Sharif was los

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23442
Geregistreerd: 09-04-01

Sharif was los

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 21:17

Vanmiddag samen met mijn vriend even samen met Sharif wezen lopen. Het ging echt super! Hij was heel braaf, en was zeker niet van plan om achter Polly te blijven. In het begin had mijn vriend Polly vast en ik Sharif, bij het oversteken loopt hij heel enthousiast achter mij aan en (nog) niet achter mijn vriend.
Eenmaal aan de overkant ging mijn vriend draven met Polly maar die spoot er meteen vandoor in galop, en niet langzaam ook. Sharif in de eerste instantie erachteraan maar gelukkig kon ik hem omtrekken, en zo zijn we al dribbelend/dravend achter Polly aangegaan die een stukje verder stond te wachten, eenmaal bij haar in de buurt toch maar even een drafje, hij begint dan lekker rustig in een drafje en zelfs in een rustig galopje maar dan ineens gooit hij zijn kont eronder en spuit weg Haha! Gelukkig is hij nu 'nog wel 'omtrekbaar' Lachen , ach hij is net 4 maanden, en over het algemeen loopt hij prima mee, nergens bang voor en heel vrolijk en enthousiast, ik ben gewoon een beetje angstig dat ik hem niet kan houden.

Wij naar de vest (soort dijk om Enkhuizen heen met een wandelpad erbovenop) en daar tegen mijn vriend gezegd dat hij rustig moest gaan draven en ik erachteraan, eerste paar meter's ging het goed maar hij was helemaal niet van plan om achter Polly te blijven en daar ging meneer weer, dus ik probeerde hem om te trekken, en ik hoorde 'krrs' en weg was meneer. Was het ringetje onder zijn kin losgescheurd (het was het halster wat hij bij de fokker om had gekregen) ik schrok me natuurlijk helemaal gek, mijn vriend draafde door want die had het niet gezien, dus ik roepen 'stoooop Sharif is los!) toen stopte hij en gelukkig ging Sharif naar Polly toe en daar kon ik hem pakken. Ik was zo blij dat hij bleef staan.

Wij weer verder gelopen, mijn vriend had Sharif genomen (tis toch 'zijn paardje) dus wij verder en Polly had het ook goed op haar heupen, heel voorwaarts en zodra je het commando 'galop' gaf spoot ze meteen weg, wel grappig, zo is ze nooit.
Onderweg kwamen we Daphne (meisje van stal) samen met Sharif's buurman Misty (shet veulen) tegen, die was naar het strand geweest en wilde nog wel een keer met ons mee.
Dat was echt gaaf, eerst helemaal naar het ene einde gestapt en daarna in volle galop terug, in het begin bleef Polly de anderen voor maar na een tijdje werdt ze ingehaald door Sharif, die er ook een flink tempo in had, we zijn door de stad teruggegaan, bruggetjes e.d. zijn ook helemaal niet eng (superpaardje!)

Op de terugweg was Polly heel erg drammerig, wilde alleen maar voorop lopen, prima maar telkens als Sharif of Misty voorbij kwam ging ze heel nijdig doen, dus op een gegeven moment maar achter de kont van Sharif geparkeerd, ga daar maar lopen, in het begin alles proberen om erlangs te komen maar later was ze heel braaf.

Op dat kleine incidentje op de heenweg na is het dus prima gegaan, morgen ga ik ff apart met ze lopen en dinsdag ook en misschien morgen even in de bak.

Renee

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:48

fijn dat het zo goed gaat!!
ik zie het helemaal voor me zo op die dijk en dan aaa pony los
gelukkig was hij zo braaf om gelijk naar pol te gaan en er geen spelletje van te maken
stoer hoor!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:00

Wat gaaf dat het zo goed gaat! Ik denk dat Esther heel blij is dat Sharif zo fijn terecht is gekomen Lachen Maar fijn dat het wel goed klikt tussen Polly en Sharif Lovers

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23442
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 11:10

ze zijn nu echt maatjes.
Ik ben net geweest en Sharif vind lopen geweldig, zodra hij door heeft dat we richting huis gaan gaat ie meteen een stuk langzamer... Haha!
Maar onderweg vind ie alles even boeiend, vooral rotzooi en zand, kan je lekker met je neus doorheen }>
Maar het is echt een scheet hoor!!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:51

Wat een geluk dat ie bij Polly stil bleef staan Haha!

Toch maar het nieuwe halster om? Tong uitsteken

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:33

nog geluk gehda dat ie zo bij polly blijf
maar dat is ook wel voordeel anders was tie mischine wel ver weg gerend

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23442
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 15:27

inderdaad esther, dat andere halster hangt mooi te zijn aan een haakje, nu heeft hij zijn mooie nieuwe halster om, ga weer ff naar ze toe, ff kijken of ik hem wit kan krijgen maar ik heb zo'n vermoeden...