Wanneer is een arabier geschikt voor shows?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Wanneer is een arabier geschikt voor shows?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 01:25

Wanneer is een arabier geschikt om mee te showen? Het lijkt me heel leuk om te doen met Cheyenne, maar ik vraag me af of er nog bepaalde voorwaarden aan verbonden zijn?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 01:27

Welke shows bedoel je? Leg eens wat meer uit?
Als je echt aan Arabierenshows mee wilt doen zal je paard papieren moeten hebben...

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 07:35

Je kan iig gerust met Cheyenne naar een amateurkeuring Lachen Escala's eerste eigenaars hebben met haar ook shows gelopen, erg leuk. Bel anders eens het AVS op om om advies te vragen...ben je lid van het AVS? Ik heb er wel eens over nagedacht om iemand te zoeken die een dagje wil wijden aan het voorbrengen van een arabier op de keuring...dus mocht je dat wat lijken...voorbreng clinic Lachen Misschien zijn er wel meer mensen met arabiertjes die dat leuk zouden vinden... Mensen???

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 17:48

Ik bedoel inderdaad echte arabierenshows. Cheyenne heeft papieren, dus dat moet kunnen. En tsja...amateur of professioneel....wat is het verschil? Het zou mij niet echt uitmaken, een amateurkeuring is ook prima. Ik ben (nog) niet lid van het AVS. Cheyenne staat nu nog steeds ingeschreven in het Belgische stamboek.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:51

Je kunt ook even op www.avsweb.nl kijken. Ik geloof dat je haar wel bij het AVS moet inschrijven als je in Nederland shows wil gaan lopen (kijk even op prijslijst enzo ).

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:00

Gewoon een keer doen, het maakt toch niet uit of je nou als amateur meedoet. Zelf ben ik ook van plan om eens een keer (volgend jaar) naar AVS shows te gaan. En het maakt mij ook niets uit hoor of ze Sherif nou mooi vinden of niet, en gaat om een leuke dag, toch!!En je leert er natuurlijk van door om je heen te kijken hoe alles gaat.
Ben zelf een x met mijn merrie (inmiddels verkocht) naar een amateurskeuring geweest (Kootwijk), en ik geef eerlijk toe ik eindigde als laatste, (ik had haar net 1 maandje) maar heb een toffe dag gehad.
Hen je trouwens Cheyenne uit Belgie? Zo ja waar vandaan, ben effe nieuwsgierig. Sherif komt nl ook uit Belgie ik heb hem bij Flaxman Arabians gekocht.

Maar gewoon doen meid is echt heel leuk.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:03

Er is wel degelijk verschil tussen amateur en professioneel. Professioneel kost veel meer geld, dan heb ik het onder andere over inschrijving. Amateur kan je zelf je Arabier voorbrengen en is ook nog eens gezellig (de kosten zijn o.a, lager), alleen zou het wel makkelijk zijn als je paard de basis kent van het showen (opstellen etc.). Cheyenne is een mooi paardje, zal het best leuk kunnen doen. Professioneel zou ik er niet aan wagen, behalve je het geld hebt om je arabier professioneel te laten trainen, anders is het alleen maar zonde om mee te doen..Jaarlijks vindt er een Amateurkeuring plaats in Kootwijk (dacht ik), ik zou zeggen, bel het AVS even op! Lachen;)

Misschien is het nog leuk om eens een discussie te lezen over Omgang van Arabieren en prof. voorbrengers..CAV forum E.K. Moorsele

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 00:50

sherif schreef:
Hen je trouwens Cheyenne uit Belgie? Zo ja waar vandaan, ben effe nieuwsgierig. Sherif komt nl ook uit Belgie ik heb hem bij Flaxman Arabians gekocht.


Ik heb Cheyenne bij een boer vandaan. Ze stond daar in haar uppie in een stuk land, helemaal opgefokt van de eenzaamheid. Ze is gefokt in Nederland (SIBASNI) en heeft dus haar eerste jaar wel bij het AVS ingeschreven gestaan.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 09:33

Franca"]
[quote="sherif schreef:
Ze is gefokt in Nederland (SIBASNI) en heeft dus haar eerste jaar wel bij het AVS ingeschreven gestaan.


Dan staat ze als het goed is er nog wel ingeschreven.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 11:12

Yootha schreef:
Dan staat ze als het goed is er nog wel ingeschreven.


Jammer genoeg niet. Ze is overgeschreven naar het Belgiscj stamboek....boehoe Huilen Nu moet ik weer bakken met geld betalen om haar weer terug over te schrijven naar Nederland (export kosten enzo).

Sherif hoe heb jij dat gedaan? Ook al in AVS Nederland ingeschreven? Kostte jou dat ook zoveel?

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 12:07

Ik dacht dat het zo`n 150, = (guldens) kostte was wel in 1999, dus hoe duur het nu is weet ik niet.

Vraag het AVS eens op kijk op de web-site daar staan ook tarieven in.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 07:04

Of even bellen Haha! 030-2410001 geloof ik... Carmen is echt super behulpzaam, ik heb haar al tig keer gebeld met allerlei vraagjes en ze is iedere keer even vriendelijk. Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 11:02

Ok thanx!

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 17:52

Hoi,

Wij hebben net een Arabische ruin verkocht naar nederland, ik kan anders wel eens informeren hoe het zat voor de invoer en de kosten en zo...

------ben je lid van het AVS? Ik heb er wel eens over nagedacht om iemand te zoeken die een dagje wil wijden aan het voorbrengen van een arabier op de keuring...dus mocht je dat wat lijken...voorbreng clinic Misschien zijn er wel meer mensen met arabiertjes die dat leuk zouden vinden... Mensen???------

--> Als er ergens een clinic zou doorgaan over het voorbrengen en trainen van arabjes en zo, dan zou ik zeker geinteresseerd zijn om eens een kijkje te komen nemen, een goed initiatief zou ik zeggen!!

Is er trouwens iemand naar het EK in moorsele geweest? Ik in ieder geval wel, en het was een prachtweekend! Bedankt aan de organisators voor de prachtige show!

Groetjes, Em

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 23:38

Hoi!

Nou als er een voorbreng-clinic komt sta ik op de stoep! En ja...ik zou graag willen weten wat de kosten waren voor de overschrijving van je ruin!

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 19:49

Hoihoi!

Op de sttooeeeppp??? Gekkie!!

Heb eens geinformeerd hoe het zat voor de uitvoer van onze Faras! De uitvoerkosten uit België bedroegen 50 Euro en de invoerkosten in nederland bedragen 250 Euro!

Ik kreeg ook nog een lijst meegestuurd met verschillende tarieven (waarschijlijk die lijst van op de avs website), misschien kan je daar ook iets mee doen!

TARIEVENLIJST 2001/2002

Tarievenlijst

Inschrijfgeld nieuw lid
€ 11,35

Contributie
€ 63,53

Donateur
€ 38,57

Overschrijvingskosten
€ 38,57

Duplicaat registratiebewijs
€ 90,76

Duplicaat dekbewijs
€ 34,03

Schetsgeld
€ 11,35

Registratiekosten veulen (h/m)
€ 34,03

Registratiekosten import
€ 34,03

Duplicaat paspoort
€ 34,03

Te late inlevering geboortebericht
€ 22,69

Aangifte veulen na 1 januari 2003
€ 45,39


Aangifte veulen na 1 februari 2003
€ 113,45

Vergoeding importregistratie (éénmalig)
€ 226,89

Vergoeding exportregistratie (per paard/veulen)
€ 113,45

Idem (bij 5 of meer paarden: per paard/veulen)
€ 68,07

Afdracht per gedekte merrie
€ 18,15

Boete te laat ingeleverde dekbescheiden
€ 113,45

Inschrijfgeld jaarlijkse hengstenkeuring (incl. deklicentie)
€ 113,45

* niet eerder (goed)gekeurde hengsten (incl. deklicentie)
€ 226,89

Extra keuring hengst
(buiten de jaarlijkse hengstenkeuring of de vastgestelde Nakeuring)
Alle kosten

Dekboek (50 vel)
€ 22,69

Zelfde dekboek volgende jaren
€ 11,35

Extra registratiekosten veulen van niet goedgekeurde hengst
Per veulen
€ 363,02

» Inschrijfgeld regionale keuring
€ 22,70

» Inschrijfgeld nationale keuring
€ 34,05

» Inschrijfgeld regionale keuring
(moeder met veulen deze jaargang)
€ 34,05

» Inschrijfgeld nationale keuring
(moeder met veulen deze jaargang)
€ 45,40

Studboek:

» Deel II
€ 27,23


» Deel IV
€ 34,03

» Deel V
€ 45,39

» Deze tarieven zijn inclusief BTW

Douaneverklaring (import paard)
€ 22,69

Bloedgroepenonderzoek
€ 61,26

DNA onderzoek
€ 45,39

SCID onderzoek
€ 40,84

Uitslagenlijst compleet met alle punten per keuring
€ 11,35

Misschien heb je hier ook iets aan.

Veel succes nog met je merrie (en hou me op de hoogte van de clinics Lachen)

Emxxx

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 20:23

heee, onwijs bedankt. Wat een prijzen zeg! Maar ja....ik spaar even door en dan kan ik haar wel inschrijven in het AVS, want ik wil graag shows lopen met haar. Doeii

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:07

Haha! ik ben ook nog aan het sparen om mijn paard over te schrijven maar ik geloof dat je bij AVS ook nog eens verplicht lid moet worden per jaar en dat kost het meeste geld. Mijn arabier komt gelukkig niet uit België!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:19

Je moet inderdaad lid worden, en dat kost je de kop toch niet, vind ik zelf persoonlijk.
Ik kijk in elk geval elke maand weer uit naar het Arabisch Volbloed maandblad.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:35

Ik heb mijn paard nu 7,5 maand en heb al bakken met geld uitgegeven Haha! Alles op zijn tijd en ik moet toch in 1x € 113,45 (=ƒ 249,59) aan het AVS betalen... Ik heb eerst nog hogere prioriteiten wat mijn paard betreft. Het maandblad ken ik en is inderdaad erg leuk Ik moet hem echter wel z.s.m. overschrijven dus dat zal ik binnenkort wel doen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:37

Het werkt dus net als bij het KWPN. Je moet een paard hebben met papieren, lid worden van het stamboek en dan inschrijven bij een keuring. Ik zit het ook nog te overwegen met paddy. Je hebt showrubrieken en ook zadelrubrieken.

Emme
Berichten: 328
Geregistreerd: 09-11-02
Woonplaats: België (Sint-Eloois-Winkel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 11:16

Heb gehoord, dat, zelfs al is je paard al eens geschetst geweest in land van geboorte, dat dat nog eens moet gebeuren in het land van invoer! Weet niet of dat klopt, maar als dat zo is, is dat nog een extra kost erbij! Hmf, I dunno, paardjes zijn duur, maar daar leer je wel mee leven, hihi! Waarom zien we zo ook zo graag hé!

Hé, wie had hier dat goede voorstel om een clinic te organiseren?? Hoop dat je dat meende, maareuhm, Belgjes zijn toch ook toegelaten dan?? Wil zelfs nog helpen organiseren Haha! !

Dikke kus, Emxxx