hij kwam, hij vocht,hij overwon....helaas voor ons

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

hij kwam, hij vocht,hij overwon....helaas voor ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 21:56

nou vandaag was de BIG dag want Tobias zou geschoren worden, 9 uur op de club, zodat tobias even zou kunnen wennen aan het apparaat en geluid, eerst werd de pony van een clubgenootje gedaan, tobias stond er gewoontjes bij Haha! maar om 10 uur was de mijne aan de beurt...

oeh wat was dat ding eng zeg Extreme duivel T.(tobias) helemaal gestoord, maarja we moesten doorgaan want er waren al wat happen uit zijn kont! nou tobias had het niet meer, hij begon rond te draaien en te steigeren terwijl die gewoon vast stond! mijn vader vond het allemaal levensgevaarlijk waar we mee bezig waren. even voor de duidelijkheid, tobias is vroeger mishandeld en is nog nooit geschoren. de gene die hem schoor was verder wel rustig maar had wel afspraken die dag. een clubgenoot heeft toen bij DA spul gehaald want zo werkte het niet, helaas was sedalin uit de markt dus kregen we iets anders, eerst 1 spuit, pony moest wel een uur staan en werd gelukkig wat duf Dromen maar hij vocht er echt tegen... op een gegeven moment gaf die zich lichtelijk over en zo kon ze snel een lijn scheren, dus de benen en buik werden niet gedaan, maarja toen moest het apparaat schoon gemaakt worden, en toen was het over, beest was weer helemaal gestoord. die vrouw die hem scheerde ging ffies naar huis en wij gaven hem nog een halve spuit. we hadden de DA gebeld omdat we geen raad wisen, de 1 zei dat we in totaal 2 spuiten konden geven, de ander 1(dat was een assistent) dus we gingen voor de 1,5 aangezien T. heel dronken Knipoog was met lopen en stilstaan maar zodra er iemand met dat apparaat aankwam, als was ie nog uit dan werd ie weer panisch. ik had het zelf een beetje zitten. intussen werd ik ff alleen gelaten met me pony en mijn vader ging ff met ander clubgenootje mee om die pony naar huis te brengen. ik vroeg me zelf af waar ik aan begonnen was Lips are sealed Verward Lips are sealed Verward toen ze weer terug kwamen, gingen we het nog ff proberen...hij zag er zo duf uit, maar schijn bedriegt, beest zat vol energie en vocht tegen de verdoving die hij in zijn lichaam had. hij overwon.....we hadden al zitten denken aan een praam, maar ja wie heeft dat nou?! mijn vader had de DA gebeld om te vragen of hij er 1 bij zich had, gelukkig wel dus mijn pa ging hem halen. wij nog ffies geprobeerd, clubgenoot wilde hem al helemaal gaan vastbinden,maar dat leek mij niet goed. de gene die hem scheerde had er een beetje genoeg van, want T draaide telkens met de kont naar haar toe, en uit angst slaat ie af en toe, hij was gewoon bang zodra dat apparaat in de buurt kwam. naja toen gewacht op me pa, en jahoor bleef stilstaan, hij verkramte zich eerst en ging met zijn gewicht helemaal naar achteren hangen, en zijn voorbenen gewoon vooruit op de grond. naja hij is dus geschoren , benen en buik niet, naja en het hoofd natuurlijk niet! we konden het niet langer aanzien om dan ook nog de benen en de buik te doen! het was echt een lange dag, in totaal 5 uur! vreselijk toch...... ik vraag me af of ik dit nog een keer ga doen, dat arme beest weet niet wat hem overkomt! Verdrietig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:00

Je kunt het gerust nog een keer proberen. Maar dat vergt de nodige voorbereiding. Je zult je pony dagelijks aan het geluid en het gevoel van een scheermachine moeten laten wennen...

Maar idd. Een pony kan door een verdoving heengaan als hij echt in paniek raakt...

Misschien volgend jaar wat eerder beginnen met dekens zodat hij niet zo lang in zijn haar komt? Dan hoef je ook niet te scheren...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:03

Poeh poeh wat een verhaal Bloos
Misschien juist de olgende keer weer proberen?
Liefst door jouzelf, zou hij jou niet beter vertrouwen?

Blerg.. Succes ermee!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:10

Ach wat zielig voor je pony!
Ik vind dat je dat niet meer moet doen als hij zo bang blijft hoor!
Straks is hij het vertrouwen in je kwijt, je zegt zelf ook dat hij mishandeld is, dus dan wordt hij dalijk heel erg bang voor alles.
Misschien dat je de tondeuse/scheerding in zijn beurt in de stal kan hangen? Dnawent hij eraan en leert hij dat het niet eng is.
Af en toen aan doen en weer uit, en volgend jaar is hij er dan helemaal klaar voor (denk ik)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 22:11

nee, hij is natuurlijk mishandeld en ik heb hem nu al 3,5 jaar . ze is in die tijd erg vooruit gegaan op dat zulk dingen,maar met moeite, het gaat niet zo snel! mijn pony stond nu al enige tijd met winterdek buiten, maar dit is gewoon zijn lichaam! dat heeft hij nu eenmaal inzich dat dikke haar!
ik heb ook de hele tijd bij hem gestaan, heb over zijn vacht heen en weer geaaid, zodat ie er aan wend dat er zo een apparaat aankwam, maar hij raakt helemaal in trance lijkt het wel! hij durft ook niet veel te flikken qua happen of trappen, maar uit angst gaf ie nu soms een flinke tik achteruit. levensgevaarlijk, maar 1 seconde later kan ik gewoon weer aan zijn kont komen alsof er nix is gebeurd! maar ik wil er zeker van zijn dat het de volgende x sneller en beter kan, denk maar dat mijn pony daar heeft staan stressen, dat kan ik niet aanzien....
mijn vader en ik hebben altijd zoiets gehad van nou gooi maar buiten,laat zijn eigen vacht maar hebben, maar omdat ik deze winter iets vaker rijd(normaal gesproken reed ik ook veel) vind ik het zo sneu dat ie zoveel energie moet inleveren aan zijn vacht. en nu vooral omdat ik net in het M spring heeft ie juist die engergie nodig!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:25

Misschien zijn het de vibraties die hem in paniek brengen. Ik weet dat er voor schapen handscharen zijn, misschien helpt dat bij hem?

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:57

Nou mijn pony is dus ook als de dood voor zo'n ding!! Die laten we dus platspuiten....je moet wat als het nodig is. Mijn paard scheer ikniet zolang hetniet nodig is. Maar mijn pony kwam niet meer vooruit in de winter als we binnenwedstrijden hadden en dan in het Z. Zelfs zo erg dat ie letterlijk stil ging staan in de proef en niet meer wilde lopen...of kon lopen.... Dus dan maar scheren. Zo'n spuit kost wel wat geld en sommige zijn er tegen maar dan is het wel gebeurd zonder ellende....

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 23:19

ja die spuiten die ik had waren ook al 26 euro! als ik ging lopen dat sulkelde die bijna om, maar toch heeft ie dan weer die engergie om te keer te gaan tegen zoiets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 23:30

De volgende keer door de veearts plat laten spuiten, dan heel snel scheren dat spul werkt ong een uur. En dat moet makkelijk kunnen om een pony te scheren. Hoofd bij zulke dieren niet scheren, en de benen zou ik er ook in laten.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 11:33

op het moment dat een paard of pony al gestresst is, helpt sedalin of iets anders niet meer. Sterker nog, het werkt vaak averechts: het dier wordt er nog gestresster van. Volgende keer eerst sederen en dan pas beginnen met scheren. Is overigens geen garantie, maar het spul werkt wel optimaal in.

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:09

Annetje schreef:
Misschien dat je de tondeuse/scheerding in zijn beurt in de stal kan hangen? Dnawent hij eraan en leert hij dat het niet eng is.
Af en toen aan doen en weer uit, en volgend jaar is hij er dan helemaal klaar voor (denk ik)


Dat moet je juist niet doen. De stal is een veilige plek voor je paard/pony. Als er dat iets vlak bij hem in de buurt is, naast z'n stal ofzo, dan wordt ie bang in z'n stal, en is de stal ook niet veilig meer voor hem.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:30

Wie heeft hem geschoren?
Die van mij is gelukkig heel makkelijk *LOL* Die staat zonder verdoving los in zijn stal(touwtje over zijn nek) en ik mag zijn benen alles doen Lovers Alleen voor zijn oren heb ik een praam nodig, maar ik heb nog geen tondeuse en die scheermachine is voor de oren toch wat groot, onhandig en lawaaierig...

Ze vroegen mij laatst ook of ik een paard voor iemand wilde doen, maar dat was ook zo'n neuroot...Mij niet gezien, een braaf paard vind ik prima, maar zo'n zenuw ga ik neit staan scheren Haha!

Wel balen trouwens dat hij het zo eng vond, maar hij is nu dus redelijk kaal en rijdbaar Verward Dan maar wat minder mooi! Haha!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 18:41

ja heb er vandaag weer opgereden, gelukkig niet meer zo suf. beetje gekloot met al die dekens, want ik heb een zomerdek en een winterdek en daar onder moeten gewoon losse dekens, dus ik wil op die dekens even borstsluitingen zetten en ik heb nu even een oude singel erom heen
maarja als dat beest uit angst gewoon een trap geeft vind ik het wel logisch. wat moet ie anders doen!?