Met halster naar buiten? (jullie mening gevraagd)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Met halster naar buiten? (jullie mening gevraagd)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 15:37

Het was vandaag rot weer, veel regen en wind enzo...bovendien waren er lessen bezig in de bak dus losgooien kon ik Levi niet.
Daarom ging ik maar naar buiten, touwhalster om en lopen maar...Bij een stukje gras ging hij even een beetje debiel lopen doen (niet verder willen, en een poging doen om mij opzij te duwen zodat hij toch dat gras kon eten B) ) Na even streng optreden, liep hij weer heel braaf mee, de rest van de weg ging perfect, ondanks het slechte weer.

Kom ik terug op de manege, vraagt er iemand of ik gek was geworden om zo zonder hoofdstel naar buiten te gaan in dit weer??

Ik stomverbaasd hoezo dat dan? Ja alle paarden zijn toch vreselijk opgefokt met dit weer en er hoeft maar iets te gebeuren en dan gaan ze aan de kletter dan hou je ze niet zonder hoofdstel. (naar mijn idee met hoofdstel ook niet maargoed)

Ik: Ja maar mijn pony is nog niet gewend aan een hoofdstel, bovendien luisterd hij gewoon goed. Toen liep hij maar weg...

Ben ik nou gek of hoe zit dat? Als paarden echt aan de kletter gaan, gaan ze toch wel met of zonder hoofdstel...Levi luisterd heel goed naar het touwhalster, dan is dat toch voldoende Verward

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 09:33

Bedankt voor jullie antwoorden, ben ik toch niet de enige die zo denkt Haha!

Overigens is het verhaaltje nog niet helemaal afgelopen, het vervolg:

Nadat hij weg was gelopen en ik nog met Levi even bleef lopen op de parkeerplaats (= groot), kwam hij even later terug met zijn eigen paard.

Paard had hoofdstel in en zat aan een longeerlijn vast...ik dacht dat hij gewoon ging lopen net als ik met Levi, maar hij ging dus longeren op de parkeerplaats Verward (= asfalt...)

Waarschijnlijk wilde hij 'testen' of Levi werkelijk zo braaf is ofzo
Dat paard van hem maakte een paar gekke bokkesprongen en Levi dacht he das leuk, ik kan ook draven en huppelen! Ik hoefde maar 1x streng NEE te zeggen en een korte ruk aan mijn touw te geven en hij liep weer braaf met mij mee.

Ondertussen was die man kwaad aan het mopperen tegen zijn paard, ik weet wel waarom, hij had zijn gelijk niet gekregen Tong uitsteken

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 21:32

Ooit van verkeersmakheid gehoord? Onee die dure sportpaarden komen niet op straat, stel dat er iets gebeurt, weg geldbron Lips are sealed

Nou zoals je had kunnen lezen is mijn pony 2,5 jaar en nog niet bereden en ook niet gewend aan het hoofdstel. Ik wandel ermee met een touwhalster en leadrope. Hij is verkeersmak en kijkt bijna nergens meer van op, heel koel karakter dus...tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar dat kan in een omheinde bak ook.

Waarom nou weer een ketting en een zweep erbij? Das alleen maar onhandig, dan heb ik zoveel in mijn handen en áls er dan wat gebeurt moet ik eerst gaan denken, van een tik met de zweep of toch niet heb ik met de ketting dit keer genoeg...das dan dus al te laat. Met de leadrope, kan ik in 1x heel veel, hem vooruit drijven, hem laten stoppen, hem een tik geven, hem achteruit laten gaan, hem opzij laten gaan, snel, langzaam etc...Mocht ie écht aan de kletter gaan houd je hem NOOIT of je nou met hoofdstel, ketting, zweep, weet ik het wat allemaal der aan en erin hangt.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 21:50

gijsenkim schreef:
Maar men moet het ook met mij eens zijn dat als er dan ineens op het dagelijkse wandelingetje van het land naar stal een (noem maar een raar voorbeeld) circustent staat dat je dan toch wel iets meer problemen heb met je paard dan gisteren, eergisteren en vorige week. circustent kan trouwens ook een bankje zijn die de staat daar ineens neergezet heeft.


Yep dat klopt, als dat gebeurt, schrikt hij en mocht hij weg willen (is nog maar 1x gebeurt) stuur ik hem eventueel een volte op (handig zo'n lange leadrope) en danst hij dus een volte om mee heen. Is hij gekalmeert dan laat ik hem nog is zien waar hij zo van schrok. Vaak ruikt hij er dan aan als ik eerst ga volgt hij mij en ruikt en dan is het goed....loop ik een stukje door, draai ik om en loop nog is (nu dus van de andere kant, want vaak schrikken paarden 2x omdat ze de connectie niet leggen, wat ik met links gezien heb en niet eng is, heb ik met rechts niet gezien en dus dan met rechts wel eng!) langs.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 22:10

gijsenkim schreef:
Heel goed ineke 2 jij begrijpt basis je wil niet weten hoeveel mensen dat niet weten.... Ook al ben ik het niet met je eens dat een paard aan halster ok is (jij doet zeker aan western)


Dank je voor het compliment...ik rij trouwens engels.

weltruste...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 22:11

Cassidy"]
[quote="Ineke2"][quote="gijsenkim schreef:
Maar men moet het ook met mij eens zijn dat als er dan ineens op het dagelijkse wandelingetje van het land naar stal een (noem maar een raar voorbeeld) circustent staat dat je dan toch wel iets meer problemen heb met je paard dan gisteren, eergisteren en vorige week. circustent kan trouwens ook een bankje zijn die de staat daar ineens neergezet heeft.


Yep dat klopt, als dat gebeurt, schrikt hij en mocht hij weg willen (is nog maar 1x gebeurt) stuur ik hem eventueel een volte op (handig zo'n lange leadrope) en danst hij dus een volte om mee heen. Is hij gekalmeert dan laat ik hem nog is zien waar hij zo van schrok. Vaak ruikt hij er dan aan als ik eerst ga volgt hij mij en ruikt en dan is het goed....loop ik een stukje door, draai ik om en loop nog is (nu dus van de andere kant, want vaak schrikken paarden 2x omdat ze de connectie niet leggen, wat ik met links gezien heb en niet eng is, heb ik met rechts niet gezien en dus dan met rechts wel eng!) langs.
[/quote]

Is dit je eigen wijsheid of de methode Pieter Baalbergen?
[/quote]

Sorry? Ik ken Pieter Baalbergen niet, wie is dat Verward

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-02 22:28

O tja dat kan, nooit van gehoord, heeft hij ergens een website ofzo, iig info over hem, vind het altijd intressant om te lezen over NH

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, carina, Em_, GoogleAdsense, Ladyson, Sanet, Ubermetrics en 38 bezoekers