stalnijd: regelmatig dikke benen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

stalnijd: regelmatig dikke benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 18:58

probleempje:
locksley staat met stalbandages én hakbeschermers om. hij heeft een rubbermat tot halverwege de stal die mbv van een balkje tegen de muur is geschroefd en een zak stro erachter zodat ie niet tegen de muur aan hangt en toch weet dat beest het voor elkaar te krijgen om voor de 2e maal in 2 weken tijd met een dik been te staan (dik als in kogelgewricht is niet meer te onderscheiden), compleet met schrammen aan alle kanten.
vermoedelijk trapt hij boven de rubber mat uit (de krassen staan tot 1 cm onder de waterleiding Haha! ) en haalt hij zijn been open langst het randje van de rubber mat. de schroeven van de rubber mat moeten telkens vervangen worden omdat ie ze gewoon in 2en trapt.

heeft iemand hier ervaring mee/een oplossing/ ?

de rubber mat van de muur halen is niet ideaal, dan heeft hij geen schrammen meer maar vaker dikke benen.
ik betwijfel of een rubber mat tot bovenaan te realiseren is omdat het ding gewoon loodzwaar is.
extra beweging maakt niks uit, hoe beter hij zich voelt hoe meer hij het doet.
ik weet niet waarom hij het doet, ik vermoed uit joligheid/slecht humeur/jaloers op de buurman, maar zou niet weten wat ik hieraan kan doen. hij verveelt zich iig niet.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 19:32

kan het geen jeuk aan de benen zijn? het is dan wel geen tinker maar hij kan best last hebben van parasieten en om de jeuk te verjagen gaan trappen

Jade

Berichten: 3035
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: home is where the horse is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 19:34

irish_lady schreef:
kan het geen jeuk aan de benen zijn? het is dan wel geen tinker maar hij kan best last hebben van parasieten en om de jeuk te verjagen gaan trappen


dat betwijfel ik. hij wordt elke 6 weken ontwormd, elke 2 dagen uitgemest, staat op een van de schoonste stallen die ik heb gezien, loopt nooit door de blubber en bijt vrijwel nooit aan zijn benen oid.