Paard overleeft storm niet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Paard overleeft storm niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-02 15:47

ik had gister al ergens gereageerd, dat er een paard gewond was geraakt door de storm, weet alleen niet meer waar ik het heb geplaats

maar hier dus ff uitgebreid:

In westerhoven stonden 3 paarden in de wei, er viel een boom om, 2 paarden waren optijd aan de kant 1 paard kreeg de boom tegen zn hoofd en later op zn rug, en lag dus klem onder de boom.

daar stond gister een foto van op de voorpagina van het Eindhoven Dagblad! was echt heel zielig!

maar het ging dus om de 13 jarige ruin Appollo.
er stond verder bij dat het paard uit zn neus bloedde en dat hij 's avonds toen de verdoving uitgewerkt was nogsteeds niet zelf op kon staan.

vandaag stond er in de krant dat hij het niet heeft gehaald...
hij had een zwelling op zn rug en zn achterhand deed niets, dus ze hebben hem laten inslapen!

echt verschrikkelijk als er zoiets met je paard gebeurt!!!

maar aan de andere kant...als er bomen in/bij je wei staan dan zet je je paarden toch niet buiten tijdens zo'n storm!

maar goed zoiets wens je dus niemand toe en is echt heel erg!
werd gister helemaal verdrietig toen ik die foto van dat paard zag waar ie onder de boom lag!en dan vandaag het berichtje dat ie het niet heeft gehaald Verdrietig

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:48

Verschrikkelijk inderdaad, het zal je paard maar zijn. Verdrietig
Daarom hou ik ze altijd binnen met zulke storm. Behalve omvallende bomen kunnen er ook andere dingen rondvliegen.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:56

Meestal heeft zo'n dier zoiets wel in de gaten. Ze leven veel meer op gevoel dan wij. Tja, dan is dit toch natuurlijke selectie Scheve mond .
Ik zou er trouwens al helemaal niet aan moeten denken dat er een boom op de stal zou vallen. Dan kunnen ze geen kant op.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 15:59

eveline_B schreef:
Ik zou er trouwens al helemaal niet aan moeten denken dat er een boom op de stal zou vallen. Dan kunnen ze geen kant op.



Lips are sealed ik ook niet, gelukkig heeft mn pa een paar maanden geleden van de bomen rondom de stal een flinke stapel brandhout gemaakt!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 16:04

Tinka heeft met de storm ook in het land gestaan samen met 2 andere merries. Had daar nog een veiliger gevoel bij dan op stal.
Het is een enorm groot weiland met alleen aan de voorkant een paar bomen. In het land kunnen ze nog op de vlucht slaan, op stal niet.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 16:20

Ik heb je berichtje inderdaad gisteren gezien maar weet ook niet meer waar Verward Mijn paardje staat bij zo'n storm lekker veilig in zijn stalletje.. Hoewel met windkracht 10/11 weet je maar nooit of het dak eraf gaat Verward Gelukkig staat hij nog lekker droog met zijn dakkie boven zijn hoofd Haha!

Echt zielig voor dat paard zeg! Arm beest. Wat zal de eigenaar zich rot voelen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 16:38

Beetje lam van die eigenaar om die dieren in zo'n wei te laten staan .WAt is dat triest voor zo'n beest he. Arm dier.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 21:39

op de antillen doen ze de paarden naar buiten als er storm komt. Daar staan ze veiliger dan op stal. Zeker daar waar orkanen kunnen komen.

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:06

Had die eigenaar zowieso wel stallen? En ik weet eigenlijk niet wat veiliger is, het heeft allebei zijn voor- en nadelen

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-02 22:40

Cody schreef:
Tinka heeft met de storm ook in het land gestaan samen met 2 andere merries. Had daar nog een veiliger gevoel bij dan op stal.
Het is een enorm groot weiland met alleen aan de voorkant een paar bomen. In het land kunnen ze nog op de vlucht slaan, op stal niet.


Ivanka heeft ook buiten gestaan. Ze heeft namelijk een stal van hout, is opzich wel stevig, maar het kraakte behoorlijk met die harde wind! Ik wilde haar eerst binnen zetten, maar buiten was ze veel meer op haar gemak en kon ze idd ook vluchten...

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:04

maar met z'n storm is het op stal ook niet erg vleilig. ALs ik alleen al zie wat er aan daken afgewaaid is, dakpannen weet ik veel wat....
Met z'n weer kun je beter een weiland hebben zonder bomen of wat dan ook.
Zelf vond ik het op stal niet erg veilig, al dat gekraak en geknars

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:14

ja ik denk ook dat weide veiliger is. natuurlijkst ook, de paarden kunnen weg en wat ze willen. ik zou de paarden de keuze laten binnen of buiten, zeker niet id stal opsluiten.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:06

Hangt er wel van af wat voor weiland. Staan er talloze bomen om het land dan zou ik het risico te groot vinden.

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 18:03

Hier nog een (kleine) foto uit het Eindhovens dagblad

Afbeelding

Citaat:
De storm veroorzaakte gisteren ook dierenleed. De dertienjarige ruin Apollo uit Westerhoven werd vol tegen het hoofd geraakt door een boom.
(Foto Paul van Woerkum)

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 19:33

Echt zielig!!! Arm paard, die zal heel veel pijn gehad hebben, helaas.