ow jakkes, weer stalergernissen Update nieuwe stal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:34

Het is toch ongelofelijk zeg, wat jullie voor stalgeld moeten betalen en die luie eigenaars er geen reet voor doen! Als ik dat zo lees is geen leventje zo gemakkelijk als stalhouder: gewoon de pensionklant financieel flink uitbuiten, en er niets voor terugdoen, hooguit het paard voeren. Dat jullie dat pikken zeg. die lui verdienen hun geld nog eens slapend!

De hond is de betere mens



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:30

fabienne schreef:
Desiree, aub niet generaliseren. Dank u Haha!
Bovendien was die 1100 gulden wel voor drie stallen hoor..........
Maar het lijkt nergens op zoals deze stalhhouder met zijn afspraken omgaat!


nee, bedoel lang niet alle stalhouders. Met name die in het westen, dat zijn echte uitzuigers. Daar lees je dit veel meer.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:32

Nee Flair, eigenlijk is het mijn droom om te werken op mijn EIGEN stal. En ik wil best voor het geld dat mensen mij betalen de paarden voeren, op de wei zetten en er weer uit, en de stallen uitdoen. En er zullen best pensionstallen zijn in het westen die dat ook allemaal doen. Maar het is zo duur bij jullie!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-02 12:58

FlairS schreef:
Dat het duur is heeft te maken mede door de hoge grondprijzen.Je kunt dat niet vergeten mee te rekenen.Er is hier in de buurt zowat niets te koop en als er al iets te koop is,is het echt niet te betalen.Prijzen van €0,75 miljoen is helemaal niet zo raar in deze omgeving.Als ik af en toe topics zie over stroprijzen dan vraag ik mijzelf wel eens af waar wij mee bezig zijn.Afgelopen zomer hebben we zelf,met nog wat stalhouders uit de omgeving, stro van het land gehaald.Dit ging om +/-4000 balen.De prijs voor dat stro was net zo veel als de goedkoopste die ik hier gelezen heb.Je kunt ook stro van verder weghalen,maar dan komen er weer vervoerskosten bij.Dit moet allemaal wel doorgerekend worden in de pensionprijs.Als ik, en met mij veel andere mensen die een stal hebben, de uren zouden rekenen dan zou daar een bedrag uitkomen waar jij echt je bed niet voor uit zou komen.Natuurlijk is dat met iedere ondernemer zo maar, als je met beesten werkt ,werkt dat wel extra door!

Ja, klopt. Dat is waar. De grondprijzen hier in Brabant zijn ook duur, maar niet zo achterlijk hoog als bij jullie. Ik zou als paardenliefhebber dan ook voor geen goud in het westen willen zitten, simpel om het feit dat ik dan zo uitgehobbiet was.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 bezoekers