Bang om geen klik te hebben met nieuw paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Bang om geen klik te hebben met nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 20:09

Dag Bokkers, ik moet dit even van me afschrijven want lig hier toch wel al even over te piekeren.

Nu mijn huidige paard voor onbepaalde tijd op een nieuwe stal in bruikleen staat ben ik stilletjes aan het uitkijken naar wat nieuws voor mee de sport in te gaan. Heel toevallig kreeg ik via een werknemer van mijn ouders te horen dat zij een vriend heeft die zijn paard verkoopt, ze zei dat het een leuk dressuurpaard was en liet me een foto zien, maar had verder geen info. Op foto zag het er een leuk dier uit dus we besloten eens te gaan kijken, zonder de bedoeling hem meteen te kopen want écht zoeken had ik nog niet gedaan.
Eenmaal aangekomen bleek het een pracht van een beest te zijn die ook nog eens aan al mijn eisen voldeed, dier zit ook nog eens heel goed in zijn hoofd en is op een fijne manier ingereden (hij is nog jong). Ondertussen ben ik al tweemaal geweest en morgen gaan we weer terug met de trailer om te zien of hij zich makkelijk laat vervoeren mits de eigenaar zei dat hij enkel op de camion had gestaan en nog nooit op een trailer. Als dit goed verloopt gaan we 'm laten keuren en zit de kans er toch dik in dat deze het gaat worden.

Maar toch zit ik hier met gemengde gevoelens, niet specifiek naar dat paard toe, maar in het algemeen. Ik ben gewoon heel erg bang dat ik geen klik ga hebben met een nieuw paard. Ik had mijn huidige paardje al 10 jaar en kende hem door en door, voor mij was hij mijn once in a lifetime paardje, dus het is erg spannend om een ander paard weer helemaal opnieuw te leren kennen. Het lijkt alsof ik gewoon vergeten ben hoe ik hiermee moet omgaan, of dat ik nog niet over mijn huidige paard heen ben, terwijl ik écht wel verder wil.
Ik heb hier nog met andere eigenaars over gepraat en zij zeiden ook dat ze een beetje hetzelfde gevoel als mij hadden met de aankoop van een nieuw paard, maar dat zo'n klik uiteindelijk wel vanzelf komt. Dus ben eigenlijk wel eens benieuwd naar jullie verhalen.. Is er iemand die zich hierin herkent? Hoe gingen jullie hiermee om?

Why change the past, when you can own this day?


Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Bang om geen klik te hebben met nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-16 20:38

Waarom zou dat wel een maffe uitvinding zijn Kuggur? Alsof je geen band kan hebben met een dier >;)

Why change the past, when you can own this day?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Bang om geen klik te hebben met nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 10:38

Het doet me goed jullie antwoorden te lezen :)
Toch fijn dat er ook mensen zijn die hetzelfde gevoel als mij hadden en waar het bij is goed gekomen :)

Why change the past, when you can own this day?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-16 15:04

Al deze fijne verhalen geven me toch enigszins hoop dat het wel allemaal zal goed komen!


Riel schreef:
Zeker doen! De klik komt wel :-) Jullie moeten elkaar gewoon leren kennen.

Waarom staat je huidige paard in bruikleen?


Omdat ik verkopen niet over mijn hart kreeg. Uiteindelijk was hem wegdoen de enige oplossing als ik verder wou gaan in de sport, aangezien die van de kwaliteiten niet heeft om door te breken, maar ben er maanden ziek van geweest. Toen kwam een vriendin van mijn moeder kijken, ik dacht dat ze hem wou kopen, maar ze wou hem liever in bruikleen hebben. Win-win voor beiden, alhoewel ik ook wel bereid was om hem aan haar te verkopen als ze hem echt gewild had.

Why change the past, when you can own this day?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Bang om geen klik te hebben met nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-16 12:23

Zo, we zijn gisteren voor de derde keer langs geweest, en de beslissing is voor mij al gemaakt. Mijn ouders willen toch dat ik er nog over nadenk, dus mag hem nog de hele week gaan rijden, maar mijn keuze ligt vast. Mijn moeder ziet het niet zitten omdat hij gewoon erg groot is, maar ik heb dan weer erg lange benen en een paardje van 1.60 is gewoon te klein voor mij. Ik ben gisteren ook met de eigenaar erbij buiten gaan rijden, eigenaar gaf aan dat hij al een tijdje niet meer buiten was geweest, maar hij heeft geen kik gegeven. Ook voor hem op de trailer te zetten was hij enorm braaf, alsof hij nooit anders gekend heeft. Dit paard heeft alle kwaliteiten die ik zoek én heeft een top mentaliteit.
Als ik mijn ouders ermee geruststel kan ik nog wel een weekje wachten. Die klik zal dan wel komen :)

Why change the past, when you can own this day?

Snollygoster

Berichten: 3834
Geregistreerd: 20-12-12
Woonplaats: België

Re: Bang om geen klik te hebben met nieuw paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-16 17:58

Helaas zal het verder zoeken worden voor mij.. Paard blijkt al beginnende artrose te hebben :n
Ik ben er echt kapot van, heb hem een week op proef gehad en begon me er al aan te hechten. Het was ook te mooi om waar te zijn, het eerste paard waar we naar gaan kijken, voldoet aan al mijn eisen én is ook nog eens niet belachelijk duur. Het moest ergens mislopen.
Achja, ik zal er wel overheen komen.

Why change the past, when you can own this day?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cantheon, Earth, Foreverkliek, IASCrawler, Kimm4, Koekie73, Padoertje, redbutton, RenateHidden en 114 bezoekers