Ben het zat: Cerise naar de kliniek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Ben het zat: Cerise naar de kliniek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 13:28

Morgen gaat ze naar de kliniek. Voor een endoscopie (slangetje in longen en dan kijken wat er nog zit..of niet).

Cerise hoest nu al langer dan drie weken.
Drie weken terug lieten we de DA komen van de paardenkliniek hier in de buurt, en die heeft geluisterd naar haar longen en de temp. opgenomen.

Conclusie: geen koorts, maar in haar longen zat alles supervast, en dus kreeg ze 2 injecties en daarna kreeg ze 2 weken lang hoestsiroop door haar voer.

In eerste instantie liep het prima. Lachen
Ze was al wat snotterig: dit werd veeeeel meer en haar slijm kwam echt goed los, ze hoestte het natuurlijk op en dan droop het echt uit haar neus, kwam er goed uit maar het zag nog wel groenig, zelfs na 2 weken.

Elke avond op stal hoorde iemand haar wel 1x een goed hoesten, 1 diepe hoest zeg maar. Maar daar bleef het bij, dus dat was stukken minder dan eerst, toen hoestte ze veel, ook als ze stil stond.

Ik dacht dat het hoesten was opgehouden (in elk geval bijna, had het zelf niet goed in de gaten kunnen houden met die chemokuur van mij vorige week), maar van de week zeiden 2 mensen dat ze weer 1 diepe hoest hoorden. Ikzelf hoorde niks in 2 uur tijd, maar ja...
Of ik er niet wat aan wilde doen vroegen ze want dadelijk werd hun paard ook ziek..ja logisch maar jah, voelde me toch gedwongen zeg maar... Boos!

En dat terwijl het snot nu stukken lichter geworden was en ze vrolijk altijd naar me toe komt, veel eet, glanst, en haar ogen glanzen en daar komt geen vocht meer uit zoals drie weken terug.
Maar na de uitspraken van die 2 mensen ging ik toch twijfelen. Verdrietig

Ben het nu zat, het duurt al zo lang, we zijn aan de 2e fles siroop al.
Ik weet eigenlijk ook niet precies of de staleigenaresse zich houdt aan de hoeveelheid van de siroop die ze bij het voer moet doen. Verward
Ze moet dat pompje 4x indrukken per keer, maar laatst toen ik er bij stond had ze het zó snel gedaan dat ik dacht: "Klopte dat wel? Dat was geen 4x..." Gelukkig de keer erop toen deed ze het wel 4x.

En of de deuren nu WEL dicht worden gedaan?
Dat denk ik wel. Eerst niet, met het oog op frisse lucht, waardoor Cerise enorm op de tocht stond (zij staat als enige bij de deur waar alle wind naar toe trekt). Zo ontstond dus dit hoesten... Boos!
Dus...

Morgen een endoscopie. We rijden haar naar de kliniek waar ze in haar longen kijken hoe of wat.
En dan heb ik tenminste zekerheid, want dit kan zo niet.

Over drie weken en 2 dagen gaat ze verhuizen, en dan komt ze bij een vrouw met boerderij en nog 3 paarden. Die vrouw weet medisch gezien veel van paarden, ook van andere dieren, en is zelf verpleegkundige geweest dus wil dolgraag zo goed mogelijk voor haar dieren zorgen...
Tja dat duurt nog even maar ik zal blij zijn als ze daar staat. Lovers

Nu maar afwachten hoe het loopt.
Morgenmiddag mag ik zelf ook nog eens naar de arts: dan horen we de uitslag van MIJN longen: of ik nog maar 1x chemo hoef, of dat ik nog minstens drie keer moet... Scheve mond

Eerlijk gezegd maak ik me nu nog meer zorgen om Cerise dan om mijzelf... Hebben jullie dat ook?
Heerlijk is het om als mens zijnde van iemand te kunnen houden.
Maar aan de andere kant is het ook zo slopend soms... *LOL*

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:39

Jee meis, het zit niet mee met je! Fijn dat ze straks naar een andere stal mag! Zal ook wel een geruststelling voor jou zijn als je zeker weet dat ze in goede handen is! Ook veel sterkte voor jouzelf. Ik weet zeker dat we allemaal hier kei hard voor je zullen duimen dat het ook voor jou eindelijk weer eens naar de betere kant op mag gaan! Liefs Regine

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 13:50

Het is nooit fijn als je paard naar de kliniek moet!
Vervelend dat Cerise maar niet beter wordt, maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt.
Wat zal het fijn zijn als ze straks is verhuist!
Ik zal voor je duimen.
Enne, vergeet jezelf niet hé? Hoe moeilijk dat ook is. Knipoog
Sterkte ermee Dorine.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 15:25

Verstandig dat je met haar naar de kliniek gaat. Waarschijnlijk is er helemaal niets aan de hand, maar dan heb je tenminste zekerheid en hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.
Succes!

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 15:33

Heel veel sterkte met Cerise!

Wijs dat je een endoscopie laat doen hoor! Twee weken geleden paard van mijn vriendin ook na laten kijken, was op haar longen schoon, geen koorts of iets dergelijks, maar ze twijfelde zelf toch heel erg. Endoscopie wees uit dat er idd een infectie en slijm zat op de voorste luchtwegen. Zekerheid voor alles, zeker als je twijfelt!

Nog even volhouden en dan lekker naar je nieuwe stal, dat zal een hele geruststelling zijn!

Nogmaals veel sterkte! Zal aan jullie denken en voor jullie allebei duimen dat het allemaal goed komt!

Marijk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 16:06

In principe heb ik ook altijd liever zelf iets dan mijn paarden. alleen wat jij hebt is wel erg heavy hoor! ik hoop dat er goed nieuws bij jou komt. En als Cerise op die kliniek goed verzorgd wordt zal ze wel snel beter worden. Misschien toch maar phoene griek gaan voeren?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 17:50

sterkte dorine
hopelijk valt het eme en is het op de neiuwe stal veel beter!
Hugz

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 18:09

Wat balen zeg!
Ik ken dat getob met hoestproblemen, een gebed zonder eind als je 't niet op tijd goed aanpakt.
Heel verstandig van je om naar de kliniek te gaan. Ik hoop voor je dat er iets uit komt en dat het dan snel beter gaat met Cerise!

Heel veel sterkte in ieder geval!
laat je even weten wat er uit is gekomen???

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 19:54

Wel spannend, maar hopelijk kunnen ze je bij de kliniek ook echt helpen. En daarna lekker naar je nieuwe stal waar je je zo te lezen geen zorgen meer hoeft te maken of ze je paard wel goed verzorgen!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 20:15

Ik zou dan wel ook de rest aanpakken. Geen koorts is meestal een teken van oergevoelige luchtwegen (allergie) dan zal er wel een en ander aangepast moeten worden. Bij Andrew zat er ook slijm. Advies: zoveel mogelijk buiten, liefst dag en nacht weidegang. Buitenbox met houtkrullen, goede kwaliteit kuil of nat hooi. Niet in de buurt van hooi/stro opslag, niet vegen als paard erbij staat en eerst laten bezinken...
Tja, ik hoop voor je dat jullie allebij weer helemaal opknappen en van elkaar kunnen genieten...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-02 20:57

Joyce: we weten waarschijnlijk de oorzaak al.
De deuren stonden tegen elkaar open overdag terwijl de paarden op stal stonden. Dit had als oorzaak dat de wind precies door haar stal trok, door de andere stallen niet.

Ze was ook neusverkouden, en ik vermoed dat ze een dag (of enkele dagen) misschien lichte verhoging heeft gehad.
Verder is ze nooit maar dan ook nooit stof-gevoelig geweest, en dat dit dan vanuit het niets zou moeten komen Verward
Ik bedoel: ze was eerst neusverkouden en toen hoestte ze erbij, dus...
Daarbij is het hoesten al bijna weg, maar ik vind gewoon dat het te lang duurt die hele toestand.

Lastig is vooral dat ik haar de eerste week met het medicijn wel heb meegemaakt, maar de tweede week nauwelijks: toen lag ik op bed door de chemo, te kotsen. Misselijk Haha!
Dit is dus de derde week geweest en ik heb goed op haar gelet. Daarbij ook nog eens het feit dat de deuren weer openstaan als ze op stal staan. Verdrietig Tocht dus. En het hooi dat niet wordt nat gemaakt... Boos!
Nou ja ik zal maar niet teveel zeuren want er is overal wel wat, maar hoe kan ze in Godsnaam zo beter worden?

Morgen weet ik meer. Over mijzelf ook.
God doe es wat, want ik vind dat ik nu wel genoeg gehad heb. Boos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:03

Ik hoop echt voor je dat je er nu achter komt of Cerise weer aan de beterende hand is. (en nog meer hoop ik dat voor jou, dealtje...ik voor jou, dan mag jij zoveel voor Cerise hopen als je wilt...)
Verder hoop ik echt voor je dat je nieuwe stal bevalt, maar dat zal best goedkomen, niet dan?

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Re: Ben het zat: Cerise naar de kliniek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:04

Dorine schreef:
Heerlijk is het om als mens zijnde van iemand te kunnen houden.
Maar aan de andere kant is het ook zo slopend soms... *LOL*


Dat is inderdaad waar! Zeker ook omdat een paard niet kan vertellen of hij zich ook al echt beter voelt, of juist niet ....
Hopelijk kunnen ze je o pde kliniek meer zekerheid geven.
Sterkte, het is toch niet niks..

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 21:05

Nou hopen maar dat he meevalt he!
Ik wens je veel sterkte!!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 01:02

Sterkte voor jullie allebei!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 03:32

Succes en sterkte!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:05

Dorine veel sterkte, geldt voor jullie allebei natuurlijk.

Fijn dat je Cerise kunt verhuizen binnenkort, hoop dat je dan wat geruster kunt zijn over haar.

We duimen voor jullie hoor, jullie moeten allebei weer helemaal beter worden zodat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:13

Dorine schreef:
Dit is dus de derde week geweest en ik heb goed op haar gelet. Daarbij ook nog eens het feit dat de deuren weer openstaan als ze op stal staan. Verdrietig Tocht dus. En het hooi dat niet wordt nat gemaakt... Boos!
Nou ja ik zal maar niet teveel zeuren want er is overal wel wat, maar hoe kan ze in Godsnaam zo beter worden?

Boos!

Sja, je mag wel stalgeld betalen maar ze zullen je echt niet even helpen zo te zien om je paard weer beter te krijgen. ik ken dat verschijnsel, daar erger ik me ook kapot aan. Eigenlijk zit ik wat dat betreft een beetje hetzelfde als jij. IOnes heeft veel buitenlucht nodig en dat krijgt hij vaak onvoldoende.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 10:21

Meid wat een gedoe!! Daar zit je nu toch echt niet op te wachten! Tijd om inderdaad te verhuizen, maar ik begrijp dat dat binnen vrij korte tijd wel op de planning staat.

Volhouden hoor Dorine, jij ook!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:15

Ik duim voor jullie allebei meiden! Cerise dat haar longen nu goed schoon zijn en dat het nog maar wat ophoesten was wat de anderen gehoord hebben, en voor jou Dorine, dat je nog maar 1 chemo hoeft, en daarna noooooooit meer!
Dikke knuf voor jullie allebei! Lovers

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 13:20

Goede keuze meissie! Veel sterkte ermee en hopen dat het allemaal goed komt. *knuf* Lovers

Tamaar