wanneer is een manege 5 * waard??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:54

Haha, maar als je op de surprise stables stageloopt onder leiding van Nikki Huisman... Boos! Misselijk Verschrikkelijk!

En Loesje, dat was niet echt wat ik bedoelde. Ik bedoelde dat Amstelland op sommige punten ook niet goed voldoet, en op andere punten wel. Dat is blijkbaar op jouw manege ook zo. Maar hoe weeg je die punten tegen elkaar af?
Het is precies wat Dimmelim zegt, zijn de paarden niet belangrijker dan de kantine? En dat is maar een voorbeeld.

loesje1983
Berichten: 4
Geregistreerd: 06-11-02
Woonplaats: bergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 17:56

ja bij ons vindt ik dat de paarden echt goed worden behandelt

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: de manege waar cowgirl over praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:02

loesje1983 schreef:
De paarden worden elke dag goed nagekeken op wondjes drukkingen etc en bovendien wordt er goed bijgehouden wanneer ze naar de hoefsmid moeten.En als deze er blijkt dat ze een drukking hebben of een wondje of iets krijgen ze vaak een periode van rust of krijgen ze een ander zadel of wordt het zadel naar de zadelmaker gedaan of krijgen ze tijdelijk een deken en sommige hebben dikkere dekjes tbv hun rug en ze worden dan goed verzorgd en in de gaten gehouden.


Loesje, hoe is het nu verder met Rambo dan?? Heeft hij nu een periode van rust? Ik denk dat er nu wel is nagekeken of hij drukkingen/wondjes heeft.

Verder vind ik het heel begrijpelijk dat ze een paard als Rambo meegegeven hebben aangezien ze ons verder niet kenden. Het is jammer
dat hij die dag zijn slome dag had want dat maakte de rit wel iets minder

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 18:48

Ik reageer nu even aangezien ik vandaag door de manege ben gebeld over dit tropic. Ze hebben vanmorgen het zadel zelf na gekeken op rambo en het lag toch echt vrij op z'n rug. Wat die drukkingen op z'n rug betreft dat is al een hele oude verwonding en die is ook behandeld,maar net als alle drukkingen gaan deze niet weg. Ze vonden het zelf vervelend dat ze via iemand die daar stage loopt te horen moeten krijgen dat cowgirl toch niet te vreden is geweest over haar paard. Ze had dat gelijk aanmoeten geven en er over moeten praten dan kan er over gesproken worden. Zelf heb ik lekker gereden en ben blij dat ik de paarden mee heb gekregen. Alleen vraag ik me nu wel af of ze het nog een tweede keer zullen doen nadat ze dit allemaal hebben gelezen. Huilen
Helaas heb ik dit zelf niet in de hand,maar bel morgenochtend nog even op naar de betreffende manege. Want dit is voor mij de eerste manege die zo goed is voor zijn paarden en ik heb geen zin om hierdoor gezeur te krijgen.
Denk je iets goed te doen gaat het op zo'n manier toch de mist in.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 18:53

Ik moet even wat kwijt wat dit betreft.
Ik werd vandaag aangesproken vanwege mijn reactie hier op bokt.
Iemand heeft het doorgebrieft en daarover hebben ze iemand anders gebeld die hier compleet buiten staat.
Ik heb mijn gewoon mijn mening gegeven en verder niks.

Ik heb verder niks kwaads gezegt, eerder meer goeds dan kwaad in een ander topic dat terug te vinden is op Verslag van de Dag. Ik heb hierin vermeld dat de manege er keurig uitziet en dat ik rambo een zeer geschikt paard vind voor beginners maar niet voor iemand met al 17 jaar ervaring. En ik begrijp 100% dat ze een nieuweling een rustig paard megeven veiligheid boven alles!!.

Ze hebben de desbetreffede persoon gebeld over mijn reactie op het zadel en dat ze het getest hebben en dat het zou passen.
Maar als ik op dat zadel zit en ik kan mijn vingers niet tussen de boom en de schoft krijgen dan lijkt het me duidelijk dat een zadel niet past.
Oude drukkingen duiden op een slecht passend zadel in het verleden , niet dat het wil zeggen dat dit paard dat opgelopen heeft op de manege zelf maar een van de drukkingen zag er nog niet zo oud uit(geen van de drukkingen waren overigens open!!)
En vandaar dus mijn vraag wanneer een manege 5 sterren waard is.

Ik vind het verder ook erg argwanend over komen, een bedrijf als deze zal hier boven moeten staan. Of zelf een reactie moeten geven op dit topic en niet iemand anders ermee lastig vallen.

Dus degen die het gemeld heeft bij de manege lees ook eens mijn andere topics!!!!!!
Ook ben ik zeer bewust geweest in het niet noemen van namen hier daar hebben anderen voor gezordt!!

Ik ben niet kwaad en internet is een openbare gelegenheid om je mening te uiten en ervaringen uit te wisselen, jammer dat sommige het niet alleen bij internet kunnen houden.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 19:42

Ik wil toch even reageren. Allereerst moet ik zeggen dat ik het correct en terecht van de manege vind dat ze hier toch op reageren. Dit kan hun goede naam toch zeker wel schaden. Ik kom al erg lang op poelenburgh en ben al op veel maneges geweest, de paarden staan er goed bij en ze worden ook zeker wel goed verzorgt.

Mijn mening is dat cowgirl niet tevreden was over het paard, iets dat ze ons tijdens de rit meerdere keren heeft duidelijk gemaakt. Ik denk dat dat niet alleen iets zegt over het paard maar zeker ook over cowgirl. Een goede ruiter kan tenslotte op elk paard rijden.
De dieren hadden beide een goede dikke deken onder het zadel en zagen er super uit. Het feit dat cowgirl de rit niet geslaagd vond is natuurlijk haar goed recht, en als ze dan ook nog een klacht over de zadels wil geven dan moet ze dat zelf weten, in het midden gelaten of dit nu wel of niet terecht is. Wat mij wel erg tegen de borst stoot is dat cowgirl dat op zo een manier doet dat het niet te raden over laat om welke manege het gaat. Heb dan het lef om dit aan de manege zelf te melden en ga dit niet achteraf elders ventileren. Eigenlijk hetzelfde verhaal als het bericht dat ze achterliet over onze rit. Als je wilde galloperen had je dat tijdens de rit aan moeten geven. Ik heb het zelfs verscheidene keren gevraagd. Dus doe me alsjeblieft een lol, als je kritiek hebt richt dat dan tegen de persoon waartegen de kritiek bedoeld is en doe dat dan alsjeblieft op het juiste moment.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 20:30

Maneges zijn voor mensen en niet voor paarden...
Laatst bijgewerkt door Sibold op 06-11-02 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 21:03

Citaat:
Geplaatst: 06-11-02 18:42 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil toch even reageren. Allereerst moet ik zeggen dat ik het correct en terecht van de manege vind dat ze hier toch op reageren. Dit kan hun goede naam toch zeker wel schaden. Ik kom al erg lang op poelenburgh en ben al op veel maneges geweest, de paarden staan er goed bij en ze worden ook zeker wel goed verzorgt.

Mijn mening is dat cowgirl niet tevreden was over het paard, iets dat ze ons tijdens de rit meerdere keren heeft duidelijk gemaakt. Ik denk dat dat niet alleen iets zegt over het paard maar zeker ook over cowgirl. Een goede ruiter kan tenslotte op elk paard rijden.
De dieren hadden beide een goede dikke deken onder het zadel en zagen er super uit. Het feit dat cowgirl de rit niet geslaagd vond is natuurlijk haar goed recht, en als ze dan ook nog een klacht over de zadels wil geven dan moet ze dat zelf weten, in het midden gelaten of dit nu wel of niet terecht is. Wat mij wel erg tegen de borst stoot is dat cowgirl dat op zo een manier doet dat het niet te raden over laat om welke manege het gaat. Heb dan het lef om dit aan de manege zelf te melden en ga dit niet achteraf elders ventileren. Eigenlijk hetzelfde verhaal als het bericht dat ze achterliet over onze rit. Als je wilde galloperen had je dat tijdens de rit aan moeten geven. Ik heb het zelfs verscheidene keren gevraagd. Dus doe me alsjeblieft een lol, als je kritiek hebt richt dat dan tegen de persoon waartegen de kritiek bedoeld is en doe dat dan alsjeblieft op het juiste moment.


|En bedankt he!
ik weet dus al met wie ik volgende keer niet meer mee hoef!

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:05

dat idee kreeg ik toch al aan je reactie van de rit te zien!! En tsja als jij je mening mag geven mag ik het ook

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-02 21:24

Was jij niet degene die zei dat ik dat paard een paar loeiers met de zweep moest geven??


Dacht het wel.

Lekker voor zo'n dier met een slecht passend zadel, waar hij allicht last van had. Daarnaast zal dit paard braaf elke dag zijn rondjes met beginners lopen en zal dan ineens ff flink gemept moeten worden?

Ik heb al tegen de desbtreffende persoon gezegd die dit door heeft gebeld naar Wodan , dat ik inderdaad naar de manege eigenaar had moeten stappen maar daar toen niet bij stil stond.
En ik hoop dat ze wat aan het zadel probleem gaan doen.

En ja ik heb zondag gewoon niet lekker gereden, ik heb een hoop geld betaald dus dat was een flinke teleurstelling want ik had er echt zin in.

En waarom zou ik volgens jou uitgebreid alle namen moeten noemen op internet, ik vond het juist gepast om dat niet te doen.Er bestaat altijd nog iets als een PB

Jullie wouden apart galoperen en daar was ik tegen, heb ik vermeld in een van mijn eerdere topics. En misschien is dat toen op zondag niet gehoord vanwege de wind, Sorry.

Zo beter verwoord?

Volgens mij wordt het tijd voor een slotje want we slaan een hele andere koers in.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 21:44

Sibold schreef:
Misschien ligt het aan de kwaliteit van het bier wat er daar geschonken word? Haha!

Ik ben vorige week verzeild geraakt op Manege Nieuw Amstelland. Die manege heeft ook 5 FNRS sterren. Het zag er allemaal erg netjes uit, maar manegepaarden stonden in stands en de les waar ik naar keek had ong. 20 lesruiters in de bak rijden /crossen.
Dooddoend commentaar van de instructrice;
Rijden moeten jullie, niet meeliften... Lips are sealed

Moet je mij eens vertellen hoe je dat dan doet, men was alleen maar bezig elkaar te ontwijken. Lijkt mij dat mensen in een les rijden om iets te leren, niet om te horen wat ze vooral niet moeten doen.


Was je er heel misschien op Zaterdag tussen 11 en 12 uur?
Ik heb het zelf erg naar mijn zin op die manege, maar idd de mensen de er rondlopen zijn niet echt geweldig nee....

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 22:47

We slaan inderdaad een andere weg in...

Volgens mij was het inderdaad niet de bedoeling van Cowgirl om een manege zwart af te schilderen, daarom heeft ze ook geen namen genoemd. Mijn bedoeling wat betreft Manege Nieuw Amstelland is ook helemaal niet negatief.
Het gaat hier alleen om de vraag: Wanneer is een manege 5 sterren waard, en waarom?

Als wij vinden dat sommige maneges die 5 sterren niet verdient hebben, zullen er vast meer mensen die dat vinden, of niet?

Maar.... als de manege eigenaren 5 sterren krijgen van de FNRS, denk je dan dat ze dat weigeren? Dat ze die niet willen hebben?
Oftewel: als er iemand schuldig is als een manege te veel sterren heeft, is dat de FNRS, en niet die maneges!

Laten we verder ontopic blijven, en verder gaan over de eigenlijke vraag.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:03

Cowgirl schreef:
Was jij niet degene die zei dat ik dat paard een paar loeiers met de zweep moest geven??


Dacht het wel.

Lekker voor zo'n dier met een slecht passend zadel, waar hij allicht last van had. Daarnaast zal dit paard braaf elke dag zijn rondjes met beginners lopen en zal dan ineens ff flink gemept moeten worden?

En waarom zou ik volgens jou uitgebreid alle namen moeten noemen op internet, ik vond het juist gepast om dat niet te doen.Er bestaat altijd nog iets als een PB

Jullie wouden apart galoperen en daar was ik tegen, heb ik vermeld in een van mijn eerdere topics. En misschien is dat toen op zondag niet gehoord vanwege de wind, Sorry.

Zo beter verwoord?

koers in.


Nee zo helemaal niet beter verwoord, tuurlijk heb ik niet gezegd dat je het paard verrot moest slaan!! Ben ook geen dierenbeul.

En waarschijnlijk snapte jij de context van mijn verhaal niet helemaal daar je begint over dat ik wil dat jij de manege bij naam noemt. Dat was juist wat je bjina al deed en wat ik geen succes vond.

Verder is er helemaal niet gezegd dat er niet apart gegalopeerd kon worden. Maar waar ik erg boos over ben is kritiek achteraf op alles en iedereen, dus nee ik zou niet meer mee willen op buitenrit niet voordat je eerst eens leert genieten van de leuke dingen ipv kritiek te hebben op de rest!!!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 23:07

Irish Lady, het is nooit haar bedoeling geweest om kritiek op die manege te hebben!!

Ze heeft het alleen niet naar haar zin gehad op een 5 sterren manege, WAARVAN ZE DE NAAM NIET NOEMT, en vraagt zich nu af wanneer een manege 5 sterren waard is!

Ik vind dit een interessant onderwerp, en met mij blijkbaar meer mensen, aangezien er heel wat gereageerd hebben, laten we ervoor zorgen dat er geen slotje op komt en ons gewoon met de eigenlijke vraag bezighouden.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-02 00:45

uitvechten via pb graag