Als ik zulke klanten had werd ik handelaar...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Als ik zulke klanten had werd ik handelaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-02 19:00

een meisje op stal heeft een 4 jarige andalusier gekocht. Ze ging voor een groot volwassen paard en kwam dus met deze onbeleerde andalusier thuis. Mocht ie afgekeurd worden, dan zou ze hem terug kunnen brengen. Nou, paardje gekeurd, en hij werd afgekeurd op een vreselijk slechte buigproef. Iedereen op stal zei: terugbrengen!

Maar nee. Ze wilde hem eerst een kans geven want misschien had ie vastgelegen of was het stress omdat ie op een nieuwe stal stond.. hoefsmid erbij gehaald en er bleek wel een hoefzweer te hebben gezeten. Volgende week wordt ie herkeurd. Maar als dat weer niet goed is, tsja. Ze was nu zo aan hem gehecht.. en als ie terug ging dan zou ie toch in de frikadellen terecht komen.. dan hield zij hem maar liever.

Het is toch wat.. zit je daar met een afgekeurd paard... als ik zo zaken zou doen zou ik ook wel handelaar willen worden.. pff koop de ziek zwak en misselijke paardjes op en verkoop ze aan de grootste dierenvrienden Knipoog

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:37

Tja. Ergens ontzettend lief van dat meisje. Paardje komt nu in een fijn tehuis die om het dier geven en er voor zorgen.
Van de handelaar vind ik het misselijk als die het wist (vast wel), maarja, daar ben je handelaar voor Scheve mond

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:27

pfffff daar krijgt ze spijt van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:50

Dat vind ik altijd zooooooo dom van mensen. Wat heeft keuren dan nog voor nut????
Dick's eerste paard werd helaas ook afgekeurd (Jordy, dravertje, slechte spatproef, was te verwachten, ondanks dat hij de 2 jaar daarvoor geen dag gekreupeld had). Doet even pijn, heb ook een traantje weggepinkt toen hij vol vertrouwen achter Dick aan de trailer inliep. Maar je moet er gewoon niet aan beginnen....

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:27

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 08:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:47

Ken genoeg mensen die zo'n paard toch nog een fijne tijd willen geven. Want zeg nou eerlijk het paard kan er toch ook niets aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:43

Het lijkt wel alsof sommige mensen gewoon bedonderd willen worden. Mensen raken emotioneel verknocht aan een beestje en zijn dan niet echt rationeel meer. Bovendien zijn veel mensen veel te goed van vertrouwen en geloven ze vaak maar al te graag in de praatjes van de verkoper over wat voor een een luttel bedrag hij wel niet vraagt voor dat lieve aanhankelijk, gezonde en betrouwbare vraagt. De echte handelaar weet mensen ook vaak nog wijs te maken dat ze een begingsgigant op de kop kunnen tikken.
In het begin lijkt het heel nobel dat ze ondanks alle tegevallers toch voor dat paard gaan. Maar uiteindelijk komt het er toch op neer dat het paard niet aan hun wensen en eisen kan voldoen en dat ie er alsnog uit vliegt.
In zulke gevallen wordt alleen de handelaar er wijs vam. maar wees eerlijk, kun jij zo gewetenloos zijn om mensen en paarden met mooie praatjes zo in het ongeluk te laten storten?
Knipoog

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:41

Ja en dat is ook allemaal menselijk dus niks om op af te geven lijkt me. Als die mensen zelf zich er niet druk om maken waarom zou een ander dat dan voor ze moeten doen?

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 23:43

Darmorah is ook afgekeurd op haar buig proef (voorbenen) er zijn toen foto's gemaakt die niks uitwezen, dus heb ik haar toch gekocht, nooit spijt van gehad Lovers

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:29

Een slechte buigproef hoeft later helemaal geen problemen te geven. Net zoals een paard dat goedgekeurd wordt ook geen garantie heeft dat hij niks mankeert. Natuurlijk de kans dat je moeilijkheden krijgt met een afgekeurd paard is wel groter, maar het is aan de koper om te beslissen of hij dat belangrijk vindt.
Het is ook helemaal afhankelijk van het doel waarmee je een paard koopt. Wil je een sportpaard, dus zul je andere eisen stellen dan wanneer je een weidemaatje zoekt voor je eigen paard, bijv.

Wanneer iemand van tevoren weet waaraan hij begint, is het toch prima dat ze met een minder gezond paard aan de slag gaan? Ik heb echt wel respect voor zo iemand.... Ik zou het niet doen, omdat ik het financieële plaatje denk ik niet aan zou kunnnen, maar iemand die dat wel kan en wil: prima toch?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 11:35

Ik heb zelf ook een paard met veranderingen op één straalbeen, en die is er nog nooit een stap kreupel op geweest. Intussen heb ik haar 4 jaar, en de afgelopen drie jaar hebben we ieder jaar controlefoto's gemaakt van dat straalbeentje. Er verandert verder niets aan, dus ik ga gewoon door met het rijden en genieten van mijn paard. Of ik in de toekomst problemen ga krijgen? Kan ik niet zeggen. Ze kan ook morgen dood in haar stal liggen, of ik morgen dood in mijn bed. Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik haar heb gekocht.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 13:55

Cassidy schreef:
Ik heb zelf ook een paard met veranderingen op één straalbeen, en die is er nog nooit een stap kreupel op geweest. Intussen heb ik haar 4 jaar, en de afgelopen drie jaar hebben we ieder jaar controlefoto's gemaakt van dat straalbeentje. Er verandert verder niets aan, dus ik ga gewoon door met het rijden en genieten van mijn paard. Of ik in de toekomst problemen ga krijgen? Kan ik niet zeggen. Ze kan ook morgen dood in haar stal liggen, of ik morgen dood in mijn bed. Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik haar heb gekocht.


Dat vind ik nou eens een nuchtere reactie!

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:30

Ze moet het zelf weten, maar ik snap dan niet waarom ze de kosten voor een keuring neemt als ze hem toch houdt.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 08:38

Ik zou er niet aan beginnen. Ik heb ook wel paarden gereden, lieve leuke paarden, maar toch zou ik ze zelf niet kopen. Een paard moet mij het vertrouwen geven dat ie gezond is. En als dat niet het geval is, dan ga ik bij elke misstap denken, had ik het maar niet gedaan.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 09:01

Ik Vind de handelaar in dit geval niet in de fout. Hij heeft immers wel gezegd dat mocht het paard niet door de keuring komen hij hem wel terug zal nemen. Het meiske heeft er zel voor gekozen om het paardje te houden en hem een kans te geven.

(sorry vd spaties was foutje vd comp. vanochtend. had het niet eerder opgemerkt)
Laatst bijgewerkt door merelberfe op 11-11-02 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 09:30

vanwaar zoveel lege spaties en enters? leest erg lastig Verward

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 09:31

merelberfe schreef:
Ik Vind de handelaar in dit geval niet in de fout. Hij heeft immers wel gezegd dat mocht het paard niet door de keuring komen hij hem wel terug zal nemen.


Als de handelaar dat doet dus! Er zijn er zat die het niet doen. Hetzelfde gezeur wat ik met Cindy had, die mocht ook terug als ze afgekeurd werd en ik zou mijn geld terug krijgen. Cindy afgekeurd, maar dat ik mijn geld terug zou krijgen was ineens nooit gezegd!

Dan ga je dus op alle fronten (emotioneel EN financieel) de boot in!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 10:03

fabienne"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik heb zelf ook een paard met veranderingen op één straalbeen, en die is er nog nooit een stap kreupel op geweest. Intussen heb ik haar 4 jaar, en de afgelopen drie jaar hebben we ieder jaar controlefoto's gemaakt van dat straalbeentje. Er verandert verder niets aan, dus ik ga gewoon door met het rijden en genieten van mijn paard. Of ik in de toekomst problemen ga krijgen? Kan ik niet zeggen. Ze kan ook morgen dood in haar stal liggen, of ik morgen dood in mijn bed. Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik haar heb gekocht.


Dat vind ik nou eens een nuchtere reactie!
[/quote]

Klinkt allemaal heel nuchter nu maar ik heb het er ook heel moeilijk mee gehad, en naar deze instelling moet je toegroeien. Ik wist niet van die veranderingen op het straalbeen, als ik het geweten had had ik haar waarschijnlijk toen ook niet gekocht (Foto's waren overbelicht, en de verzekering kwam met de opmerking terug dat ze dat beentje uitsloten) Mocht ze nu kreupel gaan lopen en HKO krijgen, (die instelling heb ik nu en die financiele middelen heb ik nu, kan over een tijdje ook heel anders zijn ) dan houdt ik haar evengoed. Ik heb bewust een veulentje van haar gefokt, en hoop daarmee door te kunnen.
Voordat ik iedereen over me heen krijg dat HKO of aanleg daarvoor erfelijk kan zijn: dat is nog niet duidelijk bewezen. Ik heb er met mijn smid over gepraat. Mijn merrie stond dat ik haar kreeg zo ontzettend beroerd op haar voeten dat ook dat de reden geweest kan zijn voor botveranderingen. En voor de rest zal de tijd het leren.

Er is een gezegde: De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en nimmer op komt dagen. Zo heeft hij meer te dragen dat God hem te dragen geeft.

Laat de beslissingen die je in je leven maakt niet beheersen door angsten....

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:22

Buitenzorg schreef:
Als de handelaar dat doet dus! Er zijn er zat die het niet doen. Hetzelfde gezeur wat ik met Cindy had, die mocht ook terug als ze afgekeurd werd en ik zou mijn geld terug krijgen. Cindy afgekeurd, maar dat ik mijn geld terug zou krijgen was ineens nooit gezegd!

Dan ga je dus op alle fronten (emotioneel EN financieel) de boot in!


Idd. maar dat is in dit geval niet aan de orde aangezien dat meiske de handelaar ook de kans daarvoor niet geeft. Vandaar dat ik het ook alleen over dit geval heb. Weet dat er ook heel veel oneerlijke handelarene zijn. maar in dit geval kunnen wij de handelaar niks verwijten wat betreft het terugnemen vh paard en de gevolgen die de meiske heeft door haar keuze.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 13:00

Als iemand 10 minuten mijn been ombuigt dan voelt mijn knie ook pijnlijk als ik daarna weg moet lopen! Verder is er niets mis met mij! Ik vindt buigproeven altijd een beetje moeilijk wat dat betreft. Veel beter kan je foto's laten maken (en zelfs dat zegt nog niet alles!).
En als dit paardje haar gelukkig maakt dan moet ze hem houden!
Er kan ook van alles misgaan met een paard dat helemaal clean de tests doorkomt....

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:11

Foto's zijn niet per definitie betrouwbaarder dan een klinisch onderzoek hoor. Vele sportpaarden zouden worden afgekeurd op grond van het röntg. onderzoek. Stond van de week ook nog een leuk artikel over in de hoefslag of IDS met een aantal gerenomeerde veeartsen, zou ik eens op zoeken als ik jullie was. Ik kon me er igg wel in vinden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:33

Ik zou als ik haar was dat dier terugbrengen en vervolgens proberen te kopen voor de slachtprijs. Dan heeft ze in ieder geval haar geld toch een beetje terug. Zoals ze nu doet is ze niet erg slim.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 14:38

zo echt vervelend voor dat grietje, wordt je paard afgekeurd ja zit met de gebakken peren, wil het paard niet terugbrengen en handelaar loopt vreselijk te lachen lekker van, dat noem ik nou profiteren van ander mans geld, oh kan hier zo boos om worden.
wel lief van dat meisje hoor! maar zou dan toch zoiets hebben van paard terug ff er doorheen bijten en toch een goedgekeurd paard kopen, maar dat is voor iedereen anders tuurlijk.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 16:19

Je kan ook nadenken voordat je wat gaat kopen. Je zei zelf al dat ze voor een ander soort paard ging en toen met deze thuiskwam. Weet je dan wat je wilt of doe je maar wat.
En als je bij een handelaar koopt, kun je net zo goed de boot in gaan als bij een particulier. Eerst informeren naar betrouwbare adressen, dan kan ook bij handelaren. Dan hoef je achteraf geen zelfmedelijden te hebben.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 17:38

Linda250 schreef:
Een slechte buigproef hoeft later helemaal geen problemen te geven. Net zoals een paard dat goedgekeurd wordt ook geen garantie heeft dat hij niks mankeert.


toen ik Sando wilde kopen (2,5 jaar oud) werd hij ook afgekeurd op de buigproef. Ik was inmiddels gehecht aan hemen heb hem gehouden.
Wie weet wat er met hem gebeurd was.....
Rechts voor, werd hij afgekeurd. maar aan dat been is hij 1 x kreupel geweest omdat hij een keer loeihard op de stenen is geschoven....
Hij is nu 12 jaar.... Super paardje.....niets aan de hand.