Cerise is returning: super-buitenrit!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Cerise is returning: super-buitenrit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 10:10

De DA had gezegd dat ik met Cerise mocht rijden buiten, op voorwaarde dat ze niet super ging zweten, heet worden en snel koud, dat was slecht voor de verkoudheid. Haha!

Dus...
Cerise en ik samen met paard Prommis van stal en een ander vrouwtje naar het bos!
Oh als je kon zien hoe blij ze was toen ze daar aan kwam! Party!!

Het werd dus echt party-time want ze mocht zelfs van de DA een paar keer in galop had hij gezegd.
Wij in galop... geeft ze een jolig bokje, ik straf haar ("Eh!! Boos! ") met schop naar voren erbij en bleef goed achterover zitten en haar hoofd wat hoog houden zodat het niet nog eens gebeurde.
Mevrouw had er zo'n plezier in! }>

Gea die Prommis normaal met elastiek buiten reed voor de zekerheid, omdat hij nog wel eens omhoog zou kunnen komen, was deze dit keer vergeten.
Maar Prommis was zó braaf, ze had het gevoel dat het bij hem helemaal niet uitmaakte dat 't deze keer niet eraan zat! Superontwikkeling dus!

Verder viel me op dat ze heel rustig bleef als Prommis ineens stokstijf stond doordat hij wat zag, en in de achteruit ging.
Dan liet ze hem eerst ff kijken, daarna de andere kant op sturen en voorwaarts drijven en een geruststellend en belonend aaitje als hij een stapje deed... blijven praten en dan kwam alles goed... Leuk om te zien hoe goed dat ging! Lachen

Er was regen voorspeld, maar we waren vroeg in de middag vertrokken, en merkten daar niets van! Een stralende zon, hier en daar blauwe lucht, we genoten echt... Lovers

De tweede galop weer een bok, en nog steeds hoestte ze af en toe waarbij ze me bijna uit het zadel trok.
Maar sorry Cerise, ik laat die teugels echt niet vieren anders zitten we in no time 3 km verder, of liever gezegd jij, en ik lig in een plas te spartelen.
Dat moeten we niet hebben! }>

Verder tussendoor heel veel stappen, want mijn meisje is en blijft verkouden en dus iedere keer weer netjes op temperatuur komen in een stralende zon.
Vond Cerise ook wel leuk, want vrouwtje was erg tolerant na elke galop:
dan mocht ze losse teugel en schuren aan haar benen en happen nemen van gras aan de rand van de paden... en dat zag er lekker uit!!! Vingers aflikken

Het laatste stuk hebben we bijna geheel gestapt en toen we op de terugweg weer langs die tractor met grote grijparm (hoe heet zo'n ding, die greppels schoonmaakt) moesten, bleef Cerise heel rustig en keek er niet eens naar. Verward
Ze wordt steeds verkeersmakker!

Verbaasde me ook dat ze op de heenweg het eerste gedeelte zich zo super gedroeg: tenslotte had ze 2 maanden stil gestaan, en ondanks lekkere weidegang een hoop energie! *LOL*

Thuis aangekomen kreeg ze een klein handje met hele speciale lekkere brokjes, voor haar bronchiën, van de Paardendrogist, zei het vrouwtje, en dat het apeduur was geweest. Tong uitsteken
Het kon Cerise weinig schelen: belangrijkste was dat het superlekker was, en ze wilde alleen nog maar méér! Vork
Maar nee, een appeltje en dan hup de wei weer in nadat ze wat was bijgekomen.

Toen ging het vrouwtje zelf naar huis om bij te komen.
De bedoeling is nu dat het vrouwtje vandaag weer een buitenrit maakt.
Maar die spierpijn? Of dat zo soepel zal gaan? *LOL*


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Re: Cerise is returning: super-buitenrit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 20:55

Esther schreef:
Dat doet een mens goed zo'n buitenrit, vooral nadat jullie allebei met een niet te beste gezondheid hebben gezeten.

Thanks Esther!

Mega was zo met het buitenritje dat hij toch wat te opgewonden was. Toen nam hij in ene een reuzesprong, dat kon ik niet volgen, gevolg was dat ik in de enige modderplek in de berm lande Frusty
Gelukkig rende Mega niet weg, ik kon hem zo pakken en weer opstappen, maar hij was er zelf ook van geschrokken want de rest van de weg was hij toch wat rustiger. Ik zit nu met een dikke pols en ga zo toch maar eens proberen weer een ritje te maken, ben tenslotte ook nog naar huis gereden wat wel goed ging.


Beterschap met je pols!
Tja vallen kan gebeuren, hopelijk durf je het toch nog aan om weer opnieuw een ritje te maken.
Kan me voorstellen dat je zo'n 'Megasprong' niet kon volgen trouwens, zie het helemaal voor me! Haha!

Daan: ze was heel lief, maar braaf... ja af en toe wel.
Maar vandaag gingen we opnieuw een bosrit maken, en opnieuw in de galop telkens weer als ze de kans krijgt een goeie bok...
Dat ga ik haar wel goed afleren zodra ik weer in een bak kan dressuren!
Moet ik niet hebben als ik in het nieuwe jaar een proefje wil rijden, hoewel het in het begin toch nog 'scheurwerk' zal zijn in de galop... }>

We hebben het weer enorm mee gehad dus daar waren we heel dankbaar voor!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-02 08:31

Ilindra schreef:
Lekker he, met dat herfst weer buiten rijden.
Händell wil altijd waaiende blaadjes bij houden en kan dan ook behoorlijk scheuren.
Ach ja het is maar 1x per jaar herfst Haha!

Ben blij te lezen dat je je zo goed voelt.
Zie jullie helaas niet op P&K want wij gaan op zaterdag ivm m´n nachtdienst.


*Huil...* Zie ik je nog steeds niet... Tong uitsteken
Tja dan moeten we toch maar eens een datum plannen in januari of weet ik veel... Ben zo benieuwd naar je ondertussen!
Kom maar eens naar de boerderij waar Cerise dan staat, samen met 3 andere knollies. Waarvan 2 Gelderse paarden!

Over het buitenrijden:
De tweede buitenrit op zondag was weer een groot succes, net als de dag ervoor!
Alleen dat bokken van haar in de galop... Haha!

Op een gegeven moment zagen we op een pad overdwars een omgevallen berkeboom, dikte ongeveer als mijn knie, hoogte 45 cm schat ik. Aan de rechterkant zelfs 50 cm.
Dus Menda zegt tegen mij: ik ga wel eerst springen, volg jij maar en dan als laatste Gea...

Bleek dat 't paard van Menda weigerde! Die vond het maar een raar ding Verward
Dus ik zei: "Cerise en ik gaan wel eerst."
Ik reed een stukkie terug, nieuwe aanloop zeg maar, en draafde aan. Vlotte draf, dat wilde ze wel, maar 20 meter voor de boom ging ze plotseling langzamer!

Ik voelde haar denken: "Hee daar ligt wat! Tempo is leuk, maar die ligt in de weg en wat moet ik dan Verward Er langs? Waar dan? Vrouwtje wil rechtdoor... hmmm... twijfeltwijfel nog drie meter nou ja... oke! Ik spring woeha!" Clown

Mevrouw ging dus 20 cm te hoog... }>
En dat vanuit zo'n aarzelende draf, dus dat was helemaal een knullig gezicht denk ik... *LOL* Daarna in dolle galop door, maar al snel terug genomen door mij. Knipoog
Maar goed, na ons wilde dat andere paard wel volgen, en dat laatste paard was ook geen probleem.

Deze ervaring hebben we dus te danken aan die storm laatst in Nederland.
Hopelijk laten ze het boompje nog even liggen.
Vond hem toch wel errug leuk! *LOL*

Verder mocht Cerise niet 'veel' doen, zichzelf niet echt in 't zweet werken, dus ze moest al weer gauw uitgebreid stappen.
Vond ze niet leuk, maar toen ze wat happen gras mocht nemen en zelfs haar hoofd aan haar peesbeschermers mocht schuren was haar dag weer goed!
Vrouwtje was toch wel erg lief... Lovers

Normaal krijg ik haar met geen mogelijkheid door een plas, maar dit keer... achter een ander paard aan, vlak erachter en toen stond ze al met een been erin en ach... dan de andere benen ook maar, door een drie meter lange plas voor het eerst terwijl ik erop zat... Geweldig! Sigaar
Tja haar vader liep in Duitsland op Olympisch niveau military dus ook cross door water etc.
Dan zal ze toch ook eens moeten he? }>

Hopelijk ontmoet ik je gauw eens en dan samen door de plassen? *LOL*
Lyvz,
Dorinepien. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: simoneeee, sterregoud en 50 bezoekers