Hoe gaat dat bij jullie?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-01 18:16

Hallo iedereen!!!

Zoals jullie denk ik allemaal al weten ga ik verhuizen en moeten al mijn paardjes weg!
Ze blijven wel bij elkaar! En op dezelfde plek want kenissen van ons kopen ons huis en de pony's! (behalve Dyene dan maar daar zijn al een aantal kopers voor He Nathalie?)

Nu heb ik dus een vraagje!
Ik heb dus over een paar weken geen eigen pony's meer maar verzorgpony's! Aangezien ik dit nog nooit heb gehad ben ik benieuwd wat voor afspraken jullie maken met de mensen waarvan jullie verzorgpony's zijn! Of met degene die jullie pony's verzorgen.
Ik heb geen idee wat ik nu nog allemaal wel kan doen met de pony's en wat niet.
Zal er heel veel veranderen? Nu ging ik rijden wanneer ik zin had en kon ik elke vrije minuut even knuffelen met 1 van mijn schatjes!!
Zullen de pony's anders op mij gaan reageren? Ik vind dit heel erg moeilijk want ik heb altijd een hele sterke band met mijn pony's gehad!

Kunnen jullie me helpen!!

Liefs Carola

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 19:02

ik begrijp je situatie heel goed.
Ik moet wegens omstandigheden mijn fjord verkopen. Ik zie er huize hoog tegen op. Laatst waren er kopers en ik stond gewoon te janken. Mijn paard gaat weg en ik zie hem dan nooit meer. Jij hebt misschien geluk dat je nog mag verzorgen, Maar er gaat natuurlijk een hoop veranderen. iemand anders is nu de baas over je pony en die gaat beslissen wat er gaat gebeuren.
Maak goede afspraken wat je wel en niet mag en zet dit op papier.
Hopelijk kun je net zo actief blijven als voorheen. Als je nog veel met de ponies mag doen zal de band niet veel veranderen, ze zullen misschien wel minder naar je toetrekken als je ze niet meer voert.
Ik wens je veel sterkte en succes.

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-01 12:02

Ik ben nu dus bezig allemaal dingen op papier te zetten die ik met de nieuwe eigenaren van mijn pony's wil bespreken! Nu merk ik pas wat het betekend om eigen pony's te hebben!
Je moet er ontzettend trots op wezen!!
Hebben jullie nog tips voor me? Wat moet ik met die mensen bespreken?
Ze hebben een dochter van 13 die rijd ook dus ze zal Daisy ook gaan rijden. 2 keer op een dag vind ik minder en ze zal heel anders rijden dan ik. Zal Daisy verpest worden?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 16:13

een paardje kan makkelijk twee keer op een dag lopen hoor. Ik denk dat je wat te voorzichtig daarmee bent. Er zijn genoeg manege ponies die langere uren maken.

Manege ponies en paarden worden vaak best oud. Ik denk dat meer beweging alleen maar goed is.

Maar goed daar ging het niet over. Een eigen paard geeft een heel ander gevoel omdat je er zelf verantwoordelijk over bent. Als je gaat springen en hij wordt kreupel is dat heel erg maar je hoeft je niet te verantwoorden tegenover iemand anders. Je zult dus wel voorzichtiger worden.

Ik zou gewoon goede afspraken maken dan komen jullie er vast wel uit.

Carolam

Berichten: 163
Geregistreerd: 01-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-01 16:35

Ik ben het met je eens dat een paard best 2 keer op een dag kan lopen maar Daisy is pas 3,5 dus ik vind het nu nog wat teveel. Ze is nog niet helemaal beleerd. Ik hoop dus dat ik dat af mag maken en dat dan het meisje van die mensen erop gaat rijden.
Springen kan ze nog helemaal niet dus dat moet ook nog gebeuren. Ik Ga in elk geval goede afspraken maken zodat we geen gezeur krijgen en ik straks mn paardjes helemaal niet meer kan/mag zien.