Een gelukkig paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 21:22

Dees schreef:
Gut jeetje...als je lang genoeg kijkt, zie je van alles wat je maar wilt zien.
Als jezelf een dip hebt, is het makkelijker om angst en verdrite op derden te projecteren.
Ik was ooit eens zo verdrietig toen ik naar mijn net overleden kat keek, dat ik na een tijdje zowaar dacht dat hij weer ademhaalde....
Hersenen kunnen hele aparte spelletjes met je spelen.

verdriet en angst bij een paard, het kan wel....maar je kan jezelf ook erg deprimeren als je het overal in meent te gaan zien. En als je verdriet en angst meent te zien, doe er dan wat aan, zorg dat het overgaat. En dat is heus te doen.

Ik denk niet dat er nu sprake is van een gave hoor, als je meent dat zo diep te kunnen zien. Denk eerder dat je je eigen gevoelens op zo'n dier spiegelt, ook al is het op dat moment idd niet zo heel happy...
Lighten up.


Uh...
Ben bang dat half Bokt me nu uitlacht maar uh...
Ik ben dus heldervoelend.
Ik voel dus niet zomaar wat een paard voelt, maar als ik er 'echt voor ga zitten', en een foto bekijk waar hij op staat, en de ogen goed zichtbaar zijn, ja dan is het mogelijk dat ik van alles 'binnen krijg'.

Ik heb het dus niet alleen via een foto, soms voel ik ook van tevoren dat er 'iets zal gebeuren' of zo.
Dat mijn oom zou overlijden heb ik ook van tevoren gevoeld, althans dat mijn moeder (hij was haar zwager) ergens diep verdriet van zou hebben als ze terug kwam van vakantie.

Ik voel dus regelmatig iets en soms dan 'behandel' ik een Bokt paard, althans een Bokker stuurt me dan wat duidelijke foto's van het betreffende paard op en ik probeer er zoveel mogelijk over te voelen en beschrijf dit in pb voor 5 euro, zodat ik kan sparen voor een nieuwe zweetdeken! Knipoog
Daarnaast is het reuze interessant en leerzaam om te voelen hoe paarden in elkaar zitten.
Laatst was er nog een discussie op Bokt of paarden uberhaubt wel emoties kenden.
Nou zeker weten!
Voel nu nog de verontwaardiging en de verwijten, maar ook de dankbaarheid in mijn hoofd van het paard van zostraks... Lovers


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-02 11:22

Ga helemaal met Lusitano mee.
Gelukkig kan Cerise nog wel de wei op regelmatig, wanneer het redelijk droog is, overdag zo'n uur of zes schat ik.
Alleen wanneer het regent staat ze dus 24 uur op stal, maar dan gooi ik haar 's avonds echt wel even in de buitenbak! Balen alleen dat ze daar t/m haar pezen in wegzakt momenteel... Boos!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beestenfreak, Eloya, M1994, nienke555, Whizz, xYaartje en 86 bezoekers