Vanaf nu is hij zadelmak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Vanaf nu is hij zadelmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 09:40

Vanaf nu heb ik besloten dat Grappa officieel zadelmak is. Hij kan al stappen, draven en galoperen met mij op zijn rug. Zowel in de bak als buiten in het bos. Hij kan alleen naar buiten en met anderen. Hij is ook redelijk verkeersmak. Fietsers kunnen hem zo passeren. Alleen fietsers die van achteren opkomen moeten oppassen, daar bijt hij naar. Die moet hij niet. Is vanaf het wandelen al zo, dus het zal nog wel even duren voordat dat weg is. Hij kent auto's en als ik goed de berm induik dan kunnen die zonder problemen passeren. Hij kent plassen, omgevallen bomen en takken die overal tegen je lijf aanslaan. Niets maakt indruk op hem.
Natuurlijk zit er nog veel werk aan. Hij moet sterker worden in zijn lijf, hij mag wel wat meer aan de longe om in te buigen, onder het zadel zit dat er niet in, is hem ook niet gevraagd. Hij moet plezier in het werk krijgen. op dit moment kent hij het wel en vindt hij alles saai.
Maar zoals hij de afgelopen gaat geeft hoop voor de toekomst. Nu maar rustig aan alles verder oppakken.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:11

lekker hoor nu mag het echte werk gaan beginnen:D

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:03

Heerlijk lijkt me dat......ik heb die lange weg nog te gaan....

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 20:14

Nou, goed zo! Ik moet nog beginnen.. *LOL* Hoelang heb je er ongeveer over gedaan? (Lichtelijk overdrijven is toegestaan, om de moed erin te houden.)

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 22:47

Hij is in juli gekocht. Ik heb vrij veel tijd besteed aan het winnen van zijn vertrouwen, longeren, zadel erop en hangen. 5 weken geleden zijn we er echt op gaan zitten. Eerst nog met longe, 3 weken zonder longe nu. Verder veel laten wennen aan de hand. Gewoon veel wandelen en veel gedaan met hem. Verder heb ik erg goede begeleiding gehad met welke stap wanneer nemen. Ik werd door mijn instructrice geholpen. vaak ging het alleen om bevestiging van mijn eigen gedachten.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:50

Diana, ik schaam mij diep Bloos
Ik bel je binnenkort en dan moeten we maar eens wat afspreken en uitgebreid bijkletsen, hoop gebeurt de laatste tijd.

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 22:56

Ik zet hem wel op de trailer en we gaan een buitenrit maken. Volgende week zaterdag gaat hij mee naar Vught. Dan moet de hei bij Laren ook te doen zijn. PS, ik kan niet langer dan 45 minuten rijden. Dat hebben we nog niet getraind.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 22:59

Doen we! Gewoon rustig aan, maakt niks uit.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 23:31

Zou eigenlijk al willen zeggen dat die gewoon ingereden is Haha! Klinkt toch een stuk leuker Knipoog Kijk mijn paardje is ook wel zadelmak te noemen, het interesseert haar geen zier als ik een zadel bij d'r op doe, in stal niet en in de wei niet. Dat gras is veel interessanter. Maar opzitten doe ik dus nog niet, daar is ze nog te jong voor. Nog een half jaartje wachten en dan kan ik dus aan de slag.
Maar in iedere geval veel plezier gewenst met je paardje en dat jullie nog heeeel veel rij-uurtjes met elkaar mogen doorbrengen!

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 09:58

Nee ingereden is dat hij rechte lijnen kan lopen. dat kan hij nog niet. we swabberen nog alle kanten op en het stuur werkt ook nog niet altijd. Hij wil graag zijn eigen gangetje gaan en dan moet ik erg overtuigend zijn om hem mijn kant op te krijgen. Ingereden zin ze als ze een nette B-proef kunnen lopen. Dat lukt me niet. Dan moet ik er harder werken en daar heb ik nog geen zin in. Nu gewoon buiten rijden en hem sterk maken. De rest komt wel.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-02 10:03

Belker schreef:
Ik zet hem wel op de trailer en we gaan een buitenrit maken. Volgende week zaterdag gaat hij mee naar Vught. Dan moet de hei bij Laren ook te doen zijn. PS, ik kan niet langer dan 45 minuten rijden. Dat hebben we nog niet getraind.


wat is er te doen in mijn oude stekkie Vught?

Belker

Berichten: 15302
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-02 10:47

Niets bijzonders, buitenrijden met iemand die ik daar ken.