Keuring Groningers en meeting met Nimber

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Keuring Groningers en meeting met Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-02 16:40

Tony en ik vertrokken vanmorgen al vroeg naar Mariënheem omdat daar de keuring zou worden gehouden. Halverwege kwamen we de auto van Hertema incl. Bolero tegen en daar zijn we dus maar achteraan gereden. Eerst werden de jonge hengsten getoond en gekeurd. Uiteindelijk is alles goedgekeurd. Toen moest Nimber een kür op Alderic doen. Maar Alderic voelde daar niet zoveel voor. Daarom wilde Kim eerst wat rondjes lopen zodat ze niet gelanceerd werd en haar hoedje scheeft ging zitten. Tssssk.
Onder het zadel was er niet zoveel aan Alderic te zien, maar gewoon zag je dat hij vlees mistte. Toen zagen we ook Mats en mocht Tony hem zelfs hebben. Alleen Kim wilde hem wel weer terug. Verder hebben Tony en Kim nog lekker gekletst en Lovers Mats stond eerste in zijn rubriek met een 1e premie en Alderic kreeg een 2e.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 17:38

Moest Kim weer de snob uithangen? Tis toch wat! *LOL*
Is Snot nog niet genoeg bijgekomen? Hij is zooo mooi Lovers

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:26

Jaaah Yootha ik vond het echt gezellie dat jij en tony er waren! Lovers
Vanmorgen ging heel vroeg de wekker.
Ik had een rotnacht gehad , eens in de zoveeltijd gaat mijn vader stappen met zijn broers en toen gingen ze naborrelen bij ons tja daar werd ik dus wakker van.

Toen de wekker ging regende het keihard en het waaide nog harder aaarrgghhh ik had dus geen zin.
Maar goed naar stal paardjes ingepakt en op naar Raalte.
Om 9.00 kwamen we daar aan en hebben we een paar jonge hengsten gezien en even bij de tuigpaarden gekeken waar ze Ibob hadden.

Daarna Snot (Alderic) opgezadeldIk mocht losrijden in een andere binnebak vanwege het weer, gezellig in een manegeles voor de veiligheid hadden ze een stukje 5 bij 20 voor mij afgezet nou geloof me dat is heeeeel bagger losrijden.
Ik heb dus voornamelijk gestapt en een sukkeldrafje gedaan.
Maar toch tof dat het kon anders moest ik nml ik een bagger buitenbak lossrijden in de stromende regen.

Daarna de kur gewoon op L2 nivo.
Ging best goed als je nagaat dat dit de 3de keer was dat ik erop zat en Hij L1 dressuur zonder winstpunten is.
Ik ben niet ontevreden hij had soms wat meer bij elkaar gemogen en in de galop was hij een beetje aan het miepen maar okee.
Ik reed meteen met mijn nieuwe zadel en die zit als een huis echt Kwijl

Nouja toen gingen de mensen klappen na mijn ereronde *LOL*
Snot vloog er vandoor en had besloten de bak uit te vliegen de hal in.
Ik zat daar niet op te wachten en omdat het stuur niet echt (lees niet) werkte heb ik 'm een dreun om z'n oren verkocht *LOL*
zag er stom uit maar hij ging wel linksaf inplaats de stallen in *LOL*
gelukkig stopten ze meteen met klappen want ja deze platpoot is gewoon een dombo die niets gewend is.

Vlak daarna moesten ze aan de hand Mats was heel druk met galloperen maar liet zich zo af en toe wel zien.
Genoeg want hij liep mooi op kop!
Snot ziet er zoals Yootha al zei behoorlijk slecht uit hij is wel bijgekomen maar nog steeds er mager sinds Ameland.
Hij liep achteraan.

En toen kwam Experiment.
Die is 1.5 maand naar een andere stal geweest waar ze 'm geleend hadden van zijn eigenaar voor een aangespannen show..

Afbeelding
Nou we schrokken ons rot de mooi gespierde hengst die glom als een spiegeltje was ingevallen had zijn haren overeind staan en was vreselijk dof.
Toen ik 'm aaide voelde je overal zijn botten uitsteken en de trotse Ex was er niet gewoon een duffe oude knol echt vreselijk!

De hengstenhouder die 'm had opgehaald had 'm uit de stront getrokken.
niet 1 schoon strootje of hooisprietje had hij... Huilen
Ook zat hij onder de wormen.
Wij hebben 'm weer mee naar huis genomen( of eigenlijk hebben ze 'm hier afgezet Lovers )
de duffe knol die van de laadklep afkwam keek eens omzich heen en toen ging die kop erop en huuuhhhuuuh zei ie Lovers

Hij staat nu lekker aan een boel hooi.
Nog 3 weken en dan mag ie weer naar zijn eigen baasje.
Hopelijk kunnen we 'm oplappen voor paard en koets.

na een paar rake klappen met de longeerzweep(voel me nog schuldig) perste hij er toch een mooie draf uit en ook hij is voor een jaar goedgekeurd maar dat heeft ie imo meer te danken aan het feit dat ze 'm al meer dan 15 jaar kennen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:35

dat is wel zonde van zo'n hengst. Dat mensen zo een paard kunnen houden. Ik hoop dat ie voor Paard en Koets weer een beetje goed is, vast wel, met jullie verzorging!
Op wat voor muziek was deze kur Knipoog enne dat zadel gaat ook mee naar paard en koets he Knipoog

piggie!!!!
Berichten: 318
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:42

weer eensuperdag dus zo te horen. volgend jaar ga ik weer mee hoor anders mis ik weer veel te veel. en hopelijk knapt roek weer een beetje op voor paard en koets.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 18:53

Ja het was erg gezellig, kim die moest eventjes proefritjes maken want anders werd ze gelanceert en dan hing haar hoedje scheef......foto's komen straks op bokt te staan!