m'n 1e paard bekapt....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

m'n 1e paard bekapt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 22:40

ik heb vandaag m'n 1e paard bekapt.
onder begeleiding van onze smid ben ik aan het oefenen gegaan.
al een hele poos vijl ik regelmatig m'n paard z'n voeten bij zodat ze er netjes uit blijven zien, en ik bekap sinds kort 2 minishetjes.
omdat dat eigenlijk wel heel goed ging, ben ik maar eens begonnen om al het opkap materiaal aan te schaffen met medewerking van de smid uiteraard.
en vandaag was het dan zover, Jumbo van stal getrokken(de naam zegt al wel hoe groot die is....) en met hulp van de smid ben ik aan de gang gegaan.
sjeemig zeg, wat viel dat tegen, niet te geloven....
wat een megagrote poten heeft dat beest zeg Schijnheilig
omdat ie na het lange staan een beetje errug vervelend werd, heeft de smid het overgenomen.
toen maar een pony van stal geplukt.
het kappen had ik al wat onder de knie dus mocht ik hem zelf kappen zoals ik dacht dat het hoorde, af en toe kwam de smid kijken en helpen.
ging eigenlijk heel goed vond ik zelf.
3 voeten gedaan en bij de laatste achtervoet kon ik echt niet meer Gaaaap
het resultaat was eigenlijk heel goed voor de 1e keer, vond de smid ook Haha!
nou kan ik onder leiding van de smid gaan oefenen op de manegeponies en paarden, het is dan ook de bedoeling dat ik die samen met de smid bij ga houden.
het enige nadeel is dat ik nu al bijna niet meer kan lopen van de spierpijn Haha!
ik vond het wel heel leuk om te doen, en ga zeker verder met oefenen.
als het kappen starks goed gaat, ga ik misschien ook in de leer om een ijzer er weer terug onder te slaan als ie is afgetrapt.
eerst het kappen maar eens goed onder de knie krijgen, zonder al teveel pijn naderhand Knipoog
ik hoop dat ik morgen uit mn bed kan komen Scheve mond
toedeledoki
gillian

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 00:23

Wat gaaf Lachen Ik ga eind volgend jaar naar Amerika om mijn papieren voor hoefsmid te halen. Het is een behoorlijk zwaar beroep, maar ik ben wel de hele dag bezig met paardjes en pony's Lachen En het verdient nog goed ook! Ik moest en zou in de paarden, maar je moet ook aan je inkomsten denken...

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 07:52

Goh wat goed zeg, en gaaf dat je dat allemaal van je smid kan leren.
Mijn vriend begint 4 november met een opleiding.
Xono, waarom ga je naar Amerika, en niet in Nederland?

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 08:58

Goh, xono, kan ik je een lijst van "wanted things" meegeven? Haha! ... naar waar ga je precies? Ik heb zelf al heel wat staten bezocht, wie weet ken ik het wel niet! Het is een fijne bestemming in ieder geval!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:37

Ik ga naar Purcell in Oklahoma.
Jacqueline: In Nederland duurt de opleiding 3 jaar, en ga ik 2 dagen in de week naar school. In de VS duurt het 3 maanden, en ben je 6 dagen in de week van 's ochtends vroeg tot een uur of 5 's middags bezig. Je krijgt dan 2 uur theorie 's morgens, en 's middags ga je alleen maar praktijk doen. Zo leer je het het best vind ik. Overigens is de Oklahoma Horseshoeing School aangeschreven als 1 van de beste hoefsmid opleiding ter wereld. Er gaan mensen van over de hele wereld naartoe om de opleiding te volgen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:04

leuk zeg, ik doe het ook zelf. Teminste, onze kleine pony's dan Haha! Ik kijk veel bij de hoefsmid en daar leer je veel van. Ik wil misschien in Deurne cursus hoefbekappen doen, maar dat zal wel volgend jaar worden denk ik