Jeuujjjjj Tinka gaat naar stal morgen +verslagje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Jeuujjjjj Tinka gaat naar stal morgen +verslagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 19:02

Ik was net met mijn moeder worteltjes brengen bij Tinka en zo gingen we ook even langs stal om de mokzalf te halen.
Daar kwam ik de eigenaresse van Tinka tegen. Ze was ook net bij Tinka geweest en was een beetje bang dat ze hoefbevangen zou worden.
Volgens haar sleepte Tinka een beetje met haar achterbenen. Scheve mond
Toen ik de worteltjes bracht kwam ze inderdaad gewoon aanlopen in plaats van galopperen, maar dat deed ze gister gelukkig nog wel.
Heb eergister nog met haar gewandeld en toen heb ik niks aan Tinka gemerkt. Denk dus dat het wel een beetje meevalt, maar weet niet hoe snel zoiets kan gaan.
Maargoed, morgen halen we haar naar stal toe, waar ik ook wel blij mee ben. Het weiland is nu heel erg nat en ik kan ook weinig met haar doen.
Als ze bij stal staat heb ik alles bij de hand en kan ze overdag ook nog lekker naar buiten met een deken op en 's nachts op stal.
Hoop dat dan eindelijk volgende week de hoefsmid komt en dan kan ik weer aan de slag. Die buik eraf trainen en een beetje conditie opbouwen.
Ze kan wel wat beweging gebruiken, heb wel veel gewandeld maar omdat ik niet kan rijden werd ze maar dikker en dikker.
Nu kan ze mooi op dieet en weer een beetje in vorm raken.
Laatst bijgewerkt door Cody op 09-11-02 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:06

Ik hoop idd dat het nu weer een beetje opschiet met die smid ed. Kun je weer heerlijk met haar aan de slag. Ik had ook al het plan Jur op dieet te zetten haha, maar das babe 2 al die aan het groeien is...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 22:16

Als je Tinka ziet...en ziet hoe ze nog gegroeid is, zou ik eerlijk waar niet verbaasd zijn als er eens een veulentje naast haar staat Haha!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:00

Cerise staat nu ook al een tijdje stil, heel af en toe werd ze gereden maar het zette niet echt zoden aan de dijk.
Of moet ik zeggen: af de buik? Haha!

Echt dik is ze niet geworden.
Maar ze heeft totaal geen spieren meer, althans dat denk ik.

Cody, echt fijn dat je nu met Tinka aan de slag kunt!
Ze zal in no time weer super lopen, jou kennende!
Over drie weken staat Cerise op haar nieuwe stal en zal ik haar weer beweging kunnen geven: gaaf!
Gaan we jullie achterna... Knipoog

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 14:28

Hee lekker zeg! Kun je lekker met haar aan de slag.
En dan ga ik toch echt een keer mee kijken, ben inmiddels erg benieuwd geworden naar die beruchte buik! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 18:40

Vandaag eerst samen met Nienke voer gehaald en toen Tinka opgehaald, volgens mij wist ze dat er iets raars ging gebeuren want toen ik de wei uitging brulde ze nog een oorverdovend afscheid naar haar twee weidegenootjes terwijl ze dat normaal nooit doet.
Nienke reed ondertussen snel met de auto naar stal om Tinka's stalletje klaar te maken. Op stal vond ze het maar niks volgens mij, het is er stikkedonker omdat haar stal achter een stapel hooibalen is. Maar stalhouder kwam nog een praatje maken en die gaat er deze week verlichting maken. Omdat het zonnetje nog scheen is ze bij de andere paarden in de bak gezet. Ze was erg interessant want ze moesten allemaal weer snuffelen enzo. Had ze weinig zin in.
Toen het keihard ging plensen hebben we samen met twee andere paarden binnen gezet.
Ze staat dus lekker weer binnen, overdag gaan ze de (erg natte) bak in. Maar ook de bak wordt volgende week aangepakt, er komt een laag nieuw zand op en de verlichting is aangebracht dus het begint erop te lijken allemaal. Pling

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 19:26

Geweldig! Het ziet er allemaal weer goed uit. Nou hopen dat de hoefsmid nog wat goeds kan doen voor Tinka en je er dus gauw weer tegenaan kunt!