Ruzie met de pensionhouder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Ruzie met de pensionhouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 20:43

Het ging zo:

** = pensionhouder
* = ikke

* Hai !
** Hai Gerdien. Ik denk dat ik de paarden toch maar weer om 20.00 uur ga voeren.

*Rein, ik vind dat de paarden regelmaat nodig hebben

** Ja, we moeten daar even afspraken over maken.

* Ik heb een contract meegenomen van een andere stal, misschien heb je daar wat aan.

** ja fijn, die kan ik wel als voorbeeld gebruiken.

* ja, want ehh....ik ben eigenlijk niet zo tevreden over hoe het de laatste tijd gaat.

( Ik zal het even uitleggen: De ene keer worden ze om 18.00 uur gevoerd, dan weer om 20.00 uur. Ik ga er vanuit dat mijn paard sochtends in de wei gezet wordt, maar ik was gistermiddag onverwachts vrij en toen stonden alle paarden om 14.00 uur nog binnen, zonder duidelijke reden van Rein, hij zou de paarden ontwormen, is ook niet gebeurd etc. etc.)

Dan laatste had ik dus beter niet kunnen zeggen.... Hij heeft mij lopen uitschelden, niet normaal!!!
Hij zei: Gerdien, weet je wat jij moet doen, als je het je niet bevalt ga je maar ergens anders heen!
Hij heeft zo hard tegen me lopen schreeuwen dat ik ervan moest janken en ik durfde niets meer terug te zeggen.
Hij zei:" Ik zal wel regels opmaken hier: zelf uitmesten, zelf voeren en zelf binnen en buiten zetten!!!"
"Ik doe zo veel voor jullie" bla bla bla

Maar goed, ik heb geen woord meer tegen hem gezegd en toen ging hij weg.
Even later komt ie weer binnen. Is ie weer poéslief. "Gerdien, we gaan gewoon vanavond met zn allen rond de tafel zitten en een contract opstellen, want zo wil het ook niet he?"

Ik ging hiermee accoord. Maar toen moest ie ineens weer weg ofzo, dus nu wordt het zaterdag.

pffff jeetje, wat een raar ventje is dat zeg.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:49

he bah.
dat is iid niet leuk helemaal niet als je daar ook elke dag heen moet.
succes ermee

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:52

Wat vervelend als je geen goede afspraken met hem kan maken (hebben wij op het moment ook een beetje last van met de stalhouder).
Misschien kan je iemand meenemen als je met hem gaat praten, stalgenoot? Je moet iig van te voren denk ik zelf goed weten wat je wilt.
Succes zaterdag! Laat je weten hoe het gegaan is?

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:15

jeetje dat gaat inderdaad niet lekker zo zeg!!! Mooi balen, t lijkt me namelijk echt een fijne stal om te staan als t eenmaal af is enzo met alles. Mooi sjit dat je niet normaal met rein kan praten over hoe het gaat op stal... Misschien is t idd slim om te doen wat Richtje zegt, met iemand erbij gaan praten. Maak desnoods een lijstje met punten waar je het over wilt hebben zodat je niet dichtklapt tegenover rein. Want daar schiet je ook niets mee op.
mhh sterkte meis!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:26

Zoals hierboven ook al gezegd werd: schrijf een spiekbriefje met punten die voor jou belangrijk zijn. Zodat je precies weet wat je wilt gaan zeggen en jezelf niet onder tafel laat kletsen door je stalhouder. En houd vast aan jouw belangrijke punten. Mochten jullie niet tot overeenstemming kunnen komen, dan kun je beter een stal opzoeken die wel aan jouw eisen voldoet.
Succes zaterdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:27

Brrrrrr, niet leuk hoor. De paarden zouden juist een stukje ontspanning moeten geven maar dit levert voor jou alleen maar stress op.
Iks het misschien mogelijk om met de andere klanten een soort pool te maken over het in de wei zetten en het ontwormen, de entingen, tandarts etc.?

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 21:47

Dat klinkt gezellig.. Je betaald niet voor niets elke maand geld, daar mag je best wat voor terug verwachten. Op deze manier is er voor jou weinig meer aan, zoals Jippie al schreef: de ontspanning is zo ver te zoeken..
Succes zaterdag, laat het ons horen?

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Re: Ruzie met de pensionhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:01

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor Gerdien! De paarden hebben iid regelmaat nodig en je betaald niet voor niets. Boos!


Shaienne schreef:
Hij heeft mij lopen uitschelden, niet normaal!!!
Hij zei: Gerdien, weet je wat jij moet doen, als je het je niet bevalt ga je maar ergens anders heen!


En hier moet je vooral niet te zwaar aan tillen. Als ie van dat gesprekje al uitflipt dan zal hij het wel tegen meer hebben en dan houd ie geen pensionsklanten meer over als iedereen mag vertrekken.
Waarschijnlijk heeft ie gewoon even last van herfstdepressies...Maar het is idd helemaal niet leuk als je niets te zeggen hebt.

Sterkte zaterdag, en misschien versterking meenemen? (andere mensen van stal die dit ook niet vinden kunnen?)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:18

Wiebelig mannetje... altijd fijn als "zakelijke"contacten hun emoties niet kunnen bedwingen Afbeelding

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:32

Het ligt er een beetje aan wat er van tevoren afgesproken is, maar je mag ook van beide kanten wat flexibiliteit verwachten. Het valt als pensionhouder ook niet altijd mee, al die verschillende wensen altijd......

Trouwens dat van die regelmaat daar geloof ik niet zo in.
Puur natuur is pure chaos................24 uur per dag op zoek naar eten, de ene periode volop eten, de andere periode minder.......... Ik geloof er niet in dat paarden er last van hebben dat er wat variatie in de voedertijden zit. Die van mij doen het er al jarenlang goed op! Ook mijn pensionklanten hebben wat dat betreft geen klachten, maar we zijn een klein hecht clubje dat veel voor elkaar opvangt . Sinds ik mijn knie kapot heb na een val van een paard kan ik onmogelijk alle paarden elke dag buiten en binnen zetten.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:37

Bij mij op stal is het ook niet alles. De pensioneigenaar(=ex boer) voert als het hem zo uitkomt. Omdat mijn paard zijn halster niet om had zette hij haar niet buiten (stond dus de hele dag binnen), hij "vergeet" stro van de zolder af te halen en staat vaak te zuchten en te kreunen omdat het allemaal zo veel werk is. De afspraak is dat hij de paarden door de week buiten en binnenzet maar meestal wacht hij aan het eind van de middag totdat er een eigenaar op komt dagen die hem helpt. Ik heb het idee dat er ook bix van mij naar andere paarden verdwijnt. Maar je kunt dit niet bewijzen. Er zijn al eigenaren die hun voer iedere keer van huis meenemen, ook een gedoe hoor.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:12

Huilen
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 29-11-02 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:40

Misschien moet je eens nagaan waarom de man zo reageert.Vaak is er dan al het een en ander gaande.Een pensionstal hebben is hartstikke leuk hoor,als alles gaat zoals het hoort te gaan en als iedereen het naar zijn zin heeft.Alleen is dat zo verschrikkelijk moeilijk Frusty .Iedereen heeft eigen ideeen over de verzorging van zijn of haar paard en wil graag het beste voor het dier.Uitzonderingen daargelaten, geloof ik dat ook de staleigenaren het beste voor hebben met de paarden.Wij hebben zelf momenteel 38 paarden op stal en 11 daarvan zijn van ons zelf.Als je 38 paarden hebt staan ,waar gemiddeld 2 mensen iedere dag naar toe komen moet je eens kijken hoeveel mensen je te vriend moet houden.Het lukt ons vrij aardig hoor,maar bij ons zijn er ook wel eens momenten dat we denken: We stoppen ermee.Vaak is dan ook de oorzaak dat je het nooit voor iedereen goed doet.Een foute gedachte is ook dat een staleigenaar een vermogen verdient aan het houden van paarden.Mensen vergeten alleen wel dat je dag en nacht klaar moet staan;ook in de weekenden en op feestdagen.Wij hebben op stal verschillende mensen die ons en toe een handje helpen en ook mensen die de paarden voeren als wij er een keertje niet zijn.Zonder deze klanten zou het voor ons best moeilijk worden de stal te houden .Het gekke is alleen dat deze klanten eigenlijk degene zijn die het langst op stal staan en eigenlijk nooit iets te zeuren hebben.Nogmaals:ga eens na of er bij deze man niet iets anders dwars zit en dat hij daarom misschien wat bot reageerde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 00:48

De vorige stal waar ik stond was van iemand die dacht dat hem een soort verkapt pensioen te wachten stond en hij kwam dus van de koude kermis thuis. Door omstandigheden moest hij steeds meer zelf gaan doen en dat bleek toch wel heel wat te zijn. Inmiddels heeft hij zijn lesje wel geleerd en de zaak wat beter op de rails staan. Het is heel vervelend om op een stal te staan waarvan de eigenaren eigenlijk helemaal niet leuk vinden wat ze doen. Het is nog vervelender om op een stal te staan waar de eigenaren niet van plan zijn om normaal te doen tegen hun klanten, dat heb ik ook al meegemaakt. Je paard heeft de stalhouder en zijn welwillendheid nodig en de stalhouder heeft de klant ook heus wel nodig. Ergens zul je elkaar tegemoet moeten komen en dan wel van 2 kanten.
De kleine stalletjes komen me inmiddels mijn neus uit en daarom ben ik zeer tevreden op de grote, goed georganiseerde stal waar ik nu sta. Het is groot en soms is het druk, maar ondertussen loopt er een hoop op rolletjes. De aanpak is professioneel en dat is belangrijk. Als ik kom vertellen dat een waterbak niet werkt, dan wordt daar direct iets aan gedaan zonder dat je commentaar krijgt of dat er gezucht wordt. Verder gaat alles vanzelf lijkt het wel.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 08:31

Ja, het kan best zijn dat hij even niet goed gehumeurd was.

Het is een kleine pensionstal, voor maximaal 6 pensionpaarden (hij heerft er zelf 2).
Alles is nog in aanbouw en ik ben er het langste. Ik heb afgelopen zomer veel geholpen met klussen e.d.

Er waren 4 pensionpaarden, nu nog maar 3. Er was een mevrouw met een kwpn hengst. Die mevrouw heeft met haar vorige paard grandprix dressuur gereden.
Maar zij is ook weg gegaan, omdat ze vond dat Rein weinig verstand van paarden had en niet met hengsten kon omgaan.

Rein die rijdt nog maar sinds een jaar of 4 paard. Ik vind dat hij weinig kijk op paarden heeft. Maar hij denkt wel even een pensionstal te kunnen beginnen.

Maar goed, voor hem is het ook niet makkelijk, ik ga morgen wel met hem praten samen met de andere stalgenoot.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:12

Veel succes iig en laat je niet uitschelden! Blijf rustig en zet vooraf dingen voor jezelf op papier. Op elke pensionstal is wel wat. Ook voor de pensionhouder zelf. Misschien valt het hem toch tegen? Het is en blijft een meer dan fulltime baan om een pensionstal te runnen!

Succes morgen en hou ons op de hoogte!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:24

De pensionklanten kunnen er ook wat van vaak hoor.

Zo hadden we vroeger de afspraak, dat stroverbruik apart werd bijgehouden, maar dat ze van onze eigen voorraad stro (die wij dus voor de klanten inkochten!) moesten gebruiken. Zo waren we verzekerd van goed stro waarin zich ook niet allerlei onkruiden zaten, omdat de mest in het najaar over het land uitgereden werd.
Betrap ik een zo'n miep dat ze eigen stro meebracht, dat ze ergens anders goedkoper had kunnen kopen, in de kofferbak van de auto!!!! Nou vraag ik je. Toen het na een waarschuwing nog een keer gebeurde heb ik haar zonder pardon de stalling opgezegd....wel netjes een paar weken de tijd gegeven om een andere stal te zoeken.

Een paar jaar later kreeg ik een of andere mafkees op stal, die had ik verkeerd ingeschat, ik dacht nog och.......ze zal wel meevallen. Niet dus. Dat mens spoorde voor geen meter. Om de twee weken kocht ze ander voer omdat de vacht niet goed uitzag .... ja goh hoe zou dat toch komen???? Elke twee weken van voer wisselen is ook niet echt gezond. Nog steeds niet tevreden over de vacht besloot ze deze fjord midden in de zomer onder een winterdeken te zetten en ze mocht alleen snachts buiten. Het was toen ruim 25 graden en ik trof het dier een paar dagen achter elkaar zwetend en beroerd op stal aan dus we gooiden de deken eraf en waarschuwde haar dat het dier ziek werd van oververhitting, maar iedere keer lag die deken erop.

De maat voor mij was vol, toen ik met mijn bezoek samen bij een ander paard stond te kletsen bij de ingang van de bak. Ik liep toen nog op twee krukken na een operatie aan mijn knie, dus was niet erg mobiel. Komt miep aan met haar paardje, wetend dat die naar ieder ander paard mept liet ze haar toch aan de neus snuffelen van het andere paard en haar paard draait zich om en mept vol met twee benen achteruit naar dat paard, waar ik dus ook naast stond........ik heb vreselijk geluk gehad toen dat ze me niet raakte. Ik ben verschrikkelijk kwaad geworden, gezegd dat ze het beest onmiddellijk moest straffen, dat ze dat gedrag absoluut niet mocht tolereren omdat het levensgevaarlijk was voor iedereen!!!! Het enige wat eruit kwam was: "foei Suusje, dat mag je toch niet doen"......... Ik heb haar meteen de stalling opgezegd toen............

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 09:25

heb ik ook gehad met mijn vorige stalhouder die heeft me zo over de toeren gekregen dat ik er nu nog nachtmerries van heb. Ik heb mijn paard en spullen gepakt, een andere stalhouder gebeld en ik ben vertrokken. Als het eenmaal misgaat ga je je steeds meer aan elkaar ergeren!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:31

*ZUCHT*
Ik heb nooit ruzie met onze stalhouder maar ik weet wel hoe je je moet voelen. Je moet alles maar slikken, slikken, nog eens slikken, NOG eens slikken......... en het stapelt zich op, je geeft signalen maar er wordt niets mee gedaan. je betaalt, je betaalt, je betaalt...... maar je hebt het gevoel dat je paard een hoop te kort wordt gedaan ondanks al dat betalen.... Eenrichtingverkeer i.p.v. twee richtingen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:48

Ik heb op mijn vorige stal ook zoiets degelijks meegemaakt. De eigenaresse spoorde niet helemaal en de paarden kregen onregelmatig en soms ook niet te eten omdat ze 's ochtends haar bed niet uit kon komen. De paarden kregen ook straf van haar als de baas bijvoorbeeld in haar ogen iets verkeerds had gedaan (zoals de paarden 's avonds even in de paddock zetten omdat er niemand anders was) maar praten ho maar. Ik heb zoiets van als er iets is zeg het dan gewoon, we zijn toch volwassenen onder elkaar. Mijn paard heeft een keer straf gekregen en mocht toen niet met de anderen paarden de paddock in. Hij stond gewoon in zijn uppie op stal dat arme beest. Toen mijn stalgenootjes vroegen waarom zei ze: oh ik ben hem vergeten.. en hij mocht niet meer naar buiten want ze ging ze toch binnen zetten... vergeten Verward yeah right ze stonden allemaal naast elkaar op een rijtje en hij was niet eens de laatste.

Ze heeft ook dingen van mij gestolen zoals een zweep. Ik kwam daar later achter en heb hem gewoon teruggepakt. Ze wist dat die zweep van mij was en tegen een stalgenootje had ze gezegd dat ik hem dan maar niet moest laten rondslingeren... Boos! En maar liegen over alles enzo ik werd er echt gek van. Op een gegeven moment was ik het zo zat en ben toen op zoek gegaan naar een andere stal. Met mij zijn nog 4 paarden vertrokken en er zijn in totaal nog maar 3 pensionklanten overgebleven.

Die vrouw was er dus ook 1 die gewoon zei: als het je niet bevalt dan rot je maar op... nou dat heb ik gedaan ook Haha! Ze was helemaal verbaast toen ik zei dat ik wegging.

Soms kun je gewoon beter weggaan voordat er echt knallende ruzie komt en steeds meer onvrede en ergernissen. Probeer eerst rustig met die man te praten en als hij bepaalde dingen niet wil veranderen dan kun je misschien beter rustig op zoek gaan naar een andere stal.

Voor pensioneigenaren... ik weet dat er ook heel veel pensionklanten zijn die verschrikkelijk zijn hoor. Waar mensen zijn daar zijn vaak problemen Knipoog