Gevallen met paard.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Gevallen met paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 18:40

Ik ging vanmiddag lekker een stukje buitenrijden met mijn paard. Tenminste dat dacht ik. Verward IK reed op een stuk waar ik al lang niet meer geweest was, dus mijn paard vond het leuk en had zin om te galopperen.
Nou goed, dat kan natuurlijk geregeld worden als mevrouw daar zin in heeft. Dus we hebben lekker een eind gegaloppeerd. Het zand was wel vrij mul, maar verder ging alles goed. Op een gegeven moment was er een afslag naar links en precies daar was het erg mul. Normaal galoppeer ik dan gewoon door, ze springt dan zelf wel over in de andere galop. Alleen toen kwam ze met een hoef in een kuiltje ofzo. en toen viel ze, en ik dus ook. Toen belandde ze ook nog op mijn been, dus ik duwen om haar eraf te krijgen. Toen stond ze dus ook wel weer op, om er vervolgens vandoor te gaan. Bloos Even gecheckt of ik zelf nog heel was en daarna maar naar huis gelopen, ondertussen bedenkend wat er allemaal zou kunnen gebeuren met mijn paardje. Gelukkig was ik niet de weg over gestoken, dat was al een opluchting. Thuis aangekomen stond ze al weer op stal en had ze niks. Ze was opgevangen dooor onze buurman en die had haar teruggebracht.
Eind goed, al goed zullen we maar zeggen. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:05

he, wat naar! Moet er niet aan denken. Kwam vanmiddag op de fiets een meisje tegen op een pony, ze waren een paar 100 meter terug gevallen. Dat meisje reed vrolijk door, terwijl de knieen van dr paard openlagen en bloedden. Ik zei dat dus zo en haar reactie was: 'Oh gaat vanzelf wel weer over tegen de tijd dat we thuis zijn!' Ik dus zeggen dat ze er beter af kon en vervolgens vroeg dat kind wat ze dan moest doen! Je zou zo iemand toch?! Erg onverantwoordelijk!
Wel vervelend van je paardje, had ze nix?

Indiana79
Berichten: 937
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-02 20:21

Er was niks aan te zien. Ik zal haar morgen in de wei beter bekijken of ze niet stijf is ofzo. Ze was alleen wel erg bezweet van het rennen.
Wat me trouwens wel opviel, waar ik reed was ik een tijd niet meer geweest en er zijn heel veel verschillende zandpaden kriskras door elkaar heen. Toch wist ze precies hoe ze naar huis moest komen, ik ben haar hoefsporen gevolgt en ze heeft echt de kortste weg naar huis genomen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 20:28

Wat ben ik blij dat Ameretto bleef staan toen ik er laatst afviel in het bos. Want ik bedacht me net dat als hij naar stal rent, dat hij dan langs de provinciale weg moet, en over het viaduct over de snelweg. Tenminste, als ik niet in het bos achter de stal rijd maar in ons trainingsgebied. Tja, het is niet anders... Overigens is hij al een keer in z'n eentje langs de provinciale weg gehuppeld, maar gelukkig bleef hij in de berm langs het fietspad.

Fijn dat je paard wel heelhuids is thuisgekomen, en jij ook! Grappig trouwens dat paarden feilloos de weg naar huis weten. 't Zijn soms net honden... Knipoog

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 21:53

Mijn tinkermeissie stond ook stofstijf stil toen ik eraf gevallen was. Normaliter schiet ze gelijk op ieder grassprietje af maar ik denk dat ze zelf ook errug geschrokken was van de duikeling.
Het verbaast mij ook trouwens dat paarden de weg erg snel kennen; ze hebben een feillos geheugen voor vooral de weg terug naar stal Lachen

kristel_kris
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:13

dat had ik ook. alleen wij vielen in de sloot. madam schrok en er was geen houden meer aan. we vielen en zij trok mij de sloot uit. ze had nix en ik ook niet. had gelukkig mn cap op. was wel ff schrikken

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:55

heb ik ook een keer gehad, hoor...

Ik was heerlijk aan het buitenrijden. Maar m'n pony draaide zich ineens om, en ik lazer eraf. heel flauw, want we stapten... Dat beessie kijkt ff naar me, en galloppeerd meteen weg, de weg op, tegen het verkeer in. Gelukkig stopte er iemand met de auto, en wij raceden erachter aan... Dat dingetje gaat naar links, de tramrails op. Ik had 't niet meer. Ze gaat weer van de tramrails af, een woonwijk in. Ik was inmiddels de auto weer uit, en zetten een achtervolging in, rennend, terwijl ik een licht astma probleem heb. Heel leuk allemaal, ik kreeg zowat geen lucht, en piepte helemaal... Mensen met astma kennen dat wel... maar ik bleef doorrennen, want m'n pony liep veel gevaar op, omdat ze een drukke weg over ging steken. Maar we zijn allebij heelhuids terug gekomen, en Çandy, m'n pony, had gelukkig niks...

Ik wel, m'n astma is erger geworden door dat rennen... Dat mocht ik niet van de dokter, maar ja... wat wil je nou.. een dode pony, of een levende pony? precies, een levende.. Dan maar astma...

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:58

Wat eng he? Ik ken het!

Laatst reed ik ook met mijn verzorg-haffie buiten. We reden in een rustig drafje toen ze ineens struikelde en voorover viel! Ze stond wel meteen op, en bleef ook naast me staan, alleen liep het bloed in stralen over mijn hoofd...Ik had een gebroken neus en een glip in mijn voorhoofd. (Auw!)

Gelukkig had jij niks!

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:03

i ben ook is gevallen met pride(pony op de foto)
we waren gewoon rustig aan het galoperen en ineens lagen we op de grond gelukkig dat ze wat dik is!!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 20:56

Gelukkig goed afgelopen!
Ik ben pas ook gevallen maar dat ga ik nou niet meer vertellen, staat op genoeg plaatsen naar mijn weten.
Ik ben ook in het bos eraf gevallen met mijn vorige pony, was aan het crossen in verlichte zit staat ze opeens stil!!
En afgelopen ponykamp viel er bij ons een meisje af, pony rent weg. iedereen was bang dat we hem niet meer zouden kunnen vinden, was in de loonse en drunense duinen en de pony was er pas een keer geweest. Rijden we rustig de pony achterna en bellen ondertussen naar de kampeerboerderij waar we verbleven, stond hij daar!!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:03

Lekker hoor, al die positieve verhalen Lachen. Vandaag in ieder geval een redelijk probleemloze buitenrit gemaakt met Sox en mijn Parson Jack Russell. Met Sox was ik al een dag of 5 niet meer buiten geweest dankzij de regen en storm. Nou, madam schrok van alles en nog wat, koeien, stapels hout langs de weg, "enge" hekjes etc. etc. Onderweg kwamen we grote landbouwwerktuigen tegen in het bos en langs de landerijen want ik geloof dat iedereen bezig is met klusjes, hout snoeien, bieten rooien etc. Daar schrikt ze dan helemaal niet van. Het was toch een heel fijne rit, prachtig weer hier in het noord'n, het leek wel lente Lachen Lachen.