Mijn hoefsmid is een toppertje!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mijn hoefsmid is een toppertje!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:06

Vanwege een probleempje met zijn hoeven moest vandaag mijn paard toch weer beslagen worden. Omdat dat een beetje een probleem is, heb ik hem zo lang mogelijk op blote voeten gehouden, maar nu kon het du niet anders.
Vanmorgen vroeg eerst maar even wat gegeven zodat hij een beetje kalm zou blijven tijdens het beslaan. Het is vooral het nagelen wat problemen oplevert. De hoefsmid kwam al snel en had speciaal zijn trainingspakje aangedaan, ik had hem al verteld wat hij kon verwachten. Het ging best aardig tot het nagelen, dat hebben we even in zijn stal gedaan zodat hij geen kant op kon. Het duurde allemaal even, maar de ijzers zaten er onder.
Omdat mijn paard wat onder invloed was, heb ik hem eerst vastgezet in zijn stal zodat hij niet kon eten. Na een paar uur heb ik hem maar weer losgemaakt om te kijken wat er zou gebeuren. Hij ging al snel rollen en dat moest in 2 keer. De tweede keer zag ik al dat het niet helemaal goed ging en ik stond al in zijn stal, maar hij legde zich toch vast en bleef zo liggen Frusty . Heel snel de hoefsmid weer uit zijn auto gesleurd om te helpen. Topper als het is, had hij hem al snel weer los en stond ie gauw weer. Met de schrik in de benen maar gaan wandelen en wandelen en wandelen. Daarna hebben we nog even gewandeld totdat ik dacht dat hij wel weer bij de wekker was, dat was na 6-en.
Het was een avontuurlijke dag.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:13

sodemieter, goeie vent lov. je paard had verder niets?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:43

Handig, zo'n paard dat zich niet fatsoenlijk laat beslaan...

Maar met zo'n smid mag je je handjes dichtknijpen! Zo iemand moet je te vriend houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:58

Heel onhandig en dankzij de nog veel ernstigere handigheid die een andere smid had met de hamer op het paard. Na een mishandeling is het problematisch.
Mijn smid hou ik wel te vriend hoor, er gaat ruimschoots cappuccino in.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:05

Kan me best voorstellen dat je dol op die man bent Lovely Knipoog Wij hebben Harm en die heeft een engelengeduld en die drinkt ook sloten vol koffie bij ons. En de prijs? 10 euro voor rondom bekappen

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:06

Wat fijn dat het goed is gegaan!!
Hij is zo'n lief paard!!! Lovers

Inderdaad een hele fijne hoefsmid.
En die andere (met die hamer ) heeft je paard gewoon een trauma bezorgd.

Tot gauw...!

Groetjes! Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:40

Arm Lapjespaard....
Nu maar hopen dat ij de schrik weer snel te boven is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:44

Paardje zal wel lekker slapen vannacht na al die avonturen denk ik Haha!.
Reken maar dat ik zuinig ben op deze smid!!
Zo eentje vind je er niet snel meer.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 23:46

Waarom heeft je hoefsmid al die tijd in de auto gezeten dan??????????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 00:21

fabienne schreef:
Waarom heeft je hoefsmid al die tijd in de auto gezeten dan??????????


Haha, nee hij heeft niet de hele tijd in de auto gezeten, maar hij zat toevallig net in de auto toen ik hem weer eventjes nodig had. Andere gegadigden hadden op dat moment hun handen vol, dus was hij de klos.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 10:12

Een fijne smid is goud waard en dat bleek wel weer! Het cappucinoverhaal komt me ook heel bekend voor... Haha!

Misschien dat Lab op den duur het nagelen minder vervelend gaat vinden als hij goede ervaringen met deze smid blijft houden.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:17

Labje was echt snielig, vooral toen hij van zijn vrouwtje ook niet eens mocht eten Haha!
En de hoefsmid, ja dat is echt een toppertje! Ben ook heel erg blij met hem. Tinka was in het begin ook redelijk traumatisch voor de hoefsmid, maar door het geduld van hem is dat helemaal goed gekomen, dus wellicht is er ook hoop voor Labje dat hij zijn nare ervaring bij de andere hoefsmid kan vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:32

Ja, arm paard mocht niks snacken, zielig he. Hij heeft het allemaal wel gehad hoor, beetje bij beetje na een aantal uren.

Met deze smid hoop ik inderdaad dat de problemen ooit eens tot het verleden zullen gaan behoren, we doen er wel heel erg ons best voor. Het gaat gelukkig al een stuk beter. Het nagelen was wel even een klusje, maar het ging goed. Niet leuk om te doen en wellicht ook vreemd voor anderen om te zien, maar het is niet anders.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 12:47

Van anderen moet je je niks aantrekken hoor, de beste stuurlui staan meestal aan wal...

Isard, Toon's grote vriend is heel kramperig, vooral bij zijn rechterachterbeen. Dit geeft grote problemen bij de smid, er zijn ook al diverse smeden geweest die het niet meer zagen zitten met dit paard en er zijn ook smeden geweest die het dier hebben gestraft.... met als resultaat dat het dier nog meer gespannen werd en dus nog kramperiger en nog moeilijker te bekappen.

Het dier doet zo zijn best, trekt zelf elke keer braaf zijn voet op, ondanks dat hij weet dat hij weer kramp gaat krijgen. Een smid die dan een paard straft mag wat mij betreft zijn schort in de wilgen hangen en boekhouder gaan worden!!

De huidige smid kan heel goed opschieten met Isard, met als resultaat dat het steeds beter gaat. Die kramp zal nooit helemaal verdwijnen, maar het is zaak om het dier zo ontspannen mogelijk te houden en dat is iets wat deze smid gelukkig goed in de gaten heeft. Dat zal voor Labje ook wel gelden denk ik!

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-02 19:35

Goede en geduldige smeden zijn met een kaarslichtje te vinden, dus ik ben ook erg zuinig op mijn smid.
Ik zet altijd netjes koffie voor hem en zorg voor een koekje erbij Knipoog

Hoe lang was hij nu in totaal bezig geweest met Lab?