Wanneer ziet een pony er gezond en mooi uit???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ardonnypony

Berichten: 329
Geregistreerd: 23-10-02

Wanneer ziet een pony er gezond en mooi uit???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 21:33

wanneer vinden jullie dat een pony er mooi en gezond uit ziet en/of gedraagd

Party!!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 22:14

Als deze lekker glimt, geen doffe ogen heeft, lekker nieuwsgierig de wereld in kijkt, niet de dun of te dik is, uitstraling heeft, vrolijk is, goed eet.. Allemaal hints die doen blijken dat je paard zich happy voelt Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 23:35

Ik ga met NaVy mee. Een dier wat gezond is, glanst, heeft heldere ogen, een paar levendige oortjes en verder al wat Nav zegt. Let ook op de mestballen, die moeten stevig zijn en niet als pap uit elkaar vallen als ze de grond raken...

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:58

As ie vrolijk is. goed eet, lekker nieuwsgierig, niet te sloom. knuffelt en blij kijtk en zijn ogen nie dof zijn!

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:21

als het paard lekker vrolijk is.. dus soms lekker een bok geven enz.. Lachen niet zo sloom rond lopen Tong uitsteken verder lekker glanst, lekker uit zijn ogen kijkt,

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 22:35

Jullie zeggen wel dat een paard niet gezond is als hij sloom rond kijkt, maar bij ons staat een pony op demanege en die ziet er heel mooi en gezond uit, maar toch is ze heel sloom en staat ze meestal voor zich uit te staren.
Denken jullie dat ze al meer dan vier jaar ziek is?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:10

Gekkemeid schreef:
als het paard lekker vrolijk is.. dus soms lekker een bok geven enz.. Lachen niet zo sloom rond lopen Tong uitsteken verder lekker glanst, lekker uit zijn ogen kijkt,


Hmm... hier ben ik het niet mee eens Knipoog

Ik merk aan Ivanka dat ze gezond is en vrolijk, ze glanst, kijkt blij uit haar ogen, is niet te dik of te dun en eet goed.

Maar als ik ga rijden, dan is ze gewoon rustig, tegen het slome aan eigenlijk. Geeft ook eigenlijk niet snel een bok. Betekent dat dan dat Ivanka niet gezond is? Ik dacht het dus niet, dat zit er gewoon in bij haar, dat is gewoon een stukje van haar karakter.

Vind daarom dus niet dat je kan zeggen; 'mijn paard is gezond want ze geeft soms een bok' Knipoog

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:50

Niet te dik, niet te dun, mooi glanzend velletje (ook glanzend op de benen, dus echte glans van binnenuit, niet een gepoetste glans), schone ogen en neus, attente blik, duidelijke aanwezigheid van karakter.

OOk een zuurpruim kan er gezond uitzien. Lief kijken is geen criterium voor gezondheid. Zieke paarden kunnen ook lief kijken met de oortjes naar voren. Het karakter moet je erbij in ogenschouw nemen.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 13:50

Appeltjes!!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 14:01

de vacht glimt, vrolijk uit zijn oogjes kijkt, goed eet en drinkt, niet te dik en niet te dun, en duidelijk aanwezig is!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:06

Gekkemeid schreef:
als het paard lekker vrolijk is.. dus soms lekker een bok geven enz.. Lachen niet zo sloom rond lopen Tong uitsteken verder lekker glanst, lekker uit zijn ogen kijkt,

dan is mijn paard super gezond de laatste tijd Knipoog haha maar ik ben het daar niet mee eens, Jamy bokte voorheen nooit en was wel gewoon gezond. Ik denk eerder als ze glimmen, lekker uit hun oogjes kijken, niewsgierig zijn, goed eten etc

Gekkemeid
Berichten: 289
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 16:33

ff reactie op mijn vorige bericht Lachen ik had het over mijn eigen pony he Lachen... ik ben het verder ook mee eens als een paard nie bokt ofzo dat ie dan nie gezond is ofzo... maar als mijn pony een tijdje nie beetje gek heeft gedaan zeg maar... dan weet ik eigenlijks al dat er wat met hem is ... maar tis egt nie zo van ohh dat paard bokt nie is ie nie gezond! haha zo staat het er misschien wel maar zo bedoelde ik het niet hur!! Pling

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 18:54

Als een paard alert reageert op zijn omgeving, levendig orenspel en heldere ogen. En uiteraard een glanzende vacht.