Over domme mensen gesproken!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Over domme mensen gesproken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 15:51

Bij mijn instructrice op stal staan nu sinds kort 2 nieuwe pensionklanten waarvan eentje in het bezit ven aan GrandPrix paard waar ze na 5 jaar eindelijk M1 mee is.
Het ergste is dat het dier vel over been is aangezien hij van zijn baasje maar 1.5 kilo krachtvoer per dag mag hebben anders wordt hij te heet????? Moet je je voorstellen dat dat dier elke dag gereden wordt en stevig ook en hij gaat elk weekend op concours. Dan ga je zo'n dier van 1.78m toch geen 1.5kilo onderhoudsbrok voeren.
Het paard mag bovendien ook niet naar buiten want dat vindt ie niet leuk Frusty want dan begint ie te rennen en te bokken en dat is toch wel een teken dat je paard het buiten staan niet leuk vindt. Lips are sealed
Het probleem ligt gewoon bij dat mens want die schijt al in haar broek als het arme dier ergens van op kijkt. En op die momenten moet er ook meteen weer een kilo van het voer af!!!
Als zij een dag niet komt dan staat het dier de hele dag op stal! Laatst was ze een weekend weg met haar vriend en toen heeft het dier het hele weekend op stal gestaan.
De pensionhoudster (mijn instructrice) heeft al meerdere opmerkingen erover gemaakt maar ze stuit op ruzie en onbegrip bij die mensen. Se heeft zelfs het paard al verhuisd naar een stal met een luikje zodat hij lekker naar buiten kan kijken maar ook dat mag niet.
In mijn ogen is het paard hier gruwelijk de dupe van de onkunde en onwil van de eigenaresse. Het is echt een wandelende kapstok.
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt en hoe moet je deze mensen duidelijk maken dat ze verkeerd bezig zijn want degene die de dupe is, is het paard natuurlijk weer!
Ik kan zulke mensen wel iets doen.... }> Frusty


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-02 16:43

Ja, daar denkt ze inderdaad ook over na maar omdat ze er nog maar net staan wil ze proberen om die mensen op andere gedachten te brengen. Ik ben alleen bang dat die mensen al zo overtuigd zijn van hun 'kunde'dat ze niet om te praten zijn omdat ze het gewoon weg niet begrijpen.
Maar als ze op die manier verder gaan, dan ligt het paard op een dag dood op stal of zo ziek dat hij weg moet o.id. . Je kan ook zien dat ie een tekort heeft want zijn benen zijn altijd opgezwollen en hij heeft eieren van gallen op zijn benen. Want afwerken na het rijden is natuurlijk ook niet nodig.


Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 14:28

AnneOmie"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Ik zou haar vriendelijk -doch dringend Haha! - verzoeken haar paard ergens anders te stallen en zo niet, volgen er maatregelen. Ik neem niet aan dat jullie leedzaam kunnen toekijken hoe dit paard de vernieling in gaat!


Ik begrijp wel wat je bedoeld Buitenzorg en ik vind dit soort dingen zelf ook vreselijk maar wat moet er dan met het paard gebeuren... dan gaat hij weer naar een andere stal waar weer hetzelfde gebeurd, dat soort mensen zal het toch nooit begrijpen en ook niet van hun fouten leren. Op deze stal waar hij nu staat zijn er nog mensen die op hem letten en het erg voor hem vinden en misschien nog wel wat aandacht aan hem geven. Weet jij veel wat er op een ander stal gebeurd... daar staat dat paard misschien wel helemaal weg te kwijnen Verward
[/quote]

Dat is ook de reden waarom ze haar niet willen wegsturen, we willen het dier toch nog een kans geven en proberen door te dringen tot die mensen. Het mooie was van de week dat ze mijn paard zag toen ik kwam lessen en toen zei ze; oh, wat blinkt die mooi!
Haar paard is zoooo dof in de vacht, ja duh!
Ik hoop dat we toch iets kunnen losweken bij die mensen. Het zijn helemaal geen slechte mensen maar ze hebben de ballen verstand van paarden. Paarden horen op stal, net als een hond in een hok hoort???
Mijn instructrice weet nu ook wanneer ze komen rijden en dan zet ze het paard 's morgens even een uurtje in de binnenbak met als smoes dat ie anders te vervelend is met uitmesten in de stal. Dus, zo komt ie nu in ieder geval al een uurtje meer buiten dan anders. Nu proberen om het arme dier voor de zomer buiten te krijgen.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 14:30

AnneOmie"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Ik zou haar vriendelijk -doch dringend Haha! - verzoeken haar paard ergens anders te stallen en zo niet, volgen er maatregelen. Ik neem niet aan dat jullie leedzaam kunnen toekijken hoe dit paard de vernieling in gaat!


Ik begrijp wel wat je bedoeld Buitenzorg en ik vind dit soort dingen zelf ook vreselijk maar wat moet er dan met het paard gebeuren... dan gaat hij weer naar een andere stal waar weer hetzelfde gebeurd, dat soort mensen zal het toch nooit begrijpen en ook niet van hun fouten leren. Op deze stal waar hij nu staat zijn er nog mensen die op hem letten en het erg voor hem vinden en misschien nog wel wat aandacht aan hem geven. Weet jij veel wat er op een ander stal gebeurd... daar staat dat paard misschien wel helemaal weg te kwijnen Verward
[/quote]

Dat is ook de reden waarom ze haar niet willen wegsturen, we willen het dier toch nog een kans geven en proberen door te dringen tot die mensen. Het mooie was van de week dat ze mijn paard zag toen ik kwam lessen en toen zei ze; oh, wat blinkt die mooi!
Haar paard is zoooo dof in de vacht, ja duh!
Ik hoop dat we toch iets kunnen losweken bij die mensen. Het zijn helemaal geen slechte mensen maar ze hebben de ballen verstand van paarden. Paarden horen op stal, net als een hond in een hok hoort???
Mijn instructrice weet nu ook wanneer ze komen rijden en dan zet ze het paard 's morgens even een uurtje in de binnenbak met als smoes dat ie anders te vervelend is met uitmesten in de stal. Dus, zo komt ie nu in ieder geval al een uurtje meer buiten dan anders. Nu proberen om het arme dier voor de zomer buiten te krijgen.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-02 16:50

Hallo.... jij hebt het hier over een pony van 1.48. Niet zo kort door de bocht graag en even goed lezen waar het precies over gaat. Het gaat niet over de hoeveelheid voor op zich, het gaat om het feit dat het niet in verhouding is. Het paard is 1.78m en is een wandelende kapstok. En ja, dat is helemaal te wijten aan een slechte, ondoordachte verzorging.
Ik zeg niet dat jij je merrie mishandeld, heb ik nog niet eens gezegd over het paard van dat meisje. Dat maak jij er van.
Als jou pony zich goed in zijn vel voelt en er mooi in conditie uitziet dan is er toch niks aan de hand als die op 2 handjes biks staat????
Graag niet te persoonlijk aantrekken en het verhaal even goed lezen alvorens oordelende antwoorden te geven.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-02 09:31

Het gaat er in mijn ogen ook om dat je goed naar je paard moet kunnen kijken. Ik denk dat de meeste van ons precies weten wanneer een paard te mager is maar dit meisje ziet dat dus echt niet he! Hij is echt net zo mager als sommige foto's die ik heb gezien op Brooke Hospital...!
Het ene paard wordt wat makkelijker vet dan het andere, mijn ruin is ook 1.76m en die krijgt maar liefst 7kilo krachtvoer per dag en drie keer per dag kuil/hooi. En dan is ie niks te dik, mag zelfs nog wel een tikkeltje spek meer aan. Maar dan moet ik er teveel kilo's ingooien en ik wil ook niet overdrijven. Het paard van dat meisje heeft in mijn ogen minstens 6-7 kilo nodig om in conditie te komen. Het is triest want eigenlijk is dit pure dierenmishandeling en je kunt er zo weinig aan doen.
We doen nou al stiekum zemelen geven als buikvulling en de pensionhoudster zet hem elke morgen in de binnenbak los onder het mom van makkelijk bij het uitmesten en daar staat ie dan een uur. Beest is mega blij! Ik hoop dat we hem voor de zomer op de wei kunnen krijgen.
Als je de mensen al weer laat vertrekken dan verschuif je het probleem alleen maar en op deze manier krijgt het dier misschien nog een kans. Nu heeft de pensionhoudster wel besloten dat wanneer er binnen nu en drie maanden geen verbetering is, dat ze de personen vraagt te vertrekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dido2316, gonniee, Maaike_Ma, Sanne96 en 37 bezoekers