Naar Ermelo geweest met school

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Naar Ermelo geweest met school

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 17:43

En t was erg gaaf Lachen eerst kregen we een inleidend praatje, hoe t centrum was ontstaan en wat ze er doen enzo. Daarna een rondleiding over het terrein Kwijl Zo ontzettend groot, echt alles hebben ze!!! Super.
Als uitzondering mochten wij bij de hengsten kijken in de stallen. Normaal is dat verboden toegang maar omdat wij zo lief waren mochten we even kijken. Lovers Stonden er aardig wat, hele mooie maar ook wat minder mooie (vond ik persoonlijk dan he). Later waren we de stallen doorgeweest en mochten we gaan kijken bij het verrichtingsonderzoek. 6 jonge hengsten (3,5 jr ongeveer) moesten zich laten zien onder het zadel, en een sprongetje (nouja, behoorlijke sprong Haha! ) maken. 1 was echt opvallend niet goed *keurig gezegd he*, 3 vond ik erg leuk. 1 bruinschimmel achtig beest, 1 zwarte en 1 bruintje. Bruine paardje was echt superchique, hoog op de benen, rank gebouwd, lange hals, klein koppie. very kwijlable. Schimmeltje was nog meer favoriet bij mij, was gewoon een lekker pittig ding om te zien Lachen
Toen dat was afgelopen zijn we ook nog even naar de andere hal gelopen, daar waren 3 NRPS rijpaardhengsten bezig. Moesten ook springen onder het zadel en daarna nog vrijspringen, maar dat hebben wij helaas niet meer gezien. Deze NRPS hengsten vond ik trouwens allemaal niet echt uitblinken, er was er niet beslist 1 heel duidelijk beter dan de andere 2.

Helaas moesten we rond 12 uur weg, want we gingen ook nog naar een ander bedrijf. Had er wel de hele dag kunnen blijven, was zat te zien Haha! waren vandaag nog verschillende cursussen enzo namelijk. Maar t was erg gaaf!!!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:04

en ik ben dus ook geweest, en idd bij die nrps-ers was er 1 die duidelijk de beste was, de andere 2 waren niet zo. Die kwpners waren echt cooool om te zien.

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 20:10

he ik ben vandaag ook geweest met school en we kwamen jullie groep tegen bij de molen buiten!! ik wilde eigenlijk nog bokt roepen maar dan hadden mijn klasgenoten zo gek gekeken!! En wij hebben ook bij de hengsten gekeken!! dat mocht gewoon hoor. Er waren trouwens de hele dag door hengsten voor het verichtingsonderzoek wij hebben er wel 20 gezien!! Ook de nrps hengsten hebben we gezien en daar zat idd veel verschil tussen!!

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:31

Dan ben je eindelijk zo dichtbij m'n knolletje en natuurlijk geen tijd om even te meten , slechte school Haha! . Wel gaaf om daar eens rond te kijken.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 00:02

Wij zijn vorig jaar ook geweest (tja, Larenstein he?).
Ik moet zeggen dat het erg tegenviel.
Het was net of de mensen van het federatiecentrum ons niet meer verwachtten. We hebben inderdaad ook een aantal hengsten onder het zadel gezien, maar er werd niks bij verteld hoe het eraan toe ging ofzo.
Inderdaad ook een rondleiding gehad, best wel geinig...we hebben ook mensen van een Orun curcus zien rijden, wat nog het allerleukste van de hele dag was, want vooral als je al zo'n 4x per jaar in Ermelo komt is het niet zo heel bijzonder meer hoe die stallen eruit zien....Nee, dan de excursie die voor jullie nog moet komen, naar de Waiboerhoeve, die was pas echt gaaf!!! En stal Roelofs!!!! (leuk zo'n opleiding Paardenhouderij)