mijn leren laarzen zijn 'op'

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 21:54

jaaaah jullie brengen me wel op snob ideeen: ik heb ook sokken van Pikeur en een ruitjesbroek van Kentucky. Helaas zijn mijn heupen te breed voor Anky's en ik heb een veels te dure longeerzweep.

Wie heeft er dure handschoenen, ik denk dat dat nog de doorslag kan geven want die zijn nog niet genoemd?

Oh ja en mijn vriend heeft een Z3 telt dat ook?

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:03

mhhh marije komt door die rambodeken dat ik nog tegen je praat die heb ik zelf namelijk ook....

ene manon ik heb van die nepleren met zo'n hoefijzertje erop ofzo'n soort tekentje. is dat een bekend merk *LOL*
Heb ze ooit op paard&koets gekocht (ojee ik shop op beurzen ai)
Ik heb trouwens een kieffer hoofdstel speciaal voor wedstrijden! en een kiefferbit waar ie verrot op loopt dus die heb ik in de aanbieding is messingkleur(suus?)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:09

Ik had gisteren mijn rubberen laarzen voor de gein ff aan, no way dus dat ik daar nog mee ga rijden! Zit dus echt NIET he...
Over snob gesproken... Cavallo laarzen, Pikeur veiligheidscap (maar dat kan NIET natuurlijk in de M1...), Rambo dekens, en een Passier Grand Gilbert zadel.... AAAAAARRRRRGGGGGHHH!!! Best erg langzamerhand eigenlijk. Maar dat krijg je als je minstens 10 uur per week in een ruitersportzaak rond loopt...

Enne Nimber, die handschoenen... die heb ik ook Lachendie zijn van Imperial Riding. Best goed merk hoor Lachen


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-08-22 22:10 ]</font>

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:16

Okee, ik ga een poging doen in de ranglijst te stijgen want ik was nog een paar dingen vergeten: mijn wedstrijdkleding is: Pikeur rijjasje, Pikeur rijbroek (sssssst, wel de goedkoopste rijbroek van Pikeur Bloos ) Cavallo rijlaarzen. Perry heeft een Kiefferzadel, maar de grote zonde is dat dat zadel nog van mijn pony afstamt Haha! Maar nu komt ie, tadadadadaaaaa........ik heb pasgeleden een walgelijk duur Passier hoofdstel voor Perry gekocht.... en het staat voor geen ene meter Boos! dus nu ga ik heel hard sparen om een ander heel mooi hoofdstel te kopen wat wel bij zijn koppie past. Oh, ik heb trouwens ook mijn simpele equigelpad verruilt voor de Action Backpad en zoals het een snob betaamt heb ik ook de Pessoa teugel in de zadelkamer hangen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:23

O, ik ben daar heel simpel in. Ik ben niet zo rijk en heb de afgelopen jaren geleerd dat goedkoop vrijwel altijd duurkoop is, als het om dekens, rijbroeken en dat soort dingen gaat. Laarzen net zo. Ik eet liever een week brood met pindakaas en koop dan een fijne rijbroek dan dat ik elke dag de vellen aan m'n kont heb hangen van een goedkopie die niet lekker zit. En voor m'n paarden is al jaren alleen het beste goed genoeg: kwaliteit is geen luxe.

Eén uitzondering. Ik rijd met van die hele simpele magic gloves handschoentjes. Zijn super! Je rijdt ze zo door maar ze kosten ook niet zoveel. Ik was ze nooit uit maar gooi ze gewoon weg. Anky rijdt er thuis ook mee trouwens.

Tamar
Berichten: 89
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:33

Hoi,
Mag ik je 1 ding afraden: Mountain horse laarzen!!
Ik heb ze net ruim een jaar en ze zijn helemaal af. Nu heb ik ze wel altijd aan dus ook met mesten enzo maar toch. Er gaat om de maand iets stuk dat ik moet laten maken en nu ligt de hele binnenkant aan puin bij de hiel. Echt waardeloos!

Voor mij dus geen mountain horse meer, al zien ze er nog zo stoer uit. Boos!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 22:43

ach , mijn verzameling is er ook een van jaren boterhammen met pindakaas eten Haha!
overigens passier zadel, roeckl handschoenen(the best zitten zo lekker) petri rijlaarzen omdat cavallo's mij niet goed zitten. en idd goedkoop IS gewoon duurkoop, bovendien kun je heel leuk shoppen in de uitverkoop Haha!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 23:10

Houd op over rijbroeken....

Ik heb een aantal weken geleden 4 uur rijbroeken gepast! De meest dure merken, ik dacht nu maar eens een dure, als die lang mee gaat haal ik de kosten er wel uit.

Cavallo, Pikeur, Kentucky, Anky broeken (ojee, reclame, mag dat wel? Schijnheilig ) maar niets was er in mijn maat. Uiteindelijk een een of ander merkloos kinderrijbroekje van 79,95 hahaha en nog een eurostar in een kindermaat, dus veeeel goedkoper

van het geld dat ik over hield heb ik nog een leuk jasje kunnen kopen! Das pas mazzel.. Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 23:34

Tsk!!! Nimber toch...nepleer????? Hmmm...denk dat dat je toch minstens een plaatsje doet dalen hoor... Schijnheilig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vikki op 2001-08-24 13:11 ]</font>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 00:03

Nounou...ik heb wat losgemaakt zeg!!!! Party!!
Hahahaha...als ik het zo lees, ben ik nog de minste snob!!!!
Ik ben blij dat de meesten er de humor van inzien.
*Imitaite slotconclusie Jerry Springer*....uiteindelijk gaat het erom dat je plezier hebt met je paard, met wat voor spullen dan ook: als je je maar oke voelt!!!!!! Party!! Party!! Party!!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 07:03

""*Imitaite slotconclusie Jerry Springer*....uiteindelijk gaat het erom dat je plezier hebt met je paard, met wat voor spullen dan ook: als je je maar oke voelt!!!!!!""

Amen, Suzanne Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 10:09

Ik heb ook 2 paar nepleren handschoenen van Imperial Riding. Zwarte en witte. Grinnik, mijn paard wordt altijd ingespoten met FoxFire glansspray. Haha!

Kitty

Berichten: 7710
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:25

Ik lees deze topic dus vrij laat, maar ik wil ook nog wel even een gooi doen.

Ik rijd een KWPN-merrie met zeer goede ouders. Ik heb een dressuurzadel waar ik vorige week een Action Backpad bij gekocht heb en ik heb een rondgenaaid hoofdstel. Mijn paard loopt in de bak altijd vierkant gebandageerd met dezelfde kleur bandages als de sjabrak (blauw of wit). Ook de springteugels zijn blauw. Uiteraard rijd ik met leren laarzen, maar ja, wel gewoon met cap of Casco... We hebben een jeep voor de tweepaardstrailer.

Maar goed, ben nu aan het sparen voor een nieuw dressuurzadel en ik kan zeggen dat mijn vriend daar niet ze heel erg blij mee is...
Bovendien rijd ik met een 'gewone' Eurostar ribbroek en binnenkort met zo'n Mondoni Africa met nepleren zitvlak die in de aanbieding was.
En ik wacht lekker tot ik Z ben voordat ik een hoedje wil. Hier in de buurt zie je echt niemand op concours die in de L al met hoedje rijdt. Ik hoef ook niet zonodig.

Goh, is deze topic ontstaan naar aanleiding van de leren laarzen van Suzanne die 'op' zijn? Tja, kan heel wat teweeg brengen...

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 15:42

Mwah.... ik kom nooit in die snobtoptien... Ik ga meer voor praktisch dan voor mooi.... Na al die blubber van de afgelopen jaren heb ik me dat een beetje aangeleerd. Bloos

Ik vind het trouwens wel mooi hoor, alles in dezelfde kleur en van goede kwaliteit, zeker als je les hebt is dat voor je instructeur toch een teken dat je wat extra moeite doet.

De nieuwe beenbeschermers van Toon zijn trouwens wit!!!! Helemaal niet praktisch dus, maar ik vind dat voor een vos gewoon leuk! Haha!

Enne: ik heb net een flesje Organics, 2 in 1 shampoo met etherische olieen gekocht om de paardenstaarten mee te wassen! Deed ik voorheen met 1 of ander huismerkshampoo en dan nog conditioner apart. Nu hoef ik nog maar 1 x te wassen: is praktisch en toch een beetje snobbistisch met zo'n "duur" merk *LOL* .

Dusse: let op allemaal: ik doe ook mee! Witte beenbeschermers en shampoo van 8 gulden... het begint er een heel klein beetje op te lijken Party!! . O, en ik heb trouwens ook een geruite rijbroek, die ik nooit aan heb omdat hij zo glad is... Verward Zie je wel: zo onder de oppervlakte schuilt toch een klein snobje... er is nog hoop voor mij! *LOL* *LOL*

Groetjes Mieke

Suzanne F.

Berichten: 49577
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 17:51

Whaahaaaa!!! *LOL* *LOL* Wat een te gekke topic zeg! Ik lees dit net (alle 5 pagina's) en heb echt hard zitten lachen! M'n moeder vroeg al wat er was.......Nou, ik ga toch deze Miss snobbokt verkiezing winnen want ik ben nog erger!!! Verward Ja, dat kan echt. Ik rijd elke dag met 4 witte bandages, wit dekje en bijpassend wit blousje of trui. Ik heb Kentucky rijbroeken, Konigs leren rijlaarzen (de duurste) en Anky-jasjes! Ik was de staarten met Elseve shampoo en creme-spoeling. Ik smeer Nivea dagcreme op het neusje en bij de mond en maak elke dag mijn KN-zadel, Passier stang en trens-hoofdstel en laarzen schoon na het rijden. Waar ik rijd, heb ik een super achterbergbinnenbak, 20 x 60 achterberg dressuurbodem tot mijn beschikking, een longeerring, een 8 paards-stapmolen, een solarium en zeer luxe hengstenstallen van 4 x 4 m. Oh ja, ik rijd op een goedgekeurde zwarte dekhengst die ik met zwarte shampoo was en die ik spul door zijn voer geef zodat hij zwart blijft. Hij wordt elke dag afgedoucht en gedroogd en onder het solarium gezet en zijn hoefjes in het vet.
Eerder snobpaard of niet?
Oh ja, ik rijd met hoedje in de L en ik heb een hekel aan rubberen rijlaarzen, veiligheidscaps en veelzijdigheidszadels.
Nou, laat me niet langer in spanning......heb ik de titel gewonnen? *LOL* *LOL*

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:20

Dit wordt echt heel spannend...

Marjolein

Berichten: 11656
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:31

hmmmm wacht nog steeds op degene die zegt.
dat hij zn paard (of meerdere) door iemand anders laat bandageren met dezelfde kleur bandages en dekjes en alles van t duurste merk. die 7 ruitjesbroeken heeft (voor elke dag een ander) een stel dure leren laarzen voor op wedstrijd heeft terwijl zn andere paar (even dure) leren laarzen gebruikt mogen worden tijdens de training (ja die wedstrijdlaarzen mogen niet vies worden).
t kan dus altijd erger.
maarreh beter een gezellige snob dan een vervelende 'normaal' persoon
zet mij maar op 101 met mn bonte viespeuk, ook al ben ik wle trots op mn tinker presentatieteam bodywarmer (dus plaatsje 50?)

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:31

ik doe ook nog ff mee

ik heb een zadel van stübben voor de dressuur en zadel van stübben voor het springen en een gelpad en een borsttuig voor het springen (overgekocht van sanderijn *LOL* ) een hoofdstel van kieffer voor de wedstrijden en eentje van 100 gulden voor thuis transportbeschermers van eskradon peesbeschermers van eskradon zomaer deken van ....... ben het merk kwijt 2 winterdekens van rambo

rijjasje van kentucky, broek van eurostar, laarzen van petrie en handschoentjes van mountain horse voor thuis en imperial of zoiets voor concour verder heb ik nog een rijbroek met leren zitvlak van eurostar en nog een kentucky

en hoe doe ik het in de snob top 10?? *LOL* *LOL*
mm verder moet ik morgen ff kijken wat er nog meer zoal in mijn zadelkast rondligt heb zoveel zooi

_________________
nooit durven dromen
nooit durven hopen

QUEEN WE GAAN NAAR DE NKB-KAMPIOENSCHAPPEN

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ingrid op 2001-08-23 21:38 ]</font>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 18:37

Hahahaha...

Dressuurzadel op maat van Hulsebos, daarvoor een dressuurzadel AvG Barnsby, Rambo dekens, 2 verschillende zweetdekens, uitrijdeken,
hoofdstel van Stubben.
Pikeur rijbroeken, Horka wedstrijdjasje (maar wel 2de hands Lachen ) en Horka cap.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 13:40

[img]../upload/58/internet_explorer_wallpaper.jpg[/img]

Dit was mijn kadootje aan Mersedess toen hij luchtwegproblemen kreeg..........
Uiteraard wassen wij niet met een twee in een shampoo, maar met speciale staartshampoo, en daarna een speciale spray. Nee SuzanneF jij pakt de titel niet van mij af!!!!!!Wij hebben een luxe appartement in aanbouw in Amsterdam verkocht om Mersedes de rest van zijn leven happy te maken....

_________________
You only got one life to live, so give it your best, give it a lot, give it all you've got!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-08-24 13:41 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PUCK op 2001-08-24 13:43 ]</font>

Lielle

Berichten: 66272
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:33

half snobje?

een KWPN-er met vader Flemmingh, een Kiefer dressuur en twee kiefer vzh zadels (1 van mij, 1 van mijn moeder). Hoofdstel geen idee, wel een mooi stang en trens dat nog van Trammelant is. Geen bandages met rijden, met springen niet matchende peesbeschermers. Geen matchende dekjes oid, gewoon wat er bij de hand ligt. Rij thuis altijd met chaps en jodhpurs, wedstrijden met Konigs laarzen, Horka jasje en Casco veiligheidscap, wat soms overbodig is.
Heb verder (maar?) twee katoenen rijbroeken van Cotton Naturals maar voer mijn paard wel supplementen (Selenium) tegen spierpijn. Heb ook een pessoa teugel en diverse hulpteugels voor longeren
Oh, en ik heb een Golf voor een 2paards Brenderup trailer.

Nee, ga het niet ver schoppen geloof ik.

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 18:35

nee lielle helaas je moet met wat beters komen ene Puck nou zak je wel een eindje hoor een woning opgeven voor een knol...?????????
pffffffffff dan verkoop je 'm toch!!! tsssss nee hoor das een zakker in de lijst!
Ik koop gewoon elke keer een ander paard als ik een nieuwe rijbroek koop! tja paard moet wel bij mijn rijbroek passen he!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:06

Nee beste Nimber MIS!!!!!! Je koopt er gewoon een chronos merrie bij *grinnik*

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:16

he wacht ik wil ook meedoen!!!
heb 4 paarden!!allemaal kwpnérs,2 zijn er stermerrie';s en over de prijzen laat ik me verder niet uit,dit zijn de afstammingen :doruto*eros(drachtig van flemmingh) Kwijl ,jetset*doruto Party!! ,glendale*souvenir (drachtig van ooseven):)) ,caritas*pion Pling ,verder heb ik 2 dressuur zadels,1 van stubben(2ehands),en een van ainsley(word binnen kort een van ingeruild wil een nieuwe!!)verder 6 hoofdstellen,verschillende merken zoals kiefer en stubben,6 kleuren eskadron peesbeschermers voor en achter,bandages(4 per kleur)blauw,zwart,wit(*2),geel,groen,bordeaux,rood,buin,knaloranje,en grijs.
heb zelf een neiuwe trailer was de 1e met ingebouwde zadelkast in een 1,5 paards,een zilveren(en we hebben een goudkleurige auto,lekker opvallend dus!)rijd nu met chaps maar nog 2 paar nieuwe laarzen van leer,de ene is van petrie kalfsleer en de andere een huismerk van een man in houten.ik rij wedstrijden van af de m met hoedje,heb nog geen zijde die krijg ik als ik m ben met bertje,verder casco veiligheidshelm en absoluut geen rubberen laarzen!! Schijnheilig
verder ontiegelijk veel sjabrakjes allerlei kleuren en vormen,zonder naam erop vind ik niet zo mooi,4zwepen,wil nog sjabrak van eskadron gaan volgende maand naar divoza!! Tong uitsteken effe maandje werken en sparen!
paarden moeten er altijd pikobello uitzien als we weggaan al is het naar de veearts of naar een wedstrijd,helemaal gewassen met dat gele merk babyshampoo,gevet/geteerd en ben al zeg ik het zelf aardig goed in vlechten Clown (absoluut geen kak dus!)verder zijn we bezig met een huis en dan komen de knollies aan huis te staan,alles perfect dus boxen van 4*4 en stapmolen enz.
kom ik nou in de top 10????????? Verward Cool
op zich is het soms natuurlijk belachelijk wat er uitgegeven word aan paardenspullen maar koop bverder allen maar kleren als het nodig is en ga niet echt uit dus hou aardig wat geld over,verder heb ik het onwijze geluk dat mijn ouders er ook helemaal gek van zijn,dat zijn zeg maar de sponsers,betalen alles stalling enz.alleen veel spullen die ik niet nodig heb maar toch wil hebben betaal ik zelf,soms ziet mijn moeder een dek met ruitjes en dat vindze dan zo poepig bij bertje en koopt ze hem gewoon!!
leuk he! Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-01 19:34

ik ga winnen, dat weet ik zeker.
Ik mag een cap op maat laten maken bij een engels bedrijf omdat ik dus weiger met zo'n standaard veiligheidsgeval rond te rijden. Zelfs de Pikeur vind ik te lelijk namelijk. Deze is nog eens 300 piekkies duurder... Pling