Time has come

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Time has come

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 12:05

*LOL* Nog 2 dagen en het is zover. Ulbe gaat dan naar Drachten. Wat zullen ze daar opkijken als mijn mooie zwarte Hengst daar het terrein opkomt. 3,5 week in trianing en daarna de Keuring. Mochten ze daar met minder dan 1ste premie op de proppen komen dan
En jullie weten het de tompoezen worden besteld.

Haha!

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:15

Oei spannend hoor. Ik ben benieuwd. De keuring van het friese paard is zeer streng. Succes!!!!

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 13:12

Merilyn, bedankt voor je support. Ik weet dat de keuring nogal streng, dus ik maak me eigenlijk geen zorgen. Maar ja, je eigen paard is toch de beste, de mooiste etc etc .

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 14:25

Ach, mijnheer is liever lui dan moe dus hij zal zich wel afvragen wat er aan de hand is. 2 uurtjes buiten rijden elke dag vindt mijnheer wel leuk.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 14:45

Spannend hoor. Ik wacht op een uitgebreid verslag van de keuringsdag.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 14:59

Ik zal een wekelijks een verslag met zijn vorderingen posten.

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:07

Hé leuk nog een zwarte-monstertjes-fanaat Knipoog

Wij gaan misschien wel kijken in Drachten (wel een wereldreis, maar altijd wel leuk, zeker als ik er een bezoekje aan Tweespan aan vast kan knopen of een boktmeeting hè San.?? Haha! Verward ) dusse... in welke rubriek moet jouw paardenbeest lopen, dan zal ik extra opletten en weet ik meteen of ik een tompouce kan incasseren Vork

Liever lui dan moe... heel bekend mijn zwarte monster gaat liever een uurtje of drie in de polder kuieren zonder enig probleem, galopje en drafje kan er dan ook best af (wel lief vragen hoor ), mits er maar voldoende lange-teugelwerk aan te pas komt, maar een half uurtje rondjes draaien in de bak en netjes nageefelijk lopen... pffttt dat is hard werken hoor (voor mij als ruiter dan hè Schijnheilig Pling Clown

Veel succes ik zal voor jullie duimen en wellicht terplaatse aanmoedigen!

Marijk.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Time has come

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:10

UlbeH schreef:
:)) Nog 2 dagen en het is zover. Ulbe gaat dan naar Drachten. Wat zullen ze daar opkijken als mijn mooie zwarte Hengst daar het terrein opkomt. 3,5 week in training en daarna de Keuring. Mochten ze daar met minder dan 1ste premie op de proppen komen dan
En jullie weten het de tompoezen worden besteld.

Haha!


Geef je hem nog een flinke knuf van mij? Lovers Heb hem woensdag wel flink geknuffeld, maar toch he.. Hij moet er wel 4 weken mee doen..

Hij is vast de beste.. Lovers Hij is heel mooi en superkoel Cool Maar, inderdaad liever lui dan moe.. Haha!

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 15:23

Marijke, de keuring zelf is op 20 November, de veulenstamboeksterhengstenkeuring noemen de Friezen het. Rare jongens die Friezen. Hij mag nu 3,5 week in training daarvoor, zou leuk zijn als er fans langs de kjant staan.

Groeten

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 15:40

Ben ik blond dan , is er morgen soms iets anders te doen op het FPC..?? Henk had het erover dat hij zaterdag naar Drachten wilde; nam automatisch aan dat dat dan te maken heeft met zwarte monsters... hoe noemen ze dat ook alweer? beroepsdeformatie Verward Cool Damn... geen tompoezen dus morgen Huilen Weet ook zeker dat Henk niet vrijwillig alleen maar naar Drachten gaat om naar Tweespan te gaan

Anyway... 20 november is mijn schoonmoeder jarig, persoonlijk vind ik dat een hele goede reden om naar Drachten te vluchten Clown Extreme duivel oeps..

Nogmaals veel succes alvast met het missen van je paardenbeest en idd die Friezen zijn al net zulke rare jongens als die romeinen }>

Lust Ulbe ook zo graag bananen Vork ??

Groeten Marijk.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-02 15:48

Banaan? Geen idee, ik zal het eens proberen, tot op heden heeft ie niets laten liggen of zijn neus ervoor opgetrokken.
Ik ga Ulbe maandag brengen en blijf daar in het hotel wat men daar schijnt te hebben.

groeten

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 17:15

Nou, wie weet kom ik wel even een kijkje nemen. Kan er immers zo heen lopen.. Haha!

En Marijke.. as. zaterdag (morgen dus) is er een standaard Stamboek keuring op het FPC.

Fries
Berichten: 456
Geregistreerd: 26-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-02 15:52

Juist! Wij zouden ernaartoe, maar de merrie stond al de hele week met koorts en snot op stal. Vanwege besmetting & verergering van de luchtweginfectie konden we dus niet Huilen . Moest nog heel wat argumenten in de strijd gooien om haar nog naar een andere keuring te krijgen, maar nu heeft de aardige Heer de Boer (secretaris FPS) ons toegezegd dat we dan wel op 14 november na afloop van de ABFP test naar de keuring met haar mogen. Gelukkig dus! Anders hadden we tot volgend jaar moeten wachten.

By the way UlbeH, wanneer kunnen we jou nou eens op het Friezenforum verwachten?

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 12:00

Ben weer terug van het Friese land. Ulbe ondergaat nu zijn training en eerlijk gezegd mis ik mijn peerdje wel. Mijnheer lag gister in z'n box en ik ben er maar even bij gaan zitten. Leuk is dat he als je paard ligt en jij er gewoon bij kan gaan zitten.

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 12:28

UlbeH schreef:
Ben weer terug van het Friese land. Ulbe ondergaat nu zijn training en eerlijk gezegd mis ik mijn peerdje wel. Mijnheer lag gister in z'n box en ik ben er maar even bij gaan zitten. Leuk is dat he als je paard ligt en jij er gewoon bij kan gaan zitten.


Jos, dat betekend dat hij je vertrouwd.. Lachen Anders was hij nooit blijven liggen..

Wat ga je nou in die 'vrije' weken doen?

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 12:44

Zou het eerlijk gezegd niet weten, is zo leeg zonder paard he. Maar goed, volgende week vrijdag ga ik er weer heen. Komen even een nieuwe zadel passen, een Fries zadel. Ben benieuwd.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 13:33

UlbeH schreef:
Komen even een nieuwe zadel passen, een Fries zadel. Ben benieuwd.


Een Fryso zadel.. (ook te vinden op: www.tweespan.com ) Overigens zitten diegenen die dat zadel komen passen op loopafstand bij het FPC vandaan.

UlbeH
Berichten: 416
Geregistreerd: 17-10-02
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-02 14:14

Laat ik daar gisteren geweest zijn. Kreeg er een mooi poster mee van het zadel en een tweespan, erg leuke mensen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 16:21

Spannend man hopen dat het goed uitpakt. En idd je eigen is toch altijd de mooiste en de beste