mijn paardenmarkt avontuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

mijn paardenmarkt avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 10:36

Jawel, gisteren op stap naar Hedel paardenmarkt. Sandra (branca), Iris (Gigelo) en Peggy gingen met mij mee, en we hadden op de markt afgesproken met Peggy (Biebel) en Marieke (orionneke). Ik wilde wel een haflingerveulen, en marieke wilde wel een rijponyveulen. peggy en ik belden op de markt over en weer op de markt maar we bevonden ons steeds aan de andere kant. Ik werd geplaagd door luchtjes van heerlijke frietjes dus om 9.30 uur nam ik er al een om van dat geplaag af te zijn en dat hielp. Intussen nog wat geinformeerd naar haflingerveulentjes, wat ze kostten en zo, beetje bieden. Na een uurtje of zo liepen we de kant op van Biebel en Orionneke. zij waren er al veel vroeger dan wij, maar ze hadden nog niets gevonden naar hun gading. Intussen liepen we even uit de massa aan de kanten want ik werd helemaal gek van die drukte. Ik passeerde een mooi mals veulentje, een merrietje. Ze was voskleurig met peper en zoutkleurige manen, ze had een mooi blesje, een witte streep/vlek die onder haar oxel naar de schoft liep, een bloedkoppie, een prachtige ronde en stevige hals, hele mooie schuine schouder en een mooie ronde croupe. Echt een mooi model dressuurpaard vond ik. Ik zag ook wel dat ze wat steviger was, dus ik schatte haar in als gelders, gronings, in ieder geval basisbloed. Ik vroeg voor de gein naar de papieren. Vader Olaf (v. Ahoy), moeder was Pygmalion. Veel tuiger dus. Maar dat zag je er dus niet aan af, hals was rijpaard, schouder niet recht maar schuin, achterhand niet plat etc. Er zaten overigens NES stamboekpapieren bij. Hoeft niet veel te kosten, zei die handelaar, biedt maar! Ik vroeg wat zo'n veulen nou moest kosten. "in guldens?" zei hij. "ja doe maar, dat is duidelijker" zei ik. (typisch maar mensen wennen maar moeilijk aan die euro). "f1700,00!" zei hij triomfantelijk. Veel goedkoper dan een kwpner, dat wel, maar te duur voor mijn portemonee.
-"nee nee nee, veel te duur voor mij."
- "nou, bied dan eens!"
- "neeneenee, ik bied toch te weinig, straks word je nog kwaad."
- " nee, kom op, vooruit, BIEDEN!"
- " eh... nou, oke dan. f 1000,-!" en ik klapte hem op de hand. "
- "f 1650,-!"
- "neeneeneenee, f 1100,-!" (ik kreeg de smaak te pakken).
- "f 1500,-!!!!!!!"
- f 1200,- uiterste bod!!!!!!!"
- *PATS!* "VERKOCHT!"
Tegen mijn verwachting in ging hij akkoord en ik had dus een veulen gekocht, grinnik. De monden van Iris, Sandra en Peggy vielen open, "ze heeft em gekocht!!!!!" zeiden ze tegen elkaar. Ik stond intussen te trillen op mijn benen van opwinding en van schrik. Helaas had je daar alleen de rabobank en kon ik maar 250 euro pinnen en ik had 540 nodig. Dus hij liep met het veulen mee (dat overigens die dag voor het eerst bij de moeder weg was en erg springerig en wild was) richting Cor v Kemenade en Piet Kuypers die daar zoals gebruikelijk ook aanwezig waren. Ik belde intussen Peggy op. "Ehm Peggy...... raad eens... ik heb een veulen gekocht, per ongeluk." "WAT heb je gedaan?!?! AHAHAHAHAHAHA!" Peggy lag helemaal dubbel. "heb jij nog geld te leen voor mij?" "nee, maar Cor misschien wel en die staat hier vlakbij". "oke, we komen jouw kant op". Nou, Peggy natuurlijk mijn veulen bekijken, vond haar een mooie gesloten bovenlijn hebben, stond goed op de benen, ja, het was echt een mooi veulen. Ik was inmiddels gewend aan het idee dat het nu mijn veulen was en raakte geleidelijk aan in mijn nopjes. Cor leende mij 250 euro en ik rekende af. Piet en Cor raadden mij aan om het veulen proberen door te verkopen met winst. Dat deed ik dus maar. Enerzijds wilde ik niet, ik wilde het maar wat graag opladen en mee naar huis nemen, anderszijds... het gaf wel weer een paard bij in de kost. Een hoop financiele rompslomp dus. Mijn veulen (vanessa genaamd, YUK!) trok wel veel bekijks! Sommigen vonden mij te veel vragen en zeiden "het is een bonte", en dan zei ik, "geef ik niks om, zolang ze het maar niet te bont maakt!" en dan begonnen ze te lachen. Intussen vonden Marieke en peggy ook een heel leuk veulen met leuke papieren (ik geloof opa's florahofs minstreel en Kondor), anderhalf jaar, merrie met veel maat. Toen we eindelijk op het punt stonden te vertrekken omdat het begon te regenen, kwamen er weer mensen op af.
De een kwam uit luxemburg, sprak duits. Hij wilde er een appaloosahengst op zetten. "Doch keiner appaloosahengst!!!!!!!!!" zei ik. "So ein misch fohlen will niemand haben! Warum kein Vollbluthengst oder am mindesten ein warmblutpferd!". Hij ging even twijfelen. Ik zag in mijn gedachten het veulen al opgesloten in een donkere stal, wel voeren, maar nooit buiten komen, totaal geen kenners die op z'n boerenfluitjes wilde hobbyen zonder enige vorm van kennis. Die andere mensen, een man en een vrouw, 40 - 50 jaar oud, beetje alternatief kwamen mij heel veel sympathieker voor. Ze waren al eerder om het veulen geweest en na een uurtje weer teruggekomen. Allebei boden ze 600 euro. Helaas was die luxemburger voor. Dat zei ik tegen die mensen, en toen boden ze 625,-! Ik zei het tegen die man, ik vroeg of hij meer wilde bieden, ja/nee, gaf hem weinig tijd en VERKOCHT! Ik handigde snel de papieren over aan die andere mensen. Het veulen gaat naar overrijsel, ze wonen dicht in de richting van Zwolle. Toch nog goed ondergebracht dus want dat waren echt fijne mensen. Zo niet, had ik het toch mee naar huis genomen en was ik er toch ook weer blij mee geweest.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:43

Toppie toppie,

heb je lekker spanning in je lijf gevoeld, zo'n adrenaline kick is tenslotte heerlijk, en met zo'n leuke dag ook nog eens geld verdiend! Cool

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:52

Jeuh zeg wat spannend!
Geweldig, da's pas handel...een hele ochtend lol voor 1200 piek en dan op de valreep nog verkopen voor een dikke 1300!

[naam verwijderd], mijn complimenten Sigaar

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:55

Die gekke desie went toch ook alle middelen aan om aan gratis friet te komen he!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:57

ja hoor, Desiree in de bocht!
grijnz!

Goed gedaan wichie!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 10:58

Grappig, maar dus nog geen haffie?

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:15

Lachen Best wel stoer.
Gewoon bijna 200 piek winst maken, tijdens een dagje markt.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:56

wel leuk hoor even naar de paardenmarkt en een veulen kopen en weer verkopen met winst. geweldig!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:12

Dat wijf is hardstikke gek!
Die vent dacht natuurlijk...dat veulen verkoop ik effe! En...inderdaad.
Ze wilde dus weinig bieden.....en hij wilde er kennelijk vanaf.
Stonden ze daar...handje te klappen...ik dacht al...oh nen oh nee...Oh ja!
Had je die kop moeten zien van haar....ze viel gewoon van haar geloof af! Moest 'r effe weer met beide benen op de grond zetten, de maf!
Hoe heet dat ook weer..haha impulsieve... Zo zielig was het veulen ook weer niet.
E, en dan geen trailer bij of niks...en geen poen! Frusty
Was een leuk beestje...wel triest dat ie s'morgens van moeder gehaald is en gelijk in zo'n drukte van jewelste terecht komt.
Met die vreemde mannen die allemaal zo'n stok in de hand hebben..en die maar klakkeloos op de konten van de paarden slaan/tikken. Kun je echt zien wat hun 'macht' thuis is. Verward
Volgend jaar wil ik weer, maar neem zeker zo'n stok (wandel-) mee...ga ik hun mee onder de reet meppen....hahahaha
Afijn, we moesten de tijd maar doorkomen daar en Dees moest het beessie maar weer verkopen...scheelde een stuk in zorgen.
Maar goed...alles goed gekomen. Ik denk dat het goede kopers waren, vriendelijk en eerlijk.
Wat een avontuur....volgend jaar houden we haar in bedwang!!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:15

Ja hoor.... wat een verhaal! Maar nu heb je nog geen haflinger gekocht begrijp ik?

Is die paardenmarkt in Hedel een eenmalig gebeuren of is dit wekelijks?

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 12:15

hahahaq wat een verhaal zeg. phoe wat was ik graag mee geweest.
Ik weet anders nog een jazz veulen te koop hoor. Een hengstje Haha!
Vind je het niet jammer dat je haar niet meer hebt?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 12:22

Branca"]
Wat een avontuur....volgend jaar houden we haar in bedwang!!!
[/quote]
grappig, als ze eens meegeweest zijn naar de paardenmarkt, willen ze het volgend jaar ook weer mee! zo ging dat ook met Biebel. Haha!

[quote="Mieke"]
Ja hoor.... wat een verhaal! Maar nu heb je nog geen haflinger gekocht begrijp ik?

Is die paardenmarkt in Hedel een eenmalig gebeuren of is dit wekelijks?
[/quote]
Ik heb inderdaad nog geen haflingerveulen nee. het begon zo te regenen en de anderen waren moe en wilden naar huis. De paardenmarkt in Hedel is jaarlijks: altijd op de 1e maandag van november.

[quote="phoenix4ever schreef:
hahahaq wat een verhaal zeg. phoe wat was ik graag mee geweest.
Ik weet anders nog een jazz veulen te koop hoor. Een hengstje Haha!
Vind je het niet jammer dat je haar niet meer hebt?

Nee, ik hoef geen dure veulens meer, het enige wat nog komt is het veulen van paddy ooit. maar ik vind het wel jammer dat ik haar niet meer heb, dat wel.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:28

Jaaa ik lag ook helemaal dubbel Haha! Sandra zei: "Kom eens! Moet je kijken wat desiree heeft gekocht! Dat wilde ze helemaal niet"
Echt lache Haha! Maar ik vond het zeker wel een leuk ding. Hoe je erbij stond, geweldig Cool Echt zo om je heen kijkend " Wat moet ik nouhou?"

Cor heb ik helemaal niet gezien? Stond die ook bij jullie?? Naja, het was ook wel erg druk...
IK heb er trouwens bar weinig van mee gereken want ik was zo ziek als een hond. Kheb 2 keer overgegeven Misselijk Verdrietig

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:37

Olaf is toch Nes of niet?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 13:42

haha geweldig wat een desiree actie!
volgend jaar maar een haffie dan?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-02 13:52

Yootha"]
Olaf is toch Nes of niet?
[/quote]
Is van ahoy, zal dadelijk wel eens gegevens zoeken. inderdaad, stamboek is NES. maar er is geen site van, kan derhalve ook geen afbeeldingen vinden van Olaf.

[quote="Nimber schreef:
haha geweldig wat een desiree actie!
volgend jaar maar een haffie dan?

ja, of eerder als ik er tegen aan loop....
Laatst bijgewerkt door Desiree op 05-11-02 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 16:02

Zo maak je nog eens wat mee op de markt... Ik had wijselijk geen geld meegenomen, want ik zou gegarandeert met een paardje zijn thuisgekomen!
Maar het was een leuk beestje, hoor! Branca kwam het hele verhaal al vertellen, dus gingen wij het beestje even bekijken. Leuk dat je haar weer hebt kunnen doorverkopen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:44

*proest* Lips are sealed *LOL*
Zie het al helemaal voor me. Als een volleerd bieder beginnen en dan een wanhopig gezicht als je ineens met het halstertouw van het door jou gekochte veulen staat, met een blik van: "en nu?" Verward
Maar nog even lekker winst gemaakt en het beestje verzekerd van een goed thuis. Wat een verhaal zeg, het maakt de dag wel heel spannend!
Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:07

Haha goeie actie Lachen

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 20:14

Ja ja, het geld probleem is bekend, enne Branca dat voorbeen is weer van mij Lachen

Ik hoop donderdag foto's te kunnen maken. Dan zal ik proberen haar netjes te verzorgen, manen en staart knippen bijvoorbeeld. Ze ziet er nou weer lekker modderig eruit.
En ik moet dus wat op haar staart doen want dat stomme Jazz veulen zit aan haar staart.... Extreme duivel ..... dan pakt ie dr staartwortel/haren vast en zij loopt aan, blijft ie nog vasthouden.....en tja dan zijn ze dr uit. Dat ze die ander eens voor zn flikker stampt!!!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:02

Wat een toppie verhaal zeg ! Echt lachen... had smiddags Branca al gebeld en sanonds nog met wim gepraat (stalhouder).... Volgend jaar ga ik zeker mee.... Echt weer een Desiree streek !! hahahaha.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 23:30

We hebben het veulen gezien en het was een leuk beestje met een hoog Ustinov gehalte Haha!
Wij hadden ook de portemonnee thuis gelaten en hadden dus gewoon helemaal geen geld bij ons, kon m´n vader mooi het eten en drinken betalen Extreme duivel

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 00:41

WHAAAHAHAAHAHAHAHAHA WWHWHWOWWOWEEEEHHAHAHAHAHAHAA

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Tof!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 00:51

Goed gewerkt, Desiree!!
Eens en risico willen lopen, en tonen dat je lef hebt, dat brengt dus wat op!!!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-02 09:18

zozo..toe maar Haha!
schitterend verhaal !