Longeerles gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Longeerles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 11:24

Gisteren had ik weer les, maar omdat ik Omar op advies van mijn instructrice vaker moest gaan longeren met dubbele longe had ik eerst even de longeerspullen meegenomen zodat ze mij kon laten zie hoe ze hem wou hebben lopen.
Ze vond dat we samen aardig handig waren met de dubbele longe. Alleen moet hij meer voorwaarts en ik wat minder (ik moet stilstaan ipv meelopen). Het was voor ons alletwee even hard werken. Maar op een gegeven moment hadden we de truc wel aardig door Ze nam de zweep even van mij over om 'm wat beter te laten lopen, maar omar wil nog weleens uitbreken naar buiten en dan heb ik ook aan de dubbele longe niet zoveel meer te vertellen. Dus ze geeft op een gegeven moment een knal, ik kreeg vliegles. Maar later op een paar uitbreek akkefietjes na ging het heel goed. toen heeft ze 'm nog van mij overgenomen, ze wilde even voelen hoe sterk hij was. Nou heeeeeel sterk. Ik moest 'm nog maar extra bijzetten, want anders zou hij er ook aan de dubbele longe in draf niet over zijn rug komen (in stap liet hij goede stukken zien). Het was goed te zien en te voelen wat de bedoeling is.
Daarna heb ik nog 5 minuten gereden en dat ging echt heel goed, veel beter als anders. Ik moet nu voor ik ga rijden longeren. Maar nu ik weet wat de bedoeling is gaat dat vast en zeker lukken.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 22:51

Goed longeren is een vak appart fijn dat je instructrice daar de tijd voor heeft genomen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-02 23:32

Dat vond ik ook heel fijn diana, ik heb er vandaag gelijk alweer het nut van ondervonden. Hij liet me veel beter zitten.