Hoefsmid is lieffff en bezigheidstherapie Pliva

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Hoefsmid is lieffff en bezigheidstherapie Pliva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 18:17

Haha!
Vandaag zou ik mijn zus even gezelschap houden terwijl de hoefsmid kwam. Hij zou rond 2 uur / half 3 komen.
Om 2 uur waren mijn zus en ik allebei op stal en Pliva was zo vies dat mijn zus de nieuwe wasplaats wel eens uit wilde proberen.
Het is in een oude stal gemaakt, dus een dichte ruimte. Erg spannend volgens Pliva. We begonnen om kwart over 2 en om 3 uur stond ze eindelijk in de wasplaats *LOL* Ze had inmiddels 6x gepoept maar mijn zus stopte er net zo hard aan de voorkant weer wortels in dus zo bleef ik aan het vegen
Na veel gesnurk en gedraai was ze toch binnen een kwartiertje schoon en omdat de hoefsmid er nog niet was is mijn zus gaan langeteugelen.
Ging snel vervelen dus ze besloot even te gaan rijden. Omdat Sander (hoefsmid) er nog steeds niet was heb ik ook nog even gereden!
Was leuk, we beseften nu eigenlijk dat ik nooit op Pliva rijdt.
Wel even uitstappen ofzo, maar nooit echt rijden.
Ze was heel braaf maar ondertussen een beetje aan het uitproberen, waar mijn zus niets van zag, maar ik voelde het wel *LOL*
Ik zag mezelf in de spiegel en zag dat ik precies dezelfde dingen verkeerd doe als mijn zus op Plief. Benen afsteken en scheef zitten in galop. Vanaf de kant ziet het er allemaal zo makkelijk uit Scheve mond
Toen we nog de paddock hadden schoongemaakt kwam eindelijk (om half 6) de hoefsmid, dus mijn zus grapte al dat het nu wel gratis zou zijn.
Hij was snel klaar, hoefjes zagen er netjes uit. Hij liep de deur uit en riep: "tot de volgende keer" Verward dus mijn zus erachteraan hollen met geld maar hij deed de deur van zijn auto dicht en maakte een gebaar van: hoeft niet!! Maar omdat ik hem nog wilde vragen over de hoeven van Tinka moest hij toch de deur ff opendoen en heeft mijn zus hem nog 10 euro toe weten te stoppen. Meer wilde hij absoluut niet hebben.
Hij heeft een boel verteld over wat hij bij hoefscheuren kan doen en ik vroeg of hij binnenkort eens bij Tinka wilde kijken of dat hij het te druk had? Ja, hij had het knetterdruk maar maakte wel even tijd vrij dus als we bellen komt hij Lovers
Waar vind je nog zulke hoefsmeden tegenwoordig??
(en ja hij is ook nog een lekker ding Tong uitsteken)


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 18:58

Ja wij weten dus ook niet hoe het komt.
Pliva is van mijn zus en zo heeft zij bijvoorbeeld ook nooit op IJsco of Aldira gereden. Tinka is ze een tijd geleden even op geweest.
Komt misschien ook omdat ik een tijd niet met Pliva op kon schieten. Ze zat nog niet lekker in haar vel en mijn zus was de enige die alles voor elkaar kreeg bij Pliva. Tegen anderen kon ze een enorme etterbak zijn. Dus ja toen was dat gewoon zo en had ik er ook geen behoefte an.
Nu kan ik ook heel goed met Plief opschieten omdat ik wel vaak met haar bezig ben geweest en kwam het er zo ineens van. Toen Pliva nog manegepaard was verzorgde mijn zus haar allang en was ze extreem jaloers als anderen op Pliva moesten. Ik moest toen een keer op Plief van mijn instructeur en durfde het thuis nieteens te vertellen aan mijn zus Bloos Haha! Maar nu vind ze het helemaal niet erg meer, omdat ze weet dat zij nu bepaalt wie er wel en niet op komt. Ze heeft al vaker gezegd dat ik Pliva wel mocht rijden maar het kwam er nooit van.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 11:10

De oude veulenstal naast de zadelkamer van de pony's.
Dus best een eng hok zo voor de eerste keer, maar Marloes zal wel moeten oefenen met het wassen want in december heeft ze een show met Pliva op de Lipizzanerdag in Amsterdam. *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Chantal_1978, josien_m_, Mark0919, Monique1963, Vagabondo en 39 bezoekers