roken te paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

roken te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 15:10

Ik zag dat er mensen waren die zich ergeren aan de manier waarop er over paardensport gedacht wordt. (zie topic kippenhok "ik maak me kwaad").
Miss X schreef:
Weet je wat me zo BOOS maakt als mensen zeggen over paardrijden:

´Dat is toch geen sport, je zit alleen maar op je reet niks te doen het paard doet alle werk´ Boos!

hebben jullie die opmerking ook een keer gehad??

Natuurlijk zijn die opmerkingen irritant. Vindt iedere ruiter en amazone. Maar soms maken ruiters en amazones het er ook wel een beetje zelf naar. Dan gaan ze rijden en steken ze een sigaret op. STaat niet erg sportief he. Meer in tegendeel. Door roken te paard ben je een belediging voor het paard, en haal je de sport naar beneden. DIe mensen mogen dan denk ik ook niet klagen als ze dergelijke opmerkingen naar het hoofd geslingerd krijgen. Zeg nu zelf, tijdens het bedrijven van welke andere sport zie je ooit mensen roken?!

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:15

Ik vind het ook niet kunnen. Geen gezicht en ook niet zo diervriendelijk, want de gloeiende as kan op het paard vallen. Mensen die roken te paard zijn in mijn ogen geen serieuze ruiters.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:15


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:16

ik ken verschillende mensen die tijdens het uitstappen een sigaret opsteken, of tijdens een rustig stapritje in het bos

nou rook ik zelf helemaal niet, dus ook niet op mn paard, maar heb dus 1x gezien dat een paard schrok(toen was ik nog een 'manegemeisje') en degene die erop zat leit de sigaret vallen, jawel tussen het zadel&dekje in, bij de voorkant van het zadel, en die kon daarna dr dekje weggooien!

nog een geluk dat ze die sigaret nog kon pakken, maar wat als dat niet alleen n brandgaatje in t dekje had opgeleverd, maar ook nog eens je paard een mooi brandwondje had gegeven??

tijdje later had ik destiny en stond ik op dezelfde manege, en dan zag ik iedere dag wel wat mensen tijdens het uitstappen een sigaretje roken op hun paard!ook diezelfde vrouw, ze had er dus niets van geleerd!

roken op je paard vind ik gewoon stom!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 15:16


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:18

Ik rook wel, maar absoluut niet op het paard. Dat vind ik geen porem, als mensen wel roken op het paard, zal ik er altid wat van zeggen. Behalve dat het gevaarlijk is voor je paard en jezelf, vind ik het geen gezicht.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:19

Ik vidn het dus ook niet kunnen. Als het paard schrikt kun je niets meer. Verder is roken ook nog eens lekekr ongezond. Dan maken we ons allemaal druk over hoeveel frisse lucht een paard nodig heeft, de buitenstal is geregeld, evenals elke dag weidegang. Maar de ruiter gaat wel op zn paard roken. Ook een paard krijgt altijd iets binnen. Dan vraag ik em echt af waar zijn jullie rokers mee bezig?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:20

Zijn toch ook wel wat dingen over te vinden in dat topic hoor.

Bedoel het niet als kritiek of whatever, alleen als aanvulling.
Net als deze: [PP] Mobiel bellen te paard

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:21

Nou de stagaire (was wel een jongen maarw eet neit hoe dat je noemt Haha! ) die bij ons op stal was, dat was toch echt een goede rijder hoor.. en toch rookt hij te paard Verward

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:22

ik vind dat je niet moet roken op je paard, stel dat die er vandoor gaat? het blijven toch beesten ook al is die nog zo lief. daar zit je dan met je sigaret voor hetzelfde geld valt die in de kamer van het zadel ofzo. En tja ik vind dat je het er wel zelf naar maakt als je op je paard gaat zitten roken dat iemand dan zegt dat je alleen maar op je luie reet zit.......
wij hebben er ook een paar op stal hoor ik vind het ook niet kunnen maar ja. Ik kan het hun moeilijk verbieden omdat ik het belachelijk vind, dat zullen ze zelf moeten inzien. Maar het ergste vind ik zowat nog gewoon de peuken in d ebak laten liggen en ze niet weggooien

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 15:23

Bellen te paard, ja ook al zoiets. MAar dat zie je proffessionele ruiters ook nog veel doen he, die zijn altijd bezig met handel. Ik vind paardenmensen met mobieltjes nog fanatieker bellen dan niet-paardenmensen. In de tijd dat die dingen nog in opkomst waren, zag je al volop paardenmensen ermee. IK reed eens met Cor mee (handelaar waar ik veel paarden heb getraind en gekocht), en die kende al dat paardenvolk wat we onderweg tegen kwamen. het zat gelijk allemaal te bellen, ALLEMAAL!

Toch vind ik dit niet storend om te zien als roken te paard.[/list]

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:25

oke bellen te paard doe ik zelden, wel bv ff een smsje lezen als iemand me een smsje stuurt als ik toevallig net op mn paard zit, smsje terug sturen doe ik niet, behalve als het belangrijk is.

maar als t paard dan schrikt en je laat je telefoon vallen, ja jammer dan, oke die van mij kan ertegen weet ik uit ervaring, maar een brandende sigaret vind ik net wat gevaarlijker!!

en ik vind mensen die altijd mobiel lopen te bellen sowieso irritant, of dat nu op t paard is of in de stal/kantine in de auto of gewoon op straat, als je echt niet zonder je telefoon kan ben je vrij zielig!

behalve mensen die voor hun werk veel moeten bellen dat is weer anders natuurlijk!

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:25

Duursporters roken niet, gewoon omdat hun conditie dan achteruit gaat. Paardne zijn in feite ook duursporters, dan gaan wij als ruiters toch niet hun longen verprutsen door ze mee te laten roken?
Ik rook helemaal niet, als ik het al vind stinken, dan moet het paard het helemaal vinden.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:28

Nee dat bellen te paard vind ik een stuk minder storend als roken te paard. Het is een schande, ook tijdens uitstappen of in het bos hoort het niet. Stel dat je paard schrikt of jij laat je sigaret uit je handen vallen?

Lekker in het droge bos Scheve mond
Als ik word gebeld (geluid staat uit, tril staan aan Haha! ) Dan zet ik mn paard stil en neem op. Wanneer dit niet kan, dan belt die persoon vast nog wel een keer terug Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 15:42

Anna-Jelly schreef:
Nou de stagaire (was wel een jongen maarw eet neit hoe dat je noemt Haha! ) die bij ons op stal was, dat was toch echt een goede rijder hoor.. en toch rookt hij te paard Verward

een roker zal ook best een goede ruiter kunnen zijn maar ze halen wel het imago van heel de sport omlaag zo.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:46

Eigenlijk slecht voorbeeld die Marlboro reclames Tong uitsteken

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:52

Ik vind het ronduit ordinair staan. En helemaal als je een goede ruiter bent! Het geeft toch een soort van image, en niet positief! Als ik op mijn paard rijd wil ik serieus bezig kunnen zijn, en niet met een peuk of mobiel op mijn paard zitten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:52

Ik rook ook nooit te paard, heb het ook nooit gedaan. Ten eerste heb ik er geen behoefte aan als ik aan het rijden ben, inderdaad, bij welke andere sport zie je iemand roken en sporten tegelijk Verward Ten tweede zou ik niet met vuur willen spelen terwijl ik op m'n paard zit, je kan nog zo'n braaf paard hebben maar als er brandende as op valt, dan is ie wel weg neem ik aan (en terecht) Ten derde zou ik me kapotschamen omdat het er gewoon niet uitziet.
Na het rijden oid heb ik er geen moeite mee, maar ik zadel het paard er niet mee op.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:55

Ik vindt ook dat je niet moet roken te paard, het is toch geen luie stoel! Op de een of andere manier komt het een beetje respectloos over tegenover het paard. Als je perse moet roken kan je er ook wel een paar rondjes naast lopen om hem uit te stappen.
Ben inmiddels bijna een jaar gestopt met roken maar heb nooit te paard een sigaret opgestoken!~
Waarom zou je dat trouwens doen? Kan je niet even 10 minuutjes wachten?
waar blijven de reacties van mensen die wel te paard roken!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:55

En als het as valt op het paard kan toch wel inbranden Boos! Ik vind het asociaal en dom staan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 15:58

Cody schreef:
...maar ik zadel het paard er niet mee op.


Moet je niet te letterlijk nemen. Tong uitsteken

Ik vind roken te paard ook geen gezicht, en het is nog gevaarlijk ook. Nu ben ik een absolute niet-roker en wat mensen in hun vrije tijd doen moeten ze zelf weten, maar het paard heeft er niet om gevraagd om -zoals Cody al zegt- met tabaksrook opgezadeld te worden.

Bellen te paard vind ik ook redelijk gevaarlijk. Nu mijn headset kapot is (en ik te lui ben om een nieuwe te halen) bel ik ook vrijwel niet meer op het paard. Toen ik nog een headset ('horsekit') had, deed ik dat wel eens. Lijkt me ook niet meer dan logisch om te paard handsfree te bellen, je bent tenslotte verkeersdeelnemer (iig op straat en in het bos). Maar eigenlijk wil ik gewoon tijdens het rijden niet gestoord worden, en dus gaat het geluid uit als ik in het zadel zit.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:00

Ik rook niet, ook nooit gedaan en zie in mijn omgeving ook eigenlijk nooit iemand rokend op zijn paard zitten, gelukkig... Bellen te paard stoort mij ook, uberhaupt die stomme mobiele terreur... Ben geloof ik de enige nederlander die niet zo'n ding heeft. Ben een zeldzame diersoort waarschijnlijk...

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:18

Ik vind het ook belachelijk... roken op je paard Zou verboden moeten worden Knipoog

Heel toevallig overkwam het mij weer gisteravond. Na mijn les ging ik even uitstappen in de binnenbak en een ander meisje was ook aan het uitstappen en die stak opeens een sigaret op... Ik rolde bijna van mijn paard en dacht dat ze naar buiten zou gaan maar nee hoor ze reed gewoon door in de bak tssssss.

Je zou denken dat mensen wat leren van die brand die we 2,5 week geleden op stal hebben gehad maar nee hoor ze paffen gewoon door... op het paard, in de stallen en op het terrein. Tsja zolang er geen definitief en algemeen rookverbod komt.

Ik vind het echt niet kunnen roken op je paard... ja lekker sportief trouwens Mobiel bellen vind ik niet echt storend en je doet er niemand mee kwaad en ik ben er zelf ook wel eens schuldig aan (geen lange gesprekken hoor Knipoog ) enne handsfree Schijnheilig in de auto mag het toch ook Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 16:40

Het is net als rokend over straat lopen. Het getuigt bepaald niet van klasse. Roken is inderdaad ontzettend ordie in zo'n geval. Eigenlijk moesten mensen die te paard roken zichzelf eens zien. sommige dingen zijn niet vatbaar voor uitleg, je moet het gewoon zien en dan weet je het.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 16:57

Desiree schreef:
Het is net als rokend over straat lopen. Het getuigt bepaald niet van klasse. Roken is inderdaad ontzettend ordie in zo'n geval. Eigenlijk moesten mensen die te paard roken zichzelf eens zien. sommige dingen zijn niet vatbaar voor uitleg, je moet het gewoon zien en dan weet je het.


Er hangt een spiegel bij ons in de binnenbak Haha! Blijkbaar kijken ze daar gewoon liever niet in Ik zeg altijd hé Lucky Luke Knipoog als ik iemand zie roken.

Ik ben zelf 8 maanden geleden gestopt met roken maar heb daarvoor nooit op stal gerookt.