Tinker gaat de strijd aan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Tinker gaat de strijd aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-02 19:02

Na het een paar dagen hebben aangezien ben ik de beroerdste niet om mijn zwakheden toe te geven: ik heb hulp nodig!

Gammon gaat de strijd met me aan bij het oefenen in de binnenbak. *grrrrrr* Aangezien mijn rijvaardigheid niet groot genoeg is en ik de gevolgen kan overzien (Pel vliegt vroeg of laat door de lucht) durf ik Gammon niet alle hoeken van de bak te laten zien al zou ik dat dolgraag willen.
Hij maakt me zó boos door machteloosheid dat ik de hulp heb gevraagd van een Roemeense springruiter die op de stal werkt.

Ik ben 2 of 3 weken geleden lichte oefeningen met hem gaan doen omdat ik recreatief dressuren leuk vind. Aangezien Gam wel bereden is maar verder niks kan of gewend is, is hij zich langzaam gaan verzetten, denk ik. En ja het is een Tinker dus eigenlijk een ezel... Vandaag bokte hij bij elke verandering en was er geen land meer met hem te bezeilen. Hij loopt ook constant met zijn oren in de nek.
Dus voor beide geen plezier in de binnenbak.

Zaterdag krijgen we onze eerste les van hem, ik ben erg benieuwd!!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-02 02:29

Het is verzet naar zondagmorgen. Hij dacht meer tijd te hebben morgenvroeg maar dat had 'ie dus niet. Oké, wachten we nog ff toch? Vanmorgen gaf Gammon ook een bokje tijdens het buitenrijden toen we in galop gingen.
Ik hou jullie op de hoogte... *sidder en beef*

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-10-02 13:24

Hoi hoi! Vanmorgen les gehad! Die Roemeen op stal heeft hem eerst gereden om te voelen hoe Gammie was.
Gam moet niet opgesloten worden in zijn mond, dan begint hij te staken dus ik moet hem meer ruimte op de teugel geven en meer met mijn benen werken om hem op de hoefslag te houden en goede ronde voltes te maken.
Hij deed het zó goed bij Marius, je ziet gewoon dat hij heel veel kan, mits de juiste ruiter er op zit *frons*. Dit zegt dus genoeg over mijn rijstijl...

Ik hoef niet langer dan 20 minuten per dag met Gam te gaan oefenen omdat hij totaal geen conditie heeft. En ook moet hij leren vanuit zijn schouders te werken. Soms hipt hij als een westernpaardje vierkant rond... afleren dus.
Veel stappen en als dat goed gaat in draf proberen.

Ik ben weer helemaal blij!!

Voor veel mensen hier zal dit logisch en gesneden koek zijn maar voor mij dus niet... Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Celebi, Cowgirl83, KikiCelinevs, tienus63 en 119 bezoekers