morgen is het zover! iemand nog tips??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

morgen is het zover! iemand nog tips??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 10:26

Morgen gaan we Sharif halen bij Buitenzorg!!!
Van mij hadden we hem al veeeeel eerder mogen halen maar ja ik moet op praktijkweek dus het kon echt niet.
Maar morgen is het dan zover!
Ik ga strakjes lekker de stal klaarmaken en een lekker gevuld hooinet ophangen Vork

Morgen gaan we met ons iniminietrailertje (veewagentje) dan op weg.
Maar ik zit nog wel met een aantal dingetjes, zoals bijvoorbeeld, moeten we hem vastzetten? In principe zou hij niet over de klep moeten kunnen maar je weet maar nooit dus mijn eerste ingeving is ja.
Stro op de bodem van de trailer? Eerste ingeving is ook ja, maar ik ben op zoek naar ervaringen.
Hoe vaak stoppen om te kijken?

En verder alle ervaringen (slechte ook, en dan natuurlijk erbij wat je ervan hebt geleerd).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Renee

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 10:50

Absoluut vastzetten. Zo'n pony moet niet de kans krijgen zich om te draaien! Levensgevaarlijk is dat.

Stro? Ligt eraan hoe ver je moet rijden. Als de reis lang is, is het wel het prettigst voor de pony.

Kijken hoeft niet zo vaak. Maar als je het een veiliger idee vindt, gewoon zo vaak doen als je zelf wilt.

Veel plezier met Sharif!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 12:27

hey renee,

ik heb asterix afgelopen weekend vastgezet ,tussen 2 touwen in.
en een goeie laag stro erin gedaan.
verder zijn we onderweg 4 x gestopt om te kijken.
je moet het gewoon een beetje verdelen over de reistijd,in het begin zijn we vaker gestopt als dat we bijna thuis waren...

hey succes enne we bellen vd week ff ok?? groetjes sandra!! Party!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 14:35

een klein beesie zou je in principe wel los kunnen zetten, ben er zelf geen voorstander van, als ie vast kan..zet hem dan vast! ik wete niet hoelang jullie onderweg zijn?! ik zou je er niet te druk om maken, heeft de pony al eens eerder in de kar gestaan? gewoon even bekijken. keertje stoppen is wle genoeg denk ik! even wat water geven. maar wt ik al zei, ikw eet niet hoelang jullie onderweg zijn!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-02 16:19

hij moet er 2.5 รก 3 uur in, dus denk wel dat ik een aantal keer ga kijken.

Ik geloof wel dat hij al eerder in de trailer heeft gestaan en dat was samen met zijn mams, maar nu moet ie voor het eerst alleen en ook nog zo lang.
Ik heb maar 1 ring voor in de trailer.

Thuis staat in ieder geval en lekker warm bedje te wachten...
*ben wel zenuwachtig hoor dus geruststel tips zijn altijd welkom*

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 16:23

Lekker stro in de trailer leggen. Het kan geen kwaad en is alleen maar prettig voor hem. Ik zou niet te vaak stoppen. Als je op de snelweg zit en je kunt gewoon in een gelijkmatig tempo doorrijden dan maak je hem alleen maar onrustig door steeds te stoppen. Kijk gewoon even na een half uurtje en als alles goed is dan rij je gewoon door. Hij kan best 3 uur zonder water.

Ik weet niet hoe groot Sharif is. Ik zou hem gewoon vastzetten. Let op dat je hem niet te lang vastzet zodat hij bijvoorbeeld op het touw kan gaan staan. gewoon voldoende lengte om hooi te kunnen eten en om zijn hoofd naar links en rechts te kunnen doen.

Succes ermee!!