Er wordt met mijn voer geklooid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Er wordt met mijn voer geklooid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 16:30

Mijn paardje heeft een tijdje stil gestaan vanwege kreupelheid. Zijn voer is toen ook verminderd maar hij is toch behoorlijk aangekomen. Nu rijd ik weer maar ik wil dat mijn bix nog steeds maar voor de helft gegeven wordt met daarbij een bakje met struktuurmix die ik voor de ochtend klaarzet. Nu we weer een beetje aan het werk zijn (nog niet echt hard, want hij loopt nog wat onregelmatig) geef ik hem daar wat extra fruit en worteltjes bij, en in de middag krijgt ie ook struktuurmix. Nu zie ik al een paar dagen dat mijn struktuurmix niet gegeven wordt in de ochtend en toen ik van de week laat weg ging zag ik dat hij gewoon weer een volle portie bix krijgt. Ik heb daar niet om gevraagd en het ergert me mateloos. Ik zei er wat van en toen werd er gezegd dat ik toch weer aan het rijden was. Baduh is nog steeds te dik en ik wil zelf bepalen wat hij krijgt. Ik zit eraan te denken 2 emmertjes te kopen en daar zelf zijn voer voor de ochtend en de avond in klaar te zetten, want ik snap nu ook wel waarom Baduh geen gram afvalt. Hij krijgt ook de hele dag door porties kuil, dus hij heeft genoeg te eten, en ik geef hem ook liever iets te veel als te weinig, maar dit is gewoon zo irritant! Wat moet ik doen en moet ik dit pikken. Baduh gaat namelijk aan de diarree van geklooi met zijn voer. Verward

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:39

Da's inderdaad een lastig probleem.
Ik neem aan dat er meerdere paarden gestald staan ?
Vaak wordt "voor het gemak" elk paard hetzelfde gevoerd, terwijl elk paard natuurlijk een andere behoefte heeft.
Als telkens dezelfde persoon het voer geeft, dan kan een goed gesprek wonderen doen.
Wanneer meerdere personen voeren wordt het lastiger, je kunt niet van iedereen verwachten dat hij/zij precies weet wat de bedoeling is.
Daarom wordt er vaak gewerkt met een bordje op de deur, waar op staat wat welk paard precies gevoerd dient te worden.
Misschien een idee om een bordje op de deur te doen ?

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-02 16:41

Ik had al een briefje opgehangen, maar dat hielp dus niet. Bordje op de deur mag niet, hoewel ik het natuurlijk met touwtjes vast kan maken.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:43

ik voer al jaren mijn paadr zelf (sta ook op een pensionstal) en dat bevalt mij het beste. Ik heb mijn eigen voer en voor hem klaar zetten wat ik wil. (dus afgestemd op zijn behoefte)

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 16:58

Inderdaad gewoon een bakje , blik of whatever kopen en daarin klaarzetten wat er gegeven dient te worden.
Doe ik ook Lachen .

Het enige risico is nu nog dat iemand er voer uit pikt ofzo , maar daar ga ik even niet vanuit... Scheve mond

Lekker klaarzetten , simpel zat Knipoog

winni
Berichten: 67
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: leeuwarden

gewoon zo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 20:57

heey Knipoog
je moet hem wat meer laten lopen Extreme duivel en niet ale voer in een keer geven Boos! nou ik hoop dat je plezier hept Cool

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 21:20

WInni, ik denk dat jee eerst ff haar bericht moet lezen voordat je zo'n reactie geeft wat nergens op slaat.

Gewoon idd emmertjes kopen lijkt mij het beste!
Succes iig