsdagavond hopelijk naar de buurvrouw samen met inrijd ruiter. Het gaat weer regenen dus onze eigen rijbak is komende week niet toegankelijk helaas.


Ik heb vanochtend je hele topic gelezen van begin tot einde, tof om stapsgewijs de hele ontwikkeling te volgen! En wat een leuke foto hierboven, echt een knapperd wordt het!

Zertab

Berichten: 12456
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 22:40

Sellyxx schreef:
Zertab schreef:
Vandaag aan de longe gewerkt. Hij heeft al wat meer balans gekregen, waardoor hij makkelijker op de volte kan blijven en niet de bocht uitklapt. Waardoor hij dus ook niet meer aan de lijn trekt.

[ [url=m/WbUpXI.jpg]Afbeelding[/url] ]


Morgen rustdag en dinsdagavond hopelijk naar de buurvrouw samen met inrijd ruiter. Het gaat weer regenen dus onze eigen rijbak is komende week niet toegankelijk helaas.


Ik heb vanochtend je hele topic gelezen van begin tot einde, tof om stapsgewijs de hele ontwikkeling te volgen! En wat een leuke foto hierboven, echt een knapperd wordt het!


Leuk dat je mee leest! :D