Valencia naar opfok gebracht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Valencia naar opfok gebracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 08:07

Gisteren was het zo ver, Valencia ‘moest’ naar de opfok. Ik had een adres van Ilandra gehad in Friesland maar dat bleek voor ons ca 2.5 uur rijden dus ik ben op zoek gegaan naar een ander adres. Ik had toen nog een optie bij een bokker in de buurt maar dat ging op het laatste moment niet door. Toen ben ik uitgekomen in Voorthuizen. Ik heb hele goede referenties ontvangen van een bekende fokker die absoluut voor kwaliteit gaat . Ik had het te druk om deze opfokstal van te voren te bekijken, dus vandaar dat ik ongezien mijn schatje heb weggebracht. De tijdsdruk kwam omdat ik vanaf vandaag een paar dagen op cursus ga en dan graag mijn merrie ook op pensionstal heb staan, Max staat daar al in verband met de wintermaanden. Zo hoef ik niet op 2 plaatsen verzorging te regelen.

Na veel wikken en wegen over veulen alleen in de trailer of samen met de merrie heb ik toch voor het laatste gekozen. Ik was alleen en als valencia onderweg de boel zou afbreken zou ik geen kant uitkunnen. Samen met Jet in de trailer dus. Jet liep zo achter me aan de trailer in. Valencia nam de trailerklep vanaf de zijkant. Een beetje onhandig maar haar benen zijn zo lang dat dat ook nog prima ging *LOL* . Klep dicht en op weg. Ze waren redelijk rustig en de reis verliep voorspoedig. Met ruim een uur kwam ik in Voorthuizen aan. Daar heb ik uiteraard eerst de stallen bekeken en dat zag er prima uit. Open stallen (voorkant open met groot overstek) en daarin hele grote onderverdelingen met 3 hoge vlakke wanden en van die opfokrekken aan de voorkant. Ze krijgen onbeperkt ruwvoer en 3 a 4 kg pavobrokken. Ik denk dat de stallen zo’n 15 x 10 zijn en daarin komen groepen van ca 12 veulens. Overdag gaan de groepen nog naar buiten. Er stonden nu een stuk of 6 merrieveulens in de groep waar Valencia bij gezet is. Natuurlijk vond ik haar nog steeds de mooiste. Het was jammer dat ik niet zo lang kon blijven want Jet begon de trailer af te breken. Ik ben weggereden en heb Jet naar pensionstalling gebracht. De box naast Max stond al voor haar klaar. Ze waren zo ontzettend blij om elkaar te zien, echt ongelooflijk Lovers . Ook in de box zaten ze steeds met elkaar te neuzen door het getraliede vakje tussen de boxen. Vanaf het moment dat Jet in de box stond was ze rustig, ze heeft maar 2x gehinnikt toen ze mijn stem hoorde. Ik heb er wel een beetje tegen op gezien maar uiteindelijk is alles goedgegaan. Max en Jet zijn in ieder geval happy. Valencia zal best even moeten wennen maar dat gaat zeker lukken, lekker spelend met de andere veulens. Ik ga binnenkort op bezoek bij mijn kleintje om te zien hoe ze zich in de groep ontwikkeld.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 08:55

Lijkt me echt spannend en ook erg moeilijk om zo'n kleine weg te brengen. Voorthuizen is dicht in de buurt bij mij . We krijgen vast wel een keer foto's van je prachtveulen in de groep toch?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:04

Jeetje Astrid, dat is ineens wel snel gegaan.
Je had Valencia toch nog niet afgespeend of wel?

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 10:05

Gelukkig dat het allemaal goed is gegaan!!
En inderdaad we willen wel snel foto's hoor, van die kleine in de groep, kunnen wij ook allemaal zeggen dat ze verreweg de mooiste is Haha!
Fijn dat Jet het ook allemaal rustig over zich heen laat komen, en schijnbaar al klaar is met haar kind.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:17

Fijn dat het zo goed ging! Het is toch altijd een emotioneel moment, om moeder en dochter te scheiden. En nu nog maar 2,5 jaar wachten! Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 11:31

Nee ik had Valencia nog niet afgespeend. Wel regelmatig een paar uur uit elkaar gehouden maar ik durfde het niet aan om haar zonder toezicht alleen in een box te zetten. Ze was namelijk nogal gek en ze zou door het weefrek over de boxdeur kunnen klimmen. Die gedachte beangstigde me toch wel zodanig dat ik het niet aandurfde. Voordeel is dat ze nu meteen in een groep staat en dus niet alleen hoeft te staan.

En ja jura, 2.5 jaar is best lang.

Natuurlijk zal ik foto's maken als ik er heen ga en dan moeten jullie natuurlijk allemaal zeggen dat ze de mooiste is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:22

Is dat die opfok op de weg van Voorthuizen naar Putten (tegenover de Struik fabriek).
Daar hebben vroeger naast gewoond, het was toen nog een melkveehouderij.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 16:46

Ilindra schreef:
Is dat die opfok op de weg van Voorthuizen naar Putten (tegenover de Struik fabriek).
Daar hebben vroeger naast gewoond, het was toen nog een melkveehouderij.


ja dat is het. De stallen zien er ook nog vrij nieuw uit.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 18:14

Oh, bij van L. hier om de hoek. Wist niet dat hij opfok deed.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-02 19:48

Ja steef, dan ben ik vlak bij jou geweest, ik zie nu dat je in putten woont. Kan ik de volgende keer wel op de koffie komen Lachen