Tevreden over verleden??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Tevreden over verleden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-02 00:01

Als jullie bedenken wat je met je paard hebt gedaan, vanaf dat je hem kreeg, tot nu, ben je dan redelijk tevreden?? Of heb je toch op veel punten van: hoe had ik dat nou kunnen doen, of waarom was ik zo stom??

Als ik terugkijk ben ik dus alles behalve tevreden.
Toen ik Tiko kreeg, samen met mijn zus, waren wij echte manegeruitertjes, die een sterke tinker kochten die op zijn 4 zadelmak was gemaakt, en nu 5,5 half was waar nog nooit wat mee gedaan was.

Wij gingen hem wel ff inrijden Lips are sealed Misselijk
Wij crosste maar wat rond, alsof hij gewoon 'alles al kon'. Niks niet nagevelijk gereden, en als hij omdraaide of staakte, waarschijnlijk gewoon omdat hij er geen bal van snapte, kregen we hem met trek en schop werk verder. Als ik daar nu aan denk...arme Tiko....
Ondertussen ging het niet meer op het land (hij had zijn leven lang alleen maar op het land gestaan) omdat het te nat zou zijn, en omdat ik op deze stal dag en nacht op het land zou blijven, had ik geen stal. noodstalletje, donker, koud en klein, alleen in een andere schuur dan de andere paarden. zo veranderde ook mijn zo lieve en vrolijke brave tinkertje in de omgang, in een ware draak. Door natte bak, weinig beweging, en ontevredenheid, kon ik niet meer met hem lopen, hij liep steeds te steigeren, of te staken, kon niks met hem.
Heb hem in sept. gekregen, en in mei naar een andere stal gegaan, toen ging het inmiddels wel iets beter, maar staken deed hij nog steeds af en toe, en stap/draf en galop zat er in, maar nagevelijkrijden of kont eronder

Op de nieuwe stal ging het ietsje beter, ging meer denken aan de dressuur, maar wat deed ik daarom ik knalde er een stiek (halsverlenger) om Frusty
Toen ik hem later eraf haalde ging het wel beter, ik weet nog zo goed, ik reed een keer samen met mandy in het weiland, hij liep zo cool, zo opgericht, met zoveel knieactie dat mandy (NaVy!) het over de bonte fries had Kwijl

Daarna nog een maandje aangekloot en toen ging ik samen met Tiko naar Afke (Naiade), waar we vierweken lang alleen maar buitengereden hebben (en waar tiko later nog zo'n drie weken is blijven staan toen ik op vakantie was) hier stond hij dag en nacht buiten. Toen hij weer terug kwam was alles weg leek wel.

Aan het eind van dat jaar ben ik naar een goede ponyclub gegaan, waarna het langzaam vooruit ging. In die les eerst nog regelmatig de basis herhaalt, en na een maand gaan werken aan het nagevelijk lopen, maar toen was hij, door mijn eigen fout, al behoorlijk afgestompt. NA een tijdje ging het beter, maar toen maakt ik in febr. aangestoken door Mandy, de keuze endruance te gaan willen rijden. Helaas pakte ik het compleet verkeerd aan. Ik crosste als een gek door nieuwbouw wijken, halsoverkop achter Mandy aan, kon Tiko op het laats buiteen alleen houden door flink in zijn bek te raggen, wat ik dan ook vrolijk deed Misselijk Misselijk
Daar leed de dresuur natuurlijk vreselijk onder....

Nan een tijdje begon ik het in te zien. Ik ben nu denk ik vanaf juni dit jaar serieus bezig mijn verschrikkelijke fouten te verbeteren, maar dat gaat ook niet over rozen.... Nog steeds gaat het met vreselijke ups en downs, en heb vooral een paar maanden geleden regelmatig weer een weekje moedeloos geweest, waardoor ik weer begon aan ruk en pluk werk. Ook ging mijn houding opeens sterk achteruig, doordat ik me alleen nog fixeerde op het rond lopen. In het begin zaagde ik hem nog regelmatig naarbenden, waarna hij dan wel lekker nagevelijk bleef lopen, maar de manier waarop ik dat verkeeg Verdrietig

Na een fotosessie, die ik ook op bokt heb gezet, ben ik gigantisch geschorkken van mijn houding. Hoewel tiko op de meeste fotos best leuk lijkt te lopen, heb ik daarvoor lopen rukken, op die fotos liep hij dan wel lekker.....

Sindsdien heb ik besloten het helemaal veranderen, ook de TA is langsgeweest, en sindsdien gaat het ook wel beropwaarts, langzaam, maar het gaat steeds beter. Heb er nog wel dagen tussen zitten dat het niet wil, maar steeds minder.

Qua omgang weet ik niet wat ik ervan moet denken, hij luistert wel, maar ik heb niet het gevoel dat we echt een band hebben. Ook kan ik bijv. absoluut niet alleen met hem naar buiten, ik krijg het gewoon niet voor elkaar....

Het klinkt misschien als of ik hem regelrecht mishandeld heb, maar ik wist gewoon niet beter. Het is gewoon ontzettend dom geweest dat ik zonder goede begeleiding, en zonder ervaring dit paard heb gekocht.

Al met al heb ik dus verschrikkelijk veel spijt van dingen die ik gedaan heb. Nog steeds ben ik nog niet ervaren, en ik weet niet of het mij gaat lukken mijn eigen fouten te herstellen, maar doe mijn best om het te verbeteren....

Oops...errug lang verhaal geworden!

Nu jullie Knipoog
Laatst bijgewerkt door Tiko op 23-10-02 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 00:13

Ikke niet ik zou zoveel dingen anders hebben gedaan:

Me eerste verzorgpony bianca een shetlander ze hapte trappen trok aan alles kon er niet mee lopen want dan werd je verot getrapt, we zijn toch met heeel erg weinig ervaring mee verder gegaan.
Toen gingen we haar inrijden. Ff schoppen en een beetje stappen op de stennen na 1 rondje was ze moe want ze had een conditie van niets. Hebben we helemaal opgebouw en toen gingen we in de wei rijden eerst alleeen ,ze was niet vooruit te branden en dus zaten we keihard te schoppen Boos! terwijl ze het gewoon niet snappte denk ik.
Later ging het beter alle hulpen geleerd en reden nu altijd in de wei haar conditie was nu al dank zij ons Lachen een stuk beter en ze kreeg steeds meer pit en was ook echt heel lief geworden Lachen
Maar toch ik heb zoveel fout gedaan, ook tenopzichte van de eigenaar, we hebben een groot deel van die wei door het rijden verpest. Mocht haar ook niet meer doen, ik ben er zoveel wijzer van geworden!

Ben ook erg blij dat ik die ervaring heb opgedaan echt een heel verhaal en niemand zal het lezen maar tis toch goed voor jezelf dat je daar ook overnadenkt!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 00:16

Ik vind het ontzettend knap van je dat je dit (nu al) inziet en het ook hier neerzet Knipoog
Ikzelf heb nog niet echt dingen waar ik ontzettende spijt van heb, maar misschien dat ik de dingen later pas in ga zien Verward Ik heb nog geen eigen paard, maar een verzrogpaard en word daarmee wel begeleid Lachen Uit jouw verhaal kan ik niet opmaken dat dat het geval was?

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:52

Ik heb zo veel dingen waar ik spijt van heb!
Toen mijn vorige paard niet in z'n stal wou was ik zo moedeloos dat een paar mensen van stal hem d'r in hebben geslagen! Misselijk
En met Jordy heb ik zoveel fout gedaan ik ben 1x zo boos op hem geworden dat hij ging steigeren om van me af te komen of dat ik hem 1x zo hard in z'n bekl heb lopen rukken dat hij een kwartier lang door de bak heeft lopen crossen omdat ie zo bang was enz...
achteraf heb ik dan superveel spijt dat ik huilend bij hem in z'n stal zit. Huilen
Ja ik heb van heel veel dingen spijt
maar ook dingen die erg leuk zijn!
zoals dat ik 90cm met hem ging springen! mandy zei dat het 80 was maar het was 90! ik superblij! en trots!
of de buitenrit van myrthe en mij.iedere keer stopte tiko en jordy weer en wouden ze niet verder en uiteindelijk hadden we het gehaald en waren we bij het zandpad aangekomen echt supergoed.
Maar zo kan ik nog uren doorgaan over hoe trots ik wel niet geweest ebn op jordy Lovers

Belker

Berichten: 15298
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:50

Door fouten leer je en met elk beest groei je weer wat in je kennis en kunde.
Kijk waarom je zo slecht erop zit, Misschien een therapeut nodig? Mensendieck, manueel?
Wat gedachtenscheuten van mij: begin opnieuw. Wees conseqeunt. Kleine hulpen, geen reactie, schop, klap maar beloon de juiste reactie, naar voren is naar voren en trek hem dan niet op de rem omdat hij te hard naar voren schiet, hij gaf reactie, daar gaat het om. Succes

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 12:35

Nee, ik ben erg tevreden over de manier waarop ik van het begin af aan met Flair ben omgegaan. Mijn rijden kan natuurlijk altijd beter en dat was toen ook het geval.
Ik ben wel altijd eerlijk tegenover Flair geweest en heb haar goed behandelt. Nou scheelt het dat ik Flair haar achtergronden al wist en daaruit ook kon opmaken hoe ik wel en niet met haar om moest gaan.
Ik ben dus absoluut wel tevreden, en ook een beetje trots op mezelf dat ik Flair zover gekregen heb als nu.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:33

Qua rijden, ik ben helemaal niet zo handig op het paard en was het vroeger dus helemaal niet, ik word wel steeds handiger dus hopelijk wordt het ooit wat. Wel denk ik regelmatig als ik terugdenk over een bepaalde tijd dat ik echt onhandig was, en dat zeg ik over 2 maanden ook over nu, en ik zeg het nu ook over 2 maanden terug, ik kan dus gelukkig zeggen dat ik vooruit ga.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:43

Steef, natuurlijk kan ik alleen maar beoordelen vanaf foto's, maar ook ervaringen van andere bokkers vertellen mij iets anders dan wat jij nu in je posting hebt gezet. Volgens mij kan jij heel netjes rijden! Tuurlijk, bij iedereen kan hier en daar nog wat bijgeschaaf worden, maar je bent nooit uitgeleerd. Maak het jezelf niet te moeilijk, rijd vooral omdat je het leuk vindt Knipoog

Qua rijden, sja...vroeger werd ik alleen op moeilijke pony's gezet waardoor ik nooit goed heb leren rijden, ik kon goed blijven zitten, en kon makkelijk blijven zitten, maargoed, hoeveel talent heb je daarvoor nodig? Ik heb dus in principe nooit geleerd de oefeningen op een goede manier te doen e.d. Mij is wel verteld dat ik redelijk wat aanleg heb om goed te kunnen rijden, alleen moet het er nog uitgehaald worden. Daar ben ik nu druk mee bezig Knipoog Ik ben afgelopen jaar zo bizar veel vooruit gegaan. Ik ben gewoon trots op mezelf Lachen Ik snap veel meer over hoe je een paard moet rijden en de logica in het nageeflijk rijden. Dus ik ben super vooruit gegaan.

Bud heb ik nog maar een half jaar, en heb mezelf nog niet betrapt op iets wat ik erg fout heb gedaan Lachen Gaat allemaal van een leiden dakje tot nu toe Lovers

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 17:01

tot nu toe ben ik wel tevreden wat ik met m'n paard heb gedaan, maar ik heb hem pas een half jaartje Haha!
hij heeft in ieder geval al erg veel geleerd(was ook de bedoeling Knipoog).

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 21:28

Over hoe ik 't met Max heb gedaan ben ik eigenlijk wel tevreden. De fouten die ik heb gemaakt, waren geen fouten waarmee ik mn paard pijn deed oid, en ik heb veel van die dingen geleerd. Met Romkje ben ik zelf niet zo happy, maar de eigenaar van haar wilde destijds perse dat ik haar inreed, terwijl ik hem gewaarschuwd had, ik kwam regelrecht van de manege. Rommy was dus wel braaf, maar liep onwijs achter de loodlijn enzo. Maarjah, hoe kun je een paard nou iest leren terwijl je zelf nog nooit op een paard hebt gezeten dat het wel kon?... Nah, heb niet echt 'biiiig mistakes' gemaakt.

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 23:16

Ik ben best tevreden. Tuurlijk, ik heb ook wel kleine foutjes gemaakt, maar over het algemeen ben ik erg tevreden. Toen hij net kwam, was hij erg bang, hij vertrouwde niemand. Ik heb hem ingereden. Bij het begin ben ik er erg vaak van afgevallen, hij was erg bang, schrok vaak en ging dan heel erg bokken. Nu, 1,5-2 jaar later vertrouwen we elkaar en gaan we met rijden ook vooruit. Ik kan me niets herinneren waar ik heel erg spijt van heb.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 12:42

Ik heb gelukkig heel verstandige ouders.
Ze werden gek van mijn gezeur maar nooit kreeg ik een eigenpaard ik moest eeerst alles leren.
Zelfs na 6 jaar op de amnege vonden ze me niet goed genoeg wat heb ik gescolden, gejankt en gesmeekt.
Helaas wel werd er elke week een pony gehuurd en liet mijn vader een priveinstructrice komen.

Toen ik later op een grote manege me mocht bemoeien met de handelspaarden daar heeft mijn vader eens rondgevraagd en zo kwam ik bij een groninger die ik mocht gaan rijden.
Ik werkte daar ook heel veel mee en zo heb ik vreselijk veel geleerd.
Ik heb fouten mogen maken want daar leer je van maar er was altijd iemand in die buurt die vertelde waarom wel/niet.

Vervolgens heb ik een tijd slecht les gehad.idd zagen en trekken.
Maar hoe gek het ook klinkt Ik had het niet willen missen.
Ik heb geleerd van mijn fouten Ik weet hoe het voelt als het fout is en ik weet ook heel duidelijk hoe het niet moet.
Je krijgt een paard niet nagevelijk met zagen en trekken.
Hooguit in een krulletje.

vervolgens heb ik dankzij een stalgenootje een goede instructeur gekregen.
Ik reed ook hier en daar wat jonge paarden in en ik was helemaal gek van lodewijk.
en vreselijk verdrietig toen er kopers kwamen..
En eindelijkeindelijk vond mijn vader mij goed genoeg..
Ik had een paard!
Ik zou het nooit over willen doen maar ook niet anders dankzij mijn vader had ik verstand van paarden en wist ik waar ik mee bezig was.
Nouja iig een boel meer dan toen ik van de manege afkwam.

Als je maar weet dat je fout zit en ook een stap in de goede richting wilt zetten door het toetegeven dan ben je al een heel eind op weg hoor meid!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 20:35

ja ik heb heus veel dingen fout gedaan, dat hoort ook! liever niet natuurlijk maarja. mijn 1e pony krege ik toen ik net 6 was, een shet die net 5 was en dus niet beleert, wat is beleren?? hup hoofdstelletje erin en crossen maar, ik lag er meer naast dan oP! maar ik had vette lol! en ik denk de pony ook wel!! ik deed op dat moment nix gemeens! ja crossen, maar dat vond ie gweldig!
toen ik mijn C pony kreeg kon ze niks, ze was al 14 maar kon niet aan de teugel lopen oid. ik moest haar opnieuw leren rijden en zij leerde mij dat! natuurlijk koon dressuur mij nix schelen en springen was alles voor mij! ook mede door mijn leeftijd kwam ik daar wat laat achter, maar ik ben alsnog trots dat we zo ver zijn gekomen, alsnog L dresuur, en echt het is de makkelijkste niet voor een jong kind, en M springen, vind het wel jammer dat ik weinig wedstrijd reed want ik had graag Z gestart! maar ik had wel een super afsluiting, ik werd 3e van Nederland, ik heb wat afgejankt toenz e weg moest! mijn trouwe knollie! toen kwam tobias, ik denk dat ik daar nog meer fouten mee heb gemaakt! qua training, ik heb niet altijd eerlijk behandeld, ik deed het op mijn manier! steigeren? kreeg ie een vreselijke harde schop, maar ik rukte hem wel keihard oM! maar ook op dit paardje ben ik trots! we hebben tot nu toe veel bepaald wat ik nooit had verwacht van dit paardje
ik mag niet ontevreden zijN!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 21:35

Tja tevreden?
Ik heb veel dingen fout gedaan met Ilonk.
Ik ging haar rijden toen ze 4 of 5 jaar oud was. De mensen waar ze van was hadden geen zin meer in haar (wat moet je met een Fjord?) Ik was een jaar of 12 en ging dus leuk op Ilonk rondraggen, die ingereden zou zijn. Bij gebrek aan hoofdstel ging er een halster om met een lang touw, en wilde ze niet luisteren dan ging het touw door de mond.
Tja ik wist niet beter. Luisteren deed ze absoluut niet, snapte niet wat stilstaan, been, hulpen uberhaupt waren. Dus als ze na 3 keer nog niet deed wat ik zei kreeg ze op haar flikker.
Na 1 1/2 jaar had ik een zadel en een hoofdstel en gingen we het bos in, luisteren deed ze nog niet. Ze zette haar nek op en daar gingen we dan, biddend dat we stil zouden staan voor de weg. Toen ze een aantal keer de weg zomaar op liep, ook al trok ik haar zowat een glimlach van oor tot oor ging er een verroeste karrestang in, luisteren zou ze!
Achteraf, na dat ik 4 jaar voor haar had gezorgt, ze inmiddels verkocht was, hoorde ik dat ze nooit is ingereden. Althans dat ik de eerste was die er wat mee deed, nadat voor het eerst er een zadel op had gelegen.
Mijn ouders hebben haar van de man die haar kocht weer gekocht (penny verhaal ik weet het) en toen was ze dus van mij.
Ik ging weer met haar rijden, en we kregen meteen een dip, de diepste die we ooit gehad hebben. Ilonk luisterde helemaal niet meer en het ging van kwaad tot erger. Ik besloot alleen te dressuren met haar, wat er eigenlijk op neer kwam dat ik haar bruut naar beneden trok en daar moest ze blijven. Dat ging dan een maand goed en als ik een keer naar buiten ging ging ze meteen weer aan de kletter.
Ze werd echt "gevaarlijk" ik had niets te vertellen en ze deed dus wat ze wilde. Ik werd daar boos op en Ilonk reageerde daar weer op door nog gekker te doen.
(Ze bokte niet ofzo maar dramde door me heen, als ze haar zin niet kreeg gingen we dwars door de bosjes e.d)
Door die dip zijn we heen gekomen. En sindsdien, dat is toch al weer 5 jaar terug, gaat het berg op waarts. Ze heeft toen we 2 1/2 jaar met haar gezondheid gekwakkeld, maar de laatste twee jaar......
We zijn echt een team, ze luisterd (ik rijd haar nog wel met een rubberen pelham, alleen op de bovenste teugel, onderste is noodrem, echte noodgevallen dus als we weer terug vallen in kleine beetjes van vroeger)
Ze vertrouwd me en ik haar.

Of ik tevreden ben over het verleden? Ik weet het niet, ik ben nu wel heel tevreden en dat telt het meest! Ilonk is denk ik ook tevreden, ze heeft er nog nooit zo goed uitgezien. Allerte blik, mooie vacht. My hero!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 22:22

Over het algemeen ben ik heel tevreden.
Ik heb veel dingen fout gedaan, en dat weet ik. Er zijn ook dingen waar ik minder trots op ben, maar iedereen moet leren.
Je leert immers alleen als er fouten worden gemaakt en niet als alles goed gaat!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 09:23

Ik heb met m'n eerste paardje heel veel geluk gehad, het was zo'n braaf ding, ben er door haar dood/vertrek jaren uit de paarden geweest tot ik een dik jaar terug m'n ponymerrie kocht, verwaarloosd, mishandeld. We hebben 'r hard kunnen helpen, maar respect heeft ze nooit getoond aan ons. Het werd zo erg dat ik haar heb moeten verkopen met pijn in het hart. Gelukkig is ze goed thuis gekomen, die meid heeft er ook behoorlijke problemen mee ondanks jaren lange ervaring en kennis, dit bewijst alleen maar dat het niet altijd lukt, ook niet van de beste paardemensen. Haar veulen is compleet anders, zelfde trekje van de oren (naar achter gericht zwakjes neer, niet gemeen plat), maar voor de rest behoorlijk betrouwbaar, koppig en pittig, vooral tegenover mij heel lief ook. Ik maak met haar ook fouten, zo breekt ze bijvoorbeeld constant uit, en als het nu de zoveelste keer is doe ik ook 's alsof ik het niet gezien heb ... ze springt over de staldeur heen, loopt door de stroomdraden ... de nieuwe is veel kalmer van aard, echt meer dan een MEGAverschil - hij loopt 'r natuurlijk wel achterna als ze uitbreekt. Gelijk gisteren had ik haar in de stal gebonden en hem uitgelaten, doe de deur toe, en wou haar in de wei brengen. Mevrouw komt heel even mee, draaid 'r kar, jumped over de deur naar hem toe .... tja ... wat doe je dan, twee gekke kleuters die daar lopen te pronken ... ik heb de stroom opgezet dan maar samen ... van 9uur tot 15 uur ging het fijn, geen probleem, dan is zij gaan door de stroom lopen weer (bedoeling voor erover waarschijnlijk, messchien is hij blijven haperen, ik heb het niet zien gebeuren). Nu heb ik gezocht naar hogere stroompaaltjes, zal dus gewoon hoger gaan afzetten met meer stroom draden, en dus opzoek naar een tweede stroommachien ook. Voor de deur zijn tralies besteld ... Grrrrr ... als je alleen staat en er zijn er twee die je moet handelen tegelijk is het niet eenvoudig ...

Voor alle duidelijkheid, als ze uitbreken kunnen ze niet weg bij ons, ze lopen dan gewoon achter ons huis op afgesloten terrein, m'n oudste/kleinste veulen gaat dan aan de deur staan kloppen of komt binnen in huis Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 09:34

Ik denk dat ik met Fleur best veel beginnersfoutjes heb gemaakt, maar als ik naar het grote plaatje kijk ben ik heel tevreden. Ruim een jaar geleden was het een groen twentertje, en nu sjouwt ze netjes met me door de bak. Hou dus wel in mijn achterhoofd dat ik niet alles even goed doe, maar ben stiekem wel heel trots hoe alles is gegaan.

Voor de fase waar we nu in gaan heb ik domweg te weinig ervaring, dus ga ik op een trainingsstal staan. Fleur hoeft niet fulltime in training, maar mijn foutjes en onhebbelijkheden worden wel meteen opgemerkt en gecorrigeerd..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 12:05

Ja ook ik heb natuurlijk spijt van wat we met Tiko hebben gedaan. Maar ik zie nu ik, met begeleiding, wat andere jonge paarden heb gereden pas goed in wat voor vreselijke fouten we allemaal met Tiko hebben gemaakt. En hij pikte het ook gewoon allemaal, ten minste onder het zadel dan. Als hij dat niet had gedaan hadden we misschien eerder door gehad dat we fout zaten, arme Tiko!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 13:44

Tsja eeuhm, lees mijn verslag op VvdD en kom tot dezelfde conclusie als mij: ik heb hulp nodig!
Gammon neemt geleidelijk aan de touwtjes in handen en om daaraan te werken worden we vanaf morgen geholpen.
Ik probeer dus te voorkomen dat ik nog meer fouten ga maken en ik wil een fijne Tinker houden, niet eentje die geen plezier heeft in zijn werk.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 16:05

In het verhaal van Nimber kan ik mij goed vinden. Ook ik maak veel fouten maar ik zou ze niet willen missen. Omdat ik goed les heb, worden mijn fouten gecorrigeerd en leer ik ze te voorkomen. Fouten maken mag, daar moet je ook niet bang voor zijn. Wat ik bij mezelf weleens als probleem ervaar is dat ik soms ongeduldig ben en dat ik me nogal eens door de omstandigheden laat beïnvloeden. Meagan straft dan meteen en dat kan een negatieve spiraal worden. Dan heb ik echt even iemand aan de bakrand nodig om me erdoor heen te halen, anders is het een uur tobben en kom ik er niet uit. Klinkt dramatisch hè? Valt wel mee op zich, maar lastig is het wel!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 21:33

Ik zit vol met fouten en schamingen, tegenover Navy..
Ook ik heb veel te snel en veel te veel naar anderen geluisterd, probeer een halsverlenger.. Ok, en dat worp inderdaad zijn vruchten af, voor korte duur. Probeer een scherper bit, Ok, jij zegt het, bent ervaren.. Doe eens een slof om.. Ok, als jij denkt dat het helpt.. Jij bent de instructrice..

Maar, waarom had ik zoveel vertrouwen in haar?? Arm paardje, wat heeft ze allemaal wel niet door moeten staan.. Niks geduld, nee hoor, ik knal er een slof om Frusty En dan liep ze lekker ja, kreeg nette rugspieren.. Maar zonder slof? Nee hoor, ging mevrouw weer keurig meteorieten afspeuren en de TL-buizen aan het plafond in de bak bewonderen.. En ik vond dat nog raar ook..

En, wat ik echt vreslijk van mezelf vind, is dat ik de Dressuur maar achter wege heb gelaten omdat Navy het niet leuk vond. Wekenlang heb ik haar gereden door alleen buitenritten te maken, te longeren of in de bak aan een lange teugel. Navy bleek dit niet aan te kunnen, en een flinke portie rugproblemen waren het gevolg. DOOR MIJ!! Dat had ik haar aangedaan!

Maar, uiteindelijk veel geleerd van onze fouten, en veel vorderingen gemaakt. Ik wou alleen dat het zonder die fouten goed was gegaan..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 23:11

nee, absoluut niet. We hebben een start gehad die zo fout was als fout kon zijn. Via de zoekfunctie kom je daar wel achter.
Maar ach, van je fouten leer je