Herinner jij je het 1e moment toen je paard reed?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:01

kan ik me niet herinneren
ik zat al op de pony toen ik nog maar een paar maanden oud was (met mijn moeder dan) en zodra ik goed kon zitten mocht ik de welsh cob van mijn moeder uitstappen schat van een dier lette echt op mij

djoontje

Berichten: 487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Boxtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 16:08

Euh..De allereerste keer zal op de kermis geweest zijn en bij ponypark Slagharen Haha! Haha!
Daarna ben ik aangestoken door mijn beste vriendin..ikke elke week trouw mee. Maar echt zelf rijden zag ik mezelf nog niet doen (4 jaar geleden)
Daarna kreeg ik de kans om af en toe bij mijn nicht op haar haf te komen hobbelen..alleen stap en draf.
Mijn 1e les was 2 jaar en 8 maanden geleden. Ik zat op de beginnerspony whitney en toen ik ging afwenden bij B stopte ze opeens...toen gaf ik haar een tik.. toen gaf ze een bokje..ik weer een tik en toen zette ik haar zelf aan in galop
En toen werd besloten dat ik alle 7 'kleine bak' lessen mocht overslaan Haha! Haha! Haha! ...ikke trots Schijnheilig
Ben dankzij mijn leeftijd flink opgeschoten..het kortst zat ik in mijn vorige les...5 weken om precies te zijn *LOL* *LOL*. En nu al bijna een jaar in deze les... gewoon L niveau is dat ongeveer. Wil ik hoger...dan moet ik doordeweeks ..en dan volgens mij ook nog eens bij de volwassenen. Dus zelfs als ik dat zou kunnen ( ik ben nou niet bepaald de beste in deze les Clown Haha! ) Dan zou ik het nog niet doen. Op zaterdag is het veels te gezellig.

-xxx- djoontje

Tygahno

Berichten: 262
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 21:50

Mijn aller eerste keer op een pony was toen ik 4 jaar oud was en met mijn ouders naar het Lineushof ging. Je kon daar voor 1 gulden een rondje op een pony rijden, je zat zonder zadel en de pony werd vastgehouden en je ging niet harder dan een sukkel stapje.... In mijn ogen waren "die paarden" onwijs groot maar eigenlijk waren het gewoon shetlanders Knipoog
Ik was pas 4 jaar oud maar ik wou de heledag alleen maar met "de paarden" mijn ouders werden er copleet gestoord van Haha!

Sting

Berichten: 12866
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:20

Ik weet mn eerste ponyrijles nog wel, was op de manege. Op een hele lieve pony (is ook 2 jaar mn lievelingspony gebleven, loopt nu Z dressuur Haha!)
Ik vond het zo knap dat hij vanzelf achter de andere ponys aanliep Haha! (later snapte ik pas dat dat niet de bedoeling was Schijnheilig )

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 23:26

Neej, die kan ik me niet meer herinneren. Wel weet ik nog de eerste keer dat ik alleen in galop mocht. Ik hield me goed vast in het zadel, en gaan met die banaan!! Haha!

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:26

Ja, zo ongeveer wel...
Ik ging voor het eerst met een schoolvriendinnetje naar de manege. We waren toen 7 ofzo... Ik moest op Fury, zij op Goldy. Ik vond het helemaal geweldig! Ik wou dat ik mezelf had kunnen zien op dat ponytje Tong uitsteken Die vriendin is trouwens na 1,5 jaar gestopt, ik rijd inmiddels 6 jaar

gabyfedde

Berichten: 11900
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 10:31

Ja dat weet ik nog wel en dat zal ik ook nooit meer vergeten!
Ik ben er namelijk afgevallen en had mn mond vol met zand!
Het was op een D-pony (denk ik) en er liep iemand naast zijn hoofd en mijn moeder liep naast mij voor als er wat zou gebeuren. Ik zat er op, pony zet 1 stap en ik lag er al weer naast. Ging met mijn handen wijd zitten ipv de manen vast te pakken zoals gezegd. Mijn moeder was er niet op berekend dat ik er na 1 stap al aflag, dus ik ging met mn gezicht het zand in. Wat is zand vied zeg!
Ik was toen trouwens een jaar of 4 denk ik.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:35

Dat weet ik nog! Ik was een jaar of 7 geloof ik, m'n vader had een computerwinkel, en voor de winkel stonden een rijtje van die kermisponies. Ik mocht naast een pony lopen, genaamd Pinky, en in ruil mocht ik er zo nu en dan ook een rondje op crossen. Ze had geen zadel op, maar een soort rubberen pad met een singel met ijzeren handvatten, op een gegeven moment draafde ik een stukkie met r, en dat vond ik toch hobbelen! Maar wel stoer Haha!

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:44

Ik was 9 toen ik voor het eerst op een pony zat. Was met het verjaardagsfeestje van mijn zusje Ik mocht op de grootste pony die ze toen hadden(tiffany) en het ging best aardig. Kon iig na een rondje of twee al aardig lichtrijden Knipoog

Mijn eerste rijles was op 9 mei 1995. We werden op 5 mei gebeld dat er plek voor ons was, weet het nog precies...En ik mocht toen op Gemmy, die inmiddels rond de dertig is en amper tot mijn middel komt Haha!


*edit* Ik bedenk me ineens dat ik toen ik een jaar of zes was al eens op een fjord heb gezeten in center parcs Knipoog en volgens mij ook weleens in slagharen, maar dat zou ik niet meer weten
Daarna iig jaren geen paard gezien tot het stuk hierboven *edit*

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:04

Ik zei geloof ik al eerder 'paard' dan 'pappa' en 'mamma' Knipoog
Het is duidelijk een aangeboren familie trekje.
Vanaf mijn 6e mocht ik op les, maar van die eerste keer herinner ik me weinig tot niks (is ook al weer een héle tijd geleden Lachen )

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 12:30

De eerste keer op een paard was op het paard van een kennis van me toen mijn zusje en ik 6 en 4 waren (ik was 6). We gingen samen zonder zadel erop en rondjes door de bak stappen.

Mijn eerste keer op de manege op een paard was op een pensionpaard waarop ik mocht uitstappen (mijn zusje lesde toen al en ik ging weleens mee).

Mijn eerste les was 12 april vorig jaar op een manege-pony: Cappuccino.

Nou, zit nog aardig in mijn geheugen Lachen , toch?

germie

Berichten: 26115
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:23

Ja, ik wilde ook maar 1 ding en dat was in galop. Nu was ik met een vriendinnetje mee naar haar verzorgpony en dus heb ik ook meteen in galop gezeten, iemand heeft ernaast gerend. Ben er niet afgevallen Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 13:35

ik weet het ook nog vrij goed, ik was 7 (dus 15 jaar geleden), het was de manege 't heechhiem in bergum, ik mocht op een witte b of c pony Karin.
Ik deed heel erg mn best, maar snapte niet hoe ik mijn hakken naar beneden moest drukken, de juf zou het laten zien, waarop de pony weggallopeerde en ik eraf viel. Nou ja meteen een vuurdoop (en de eerste val van velen Knipoog) we moesten een uur rijden, en dat was eigenlijk nog wat veel toen, als mn moeder me dan ophaalde en ik zag haar, dan begon ik altijd te huilen van moeheid.
Ik had eerder wel op de dravers van mn pa gezeten, maar dat was gewoon in de stal.
Ik heb nog een film van mn 6e les ofzo, lachen is dat!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 15:46

Ik weet het ook niet meer, maar heb er wel foto's van gezien.
Ik was toen een jaar oud ofzo
Het was toen mijn neefje net zijn eerste pony had gekregen en daar zit ik er samen met hem op terwijl mijn oom de pony vast houd
Echt vet schattig Haha!:D

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 19:13

Ik was toen een jaar of 12 en kreeg na veel zeuren eindelijk een 5-tal paardrijlessen (dacht mijn moeder ervan af te zijn:D )
Het enige wat ik mij er nog van kan herinneren was dat ik constant dacht: ow, wat hoog, wat hoog.... Haha!

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 20:59

Ik weet nog een stukje ja haha, ik was geloof ik 11 jaar, en kende die manegepony's al, omdat ik vantevoren altijd al daarheen ging met de zus van iemand mee. En ik wou NIET op tosca, en op wie moest ik: tosca Haha! haha. Ik weet nog dat ik wel meteen kon lichtrijden, end dat ik richting de korte zijde reed en dat daar een vriendin van mij stond die aanduidde dat ik met pianohanden reed haha meer weet ik er niet mer van

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 21:13

jep, zon 10 weken voordat k negen werd mocht ik een aantal lessen nemen zodat ik op ponykamp toch al een keer op n pony had gezeten.
Met een spijkerbroek en regenlaarzen! Verward

Op een zwart bonte shet met n behoorlijke buik. Hippy genaamd. Zonder zadel, en bij t eerste stoepje wat we tegenkomen struikelt de shet, en k lag er half onder!


Leuk zon eerste les Haha!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 11:53

ja dat weet ik nog heel goed!

Marit (de dochter van Harry. Harry is de baas van mijn verzorgpaardje, marit is nu het huis uit en rijdt niet meer) had al veel langer rijervaring als ik. En harry had suleika naar een stal gebracht waar die zadelmak gemaak werd.
Dus ik kwam zeg maar de eerste dag dat hij van die stal af kwam.
Marit zou er als eerste op gaan. Ze riep de hele tijd, oh ik val dalijk dood, oh ik val dalijk dood. Toen ze er een tijde op had gereden mocht ik erop.
Suleika was best braaf geweest. Maar omdat ik nog weinig rijervaring had schoot ie telkens de bosjes in (er stond een zoeiton en daarlans een soort struik). Haha dat had ie wel iets van 3x gedaan ofzo. En marit mij er maar telkens achteruit vissen. Maar ik was wel trots dat ik toen op 'm gedraaft had Haha! haha
Galoperen kon ie toen nog niet (of dat was 'm iig niet geleerd).

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 12:27

Mijn allereerste keer weet ik dus echt niet meer. Clown Wel de keren daarna, en de 1e keer op de manege..
Maar echt de eerste keer weet ik niet meer. Scheve mond

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:20

De eerste x dat ik paardreed, had ik priveles op zwartje ( denk aan: oud, sloom en redelijk klein) Ik weet nog wel dat ik het helemaal geweldig vond Lachen elke week ging ik weer aftellen tot ik weer les had.
Voor mijn eerste les had ik wel een x een rondje gestapt op een schimmel in Denemarken

shadowtje
Berichten: 108
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:34

ik was super blij dat ik op die liefste manege pony mocht die er was, en ik was gelijk verliefd op hem, nu nog steeds maar nu is het mn eigen knuffel ponytje geworden.wat ik nog goed weet is dat vroeger Lovers als ik hem een tik moest geven omdat ie door moest lopen, deed ik altijd net alsof ik hem een tik gaf want ik vond het zielig omdat ie zo lief was.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 15:46

Ik was 15 jaar en ging met een vriendin mee naar de boer waar ze paard reed.
We mochten de pony's zonder zadel terug rijden naar de achterste wei, ik sprong er aan de ene kant op en gleed er aan de andere kant weer af Schijnheilig Haha!

MariekeR

Berichten: 1233
Geregistreerd: 09-09-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 16:53

Dat was geloof ik bij Slagharen.
Ging op zo'n pony een rondje rijden maar mijn pony kreeg ruzie met de pony achter hem. Hij wou mijn pony bijten maar helaas beet hij mis, hap zo in m'n been.
Maakte mij niks uit, ik was alleen maar blij dat ik nog een keer mocht zonder in de rij te hoeven wachten *LOL* Volgens mij was het toen al duidelijk Tong uitsteken

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 17:01

Ik was 7 jaar, en me eerste les op maika Lachen staat nog steeds op stal, wel grappig om te zien wat ik vroeger zo 'groot' vond.. weet alleen nog dat ik aan iemand vroeg of diegene hem uit stal wilde halen, want ik wist niet hoe dat moest.. maar ik vond het metteen super *LOL*

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 14:05

Ja ik herinner het me nog goed.

Tijdens een vakantie in Oosterrijk was ik verliefd op de staljongen.
Ik mocht op een pony rijden, zonder zadel..... beessie gaat in galop, ziet een pluk gras en stopt ineens, gevolg, ik vloog zo over zijn nek in het gras.

Die vakantie heb ik nietmeer gereden, maar zodra ik terug kwam ben ik op les gegaan, sindsdien rij ik paard.

Ik heb zo nu en dan weleens een "pauze" gehad omdat ik geen zin meer had, maar zo'n "pauze" duurde nooit erg lang.

Ach het blijft een verslaving Tong uitsteken