Soms zo rustig, daarna met explosiegevaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Soms zo rustig, daarna met explosiegevaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 00:15

Ik rijd op de manege op een redelijk nieuwe pony, chalan. Ik ben de enige van de 6 lessen die erop zaterdag zijn die erop rijd. Dus staat ze daar maar in haar stalletje. Om dat tegen te gaan doe ik er best veel mee.

Op de manege hebben we ook een paddock. Daar zet ik haar dan vaak in. Zo is ze even in de buitenlucht en kan ze de beentjes even strekken als ze wil.

Vandaag ook, alleen wilde ze niet echt lopen maar dat maakt niet uit. Nu is chalan niet de rustigste pony die er is, woensdag heeft ze een hele groep op hol laten slaan. Maar we stonden om haar heen en ze had een halster aan, daar hadden we teugels van het halstertouw aangemaakt en voordat ik het wist zat ik erop.

Rustig dat ze was! Dus ik ga een beetje stappen. Gaat heel goed, kan heel goed sturen. Zo heb ik verschillende dingen met haar gedaan, ogen dicht en handen los en dan sturen en stappen, achterstevoren gaan zitten en liggen. Ik was met het terug gaan naar voren er af gegleden en toen nam ik een flinke aanloop en ben er zo op gesprongen.

Heel rustig was ze zoals jullie wel merken!

Nu ging ik er ook op rijden, naar buiten. Met zadel erop is ze echt heel wat drukker maar nog steeds super lief Lovers Toen we buiten een stukje in gallop gingen wilde ze echt hard. 2 pony's sloegen op hol (iemand viel eraf en is naar het ziekenhuis gegaan) en ik moest haar echt goed tegen houden anders was zei ook mee gegaan, gelukkig is dat niet gebeurd.

Ik vind het wel een klein beetje vreemd het ene moment zo rustig en de andere (uurtje later) zo druk. Maar wat ze ook doet, ze is en blijft zoooooooooooooooo lief!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 00:38

Leuk hoor. Lachen
Bij ons op de manege mochten we echt niet de ponys ff losgooien en dan zo erop springen enzo. Haha!

Mijn pony is nog erger. Dan loopt ze gewoon super lekker ontspannen en dan ineens ontploft ze en trekt ze een sprintje.. 5 minuten later loopt ze weer heerlijk.
Tja... Kamelen.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 11:43

ik ken het ja
dan ben je erusitg aan het rijden dan even een lange teuegel en dan is het keihard weggaloperen
ach ja ik vind het soms wel leuk zo even keihard galoperen

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 16:13

Ik flip er toch aardig van!
In de bossen vind ik een sprintje ook wel relaxt.
Maar als ik in de bak rijdt heeft ze bij me te blijven.
In de bossen ook wel maar soms laat ik haar wel eens gaan.. *zoeff*
Maar in de bak heb ik er echt een hekel aan.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-02 17:19

Ik vind in de bossen een sprintje ook wel gaaf, maar niet ongevraagd! 2 waren er echt vandoor gegaan en ja, daar mag ze dus echt niet met mee gaan.

En wij mogen best veel met de manegepony's doen maar de meeste doen dat niet, er zijn pony's en die rijden best veel mee op de zaterdag en ja, dan komen ze heel veel hun stal uit, dan moet je ze niet mee naar buiten nemen nee. Maat chalan loopt maar 1 uurtje om 4 uur met mij mee dus dan mag het wel, en daarna natuurlijk voetjes wassen!