Zo uit de wei en 1e premie!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Zo uit de wei en 1e premie!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-02 20:02

Ik had me opgegeven voor de keuring in Panningen (haflinger en trekpaarden).
Maar twijfelde zaterdagavond nog of ik wel zou gaan.
Ik zag het puur als leukigheid en dat Nienke wat ervaring op kon doen.
Omdat ze best druk en nerveus kan reageren op zoveel paarden en die drukte.
Dus wei haar uit de wei opgehaald.
Daar aangekomen (na een gigantische omleiding,...balen), de manen en staart (wat) uitgekamd. Ik vond dat ze er goed uitzag.
Kwamen toen al die haflingers met spierwit gewassen manen en staart uit de trailer, en geen sprietje wintervacht. Veel hadden dekens op, de oren uitgeschoren en noem maar op. Kwam ik met mijn "gewoon" gepoetste haflinger aan,,,?! Ach, ja. ik vond het te koud om haar te wassen.
Goed ik de eerste de beste in wit pak gevraagd of hij een pony voor me voor wilde brengen (dit bleek achteraf een bekende hengstenhouder te zijn).
Iedereen keek naar Nienke....denk doordat ze als enige niet witgewassen manen en staart had...
De ring in en ze kreeg een eerste premie. Kreeg van 3 fokkers/hengstenhouders en jury te horen dat ze met goed toillet zeker tweede had gelopen en als ze meer getraind was.....!!!!?
Nou ik ben reuze trots op mijn uit de wei geplukte Nienke...het was voor haar een goede ervaring en ze heeft er ook nog een eerste premie aan over gehouden.
Volgend jaar opnieuw en dan in vol ornaat!!!

Groetjes Anke

p.s. zag al dat er meerdere geweest waren....niet gezien helaas!

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:12

wat cool. Ik ben ook gek op Haflingers. Volgend jaar wil ik sloffie Wanda laten dekken (19 jaar dan 20 jaar) en dan het jaar erop het veulentje goed opvoeden en misschien ook wel een keuring lopen. Gefeliciteerd.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:30

Ik wil volgend jaar dus met daisy meedoen. Heb je helaas niet gezien..welk nummer was je? en hoelaat moest je dus? ik had mijn boktpet op...stond iig achterin bij de keurmeesters....
Heb je ook die domme lange jongen geizen...met zo'n gel-kop!?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 19:53

Ik was nummer 9
De tweejarige haflingermerries: rubriek 5

Die met die donkere haren?

Er waren wel een paar valse beesten tussen zeg, sommigen trapten gewoon naar je en naar hun begeleiders of probeerden hun begeleider te bijten.

Volgend jaar ga ik ook weer....maar dan wel mooi getoilletteerd.
Ga waarschijnlijk zo'n cursus volgen.
Ik heb niet echt opgelet op boktpetjes...wist ook niet dat er iemand van bokt zou zijn.

Ik was geloof ik rond 11.00 uur aan de beurt.

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 20:23

gefeliciteerd!! een paar jaar geleden was ik met een shetland hengst naar de keuring geweest. idd zelfde verhaal als jij. uit de weide geplukt en te koud en te wild paard om te wassen. lekker gepoetst. heerlijk wild bij de man in het wittepak.(lekker bijten bokken e.d) ja hoor 1e premie!
het jaar erop hadden we hem helemaal netjes geschoren ,gewassen en aan de hand leren lopen had ie 3e premie. hahaha ligt er dus ook maar net aan wat de jury mooi vind. jouw haffie was tenminste puur natuur. en ik denk dat de jury dat mooi vond natuurlijk vonden zij de jouwe in het geheel mooi.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 18:22

ehmm...heb ik gezien...dat moet wel. want wij waren om 10 daar. hadden we 1 haf gezien en toen zeiden we: oow...die is niet gewassen..dus maybe was het die:)
Ik ga ook zo'n curcus toiletteren volgen!!!! tenminste als het op een dag komt dat ik tijd. Die dat regelt was ook op de keuring...en daar zouden we nog bericht van krijgen. misschien wel dezelfde?¿
vorig jaar was die iig in horst.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 20:52

Zou inderdaad kunnen.
Ik heb ook nog met die man gesproken van die cursus.
Moet wel niet te ver weg gegeven worden.

Groetjes Anke

p.s. volgens kenners had die van mij tweede gelopen als ie gewassen was.
Och zie het volgend jaar wel...vind het niet zo heel belangrijk, wel erg leuk!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:56


nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:04

Leuk voor je joh dat je 1e premie had.

Maar je heb het er over dat als hij gewassen was had je 2e gelopen, maar 1e premie is toch beter als 2e premie.... ???

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:45

ze bedoeld 2e prijs van de 1e premie paarden. (denk ik)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 08:00

anke toch; met een ongewassen paard naar de keuring.... Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:31

ha dat had ik van de zomer ook. Had wel getraind netjes gewassen enzo. Maar ging gewoon voor de lol. Al wel had ik van veel mensen gehoord dat ik een mooie haflinger had en dat ik er zeker mee naar keuringen moest gaan.
Ik liep dus tweede met een eerste premie. Achter de reserve kampioen van nederland. Ik wist niet wat me overkwam. Er zijn bij mij al meerdere mensen geweest om te vragen of ze misschien te koop stond maar dat is dus niet zo.

Leuk is dat als eht zo goed gaat.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-02 23:52

hihi...was ook veel te koud om haar te wassen.
Maar dan had ze ook al een paar weken onder deken op stal moeten staan.
Ik gun mijn jonge paardej toch liever de 2 hectare en de drie vriendjes waar ze nu nog steeds lekker mee kan spelen!
Volgend jaar ga ik naar de keuring in juni.
Dan is het wat warmer en kan ik haar wassen zonder dat ze er misshcien een verkoudheid aan over houdt!

inderdaad, liep nu vierde met een 1e premie, anders had ik waarschijnlijk 2e gelopen met een 1e premie.
Maar een eerste premie blijft een eerste premie!!
En die hebben we mooi binnen!!!!

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-02 11:49

Om goede kansen op een keuring te hebben, hoeven ze niet onder deken hoor. Ik weet niet of je wel eens van Ten Dam (stal de Wortel) hebt gehoord, die haalt alle prijzen weg op keuringen. Zijn paarden lopen het hele jaar rond in de wei, komen alleen op stal rond de keuring, als ze gewassen zijn. Met een paar dagen hebben ze weer voldoende huidvet om 's nachts naar buiten te gaan.