Friezen paarden boere dressuurknollen :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 15:49

Je ziet best veel Friezen in de de dressuursport lopen. Ik vind het mooie paarden om te zien en ze doen het vaak ook erg goed in de lagere dressuurklassen, maar op hoger niveau zie je ze niet veel. Persoonlijk zou ik ook niet voor een Fries kiezen als ik op een hoog niveau zou willen rijden. Maar....nou is er hier in Texas een farm die Friezen fokt. Ze hebben een aantal hengsten en dat zijn niet zomaar hengsten, dan zijn echt oogverblindend knappe paarden. De amazone daar brengt ze ook uit op wedstrijden en is heel succesvol. Maar nu brengt ze ook een Frieze hengst in de Grand Prix uit. Dan zul je wel denken, okee leuk een fries in de Grand Prix maar dat zal dan vast geen hoge scoorder zijn. Fout! Dat beest scoort soms zelfs tegen de 70%!!!!!!!!! Dat zou zelfs hier in Nederland een goede prestatie zijn en helemaal omdat het met een fries is. Ze hebben toch dat knietje en ik heb gehoord dat het nogal wat training vergt om het paard te leren strekken i.p.v. alleen maar de knieen hoger op te gooien bij meer impuls. Ik was gisteren bij iemand die een video van een kur op muziek van deze hengst had. Ik viel bijna achterover van mijn stoel van bewondering. Aan de passage van die Fries kunnen veel "gewone warmbloeden" niet tippen. Zo mooi verheven en ritmisch, echt fantastisch! Ook zijn uitgestrekte draf was om te Kwijl Dat noem ik nou nog eens een uitgestrekte draf, ongelooflijk die benen werden echt tot het uiterste gestrekt en heel hoog. In zijn gewone drafwerk vond ik hem wat minder, vooral de appuyementen konden wat meer buiging hebben enzo maar zijn galopsonderdelen waren wederom om te Kwijl De changementen om de pas, pirouettes echt super. Dit is geloof ik zijn eerste Grand Prix jaar dus dat gaat nog wat beloven in de toekomst. Ik moet er nog even bijzeggen dat de amazone ook klasse is. Echt een keurige zit en haast onzichtbare hulpen.


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-01 19:25

Jantina, dat was precies mijn mening ook! Ik dacht altijd, Fiezen zij leuk en aardig maar hij blijven nou eenmaal van die "stamperige paarden" om het maar even lomp te zeggen. Maar deze Fries was zooo lichtvoetig, zo prachtig gewoon. Het hoge niveau van deze Fries is denk ik voor een groot deel te danken aan zijn amazone maar ik denk zeker dat ie er ook zelf de nodige aanleg voor heeft. Het is trouwens "echt" een Fries hoor, echt zo`n zware met dat prachtige behang en gewelvde hals. Ik ga nu niet beweren dat een Fries het dressuurpaard bij uitstek is. In ieder ras heb je uitzonderingen. Maar ik denk dat een goed dressuurpaard gewoon een goed dressuurpaard is, ongeacht wat voor ras het is.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-01 23:53

Afbeelding

Afbeelding

Caballo, ze zijn van Proud meadow Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Mo_Noah, NinaCharlie, sterregoud, Ubermetrics en 159 bezoekers