Snowdon te koop

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:20

SuperPepeijn schreef:
jongen, je gaat je paardje toch geen schop tegen z'n achterste geven? ga opzoek naar de oorzaak van z'n gedrag en probeer m.b.v. begeleiding eruit te komen. agressie, woede of welke emotie dan ook, helpt je niet als je je paard traint. succes en probeer, wat er ook zal gebeuren, kalm te blijven.

Hierin ben ik het roerend met SP eens. Ik wil er ook nog iets aan toevoegen: je hoort je boosheid/woede/irritatie niet mee te nemen op je paard. Boosheid in meer of mindere mate is een emotie die de rest van je gevoel blokkeert. Zodra jouw paard iets zou doen voor jou, heb je het niet door en straf je elk positief initiatief vanzelf af. Leer jezelf te beheersen en je boosheid bij de deur van de stal achter te laten, het zal je een hoop ellende schelen. De stap naar mishandeling is slechts een kleine, knoop dat in je oren.
Begrijp ajb ook goed dat ik weet dat we allemaal wel eens een moment hebben dat je je paard wel achter het behang kan plakken, maar slaag lost dat niet op. Je paard zal dat gedrag nooit begrijpen, nooit. Het is aan de verstandigste om te blijven denken voor beiden, jij bent diegen, dus moet jij je kalmte bewaren. Er zijn legio manieren om je paard wel aan het werk te krijgen, jouw negatieve insteek werkt niet, dat lees ik in je bericht. Gun je paard een fanta en doe eens positief en probeer samen te werken.
Je paard zomaar slaan is verwerpelijk, net als je paard willens en wetens met pijn te laten staan of lopen, beide heel dicht tegen de grens.

Vergeet niet dat geduld het belangrijkste is wanneer je met paarden omgaat.



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-02 20:44

Ja Lis, dat ben ik met je eens. Een schop of een klap als reactie op een directe actie van het paard kan best, hangt van het paard en de situatie af. Het mag alleen nooit een reactie zijn op je eigen irritatie, maar dat was inmiddels wel helder denk ik. Zodra je met rijden een punt tegen komt wat niet lukken gaat, stop dan niet direct, maar sluit af met iets wat wel altijd lukt, dan kun je je paard alsnog belonen. Het andere probleem zie je later wel weer een keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 11:11

Leon, het maakt niet zoveel uit je besluit te doen, je moet alleen 1 ding goed in de gaten houden en dat is dat je je bewust bent van de mogelijkheden van je paard. Als je paard nog jong is, dan kan hij nog niet alles weten, maar wel nog alles leren, neem daar de tijd voor. Tinkers hebben hun karakteristieke eigenschappen, zorg dat hetgeen je van je paard vraagt ook past bij wat het dier je te bieden heeft. Tinkers zijn geweldige fijne gebruikspaarden, maar ze hebben wel hun beperkingen en die mag je niet ontkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-02 17:32

Nee, je moet geen advies aannemen van iemand die zelf laat zien hoe het niet moet. Maar wat ga je iemand adviseren die er wel achter staat om een jong paard te corrigeren dmv achterwaarts laten gaan, dat noem ik ook wat kort door de bocht en lijkt mij niet bepaald de juiste manier om een jong dier af te richten. Een goede en betrouwbare instructeur zal er wel moeten komen en dan wel eentje die ook echt met paarden om kan gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 127 bezoekers