waarom is alles toch altijd zo duur???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

waarom is alles toch altijd zo duur???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 19:36

soms, soms denk ik wel 'ns: ik ga wormen kweken.....
Die prijzen in de paardenwereld rijzen de pan uit, BAH!!!
Nu had ik 2 maanden geleden een best fijne stal gevonden, niets aan de hand. Nu bleek de bak ERG slecht (als ik dat had geweten....toen ik 2 keer was wezen kijken lag hij er "toevallig" goed bij...) Nou okee, stalgeld van 225 euro. Nu vind ik het niet langer verantwoord na o.a. een val van Mirage en mij om in deze bak rond te blijven tuffen, dus moet ik bij de overbuurman gaan rijden, weer 45 euro per maand erbij, zit ik dus alweer op 270 euro............ Boos!
Nieuw dekentje, MOET waterdicht zijn, kosten nieuw ook weer minimaal 150 euro...........dat is wel ff 330 gulden he!!!!!!!!!!!!! Praat allemaal zo leuk in euro's, maar ondertussen........
sporen kapot, weer 13 euro..............
moet eigenlijk nieuwe singel....................ook zo weer 45 euro..........
HELP, ik kan dat toch allemaal niet meer bijbenen hoor.............hebben jullie daar ook last van??? Ben nu heel triest op zoek naar een 'bijbaantje' want zo lukt het niet meer allemaal.............BAH

Hebben jullie daar ook last van??

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:01

Ik ken het ja...breek me de bek niet open Scheve mond

Tegenwoordig maken ze de paardensport gewoon onbetaalbaar voor sommige mensen, terwijl ze de prijzen best wat kunnen matigen, waardoor het toch nog redelijk te doen is. Paardensport is duur, dat wist ik ook voordat ik Bud kocht, maar ik vind dat ze echt te ver gaan...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:09

Het ergste is dan wat vooral de ruitersportzaken eraan verdienen!
Maar ik weet er ook alles van..
Bij mij zijn de meeste dingen wel voornamelijk heb (shabrakjes ed, heb ik in principe helemaal niet nodig). Alleen als je dan achteraf gaat tellen wat je er allemaal aan uitgegeven hebt Huilen
Te erg...

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 20:12

jullie hebben helemaal gelijk

ik wil graag een paardje kan er geen kopen omdat het te duur is ik erger me er onwijs aan
en nu wil ik een leasy(hoe je het ook schrijft)
en dat is dan weer veel te ver we waar ik wil lease kan ik niet 3 dagen per week heen rijden

nou en wat moet je dan om je liefde voor paarden uit te breiden

je kan nog geen eens een leuk verzorgpony zoeken die je alleen wil poetsen stal uitmesten dat is te veel gevraagt(al begrijp ik de eigenaar wel van de paarden /pony s ik zou het ook alleen willen doen)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:51

Gelukkig hebben we bokt, hier wordt regelmatig 2e hands spullen aangeboden.
Een optie misschien voor als je weer wat nieuws moet.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 21:59

XoNo schreef:
Tegenwoordig maken ze de paardensport gewoon onbetaalbaar voor sommige mensen...


Dit is nog niet eens het ergste. Met de euro is alles zo duur geworden, dat sommige mensen hun huis niet eens meer kunnen betalen en op straat worden gezet Boos!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:02

Ik herken het helemaal !.
Dan wordt de ezel ziek, haalt er een ijzer zelf af, sloopt een deken Boos! maar goed we hebben er toch wel weer veel lol voor terug

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:09

Aargh, ik herken het maar al te goed. Heb zelfs bijna op de punt gestaan om mijn merrie te koop te zetten en helemaal te stoppen. Maar, daar zal ik zeker spijt van krijgen later, dus nog even doorbijten. Echt belachelijk, vroeger kon je met 100 piek nog lekker een week door en 50 euro is binnen één dag op. Gatver, geef mij maar de gulden terug Boos! , dan maar wisselen als ik in Frankrijk ben hoor!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:14

frustrerend he? Soms zit je ook nog eens in zo'n krap-bij-kas-periode en dan zal je zien dat je deken stuk gaat, de smid/veearts moet komen etc, alles tegelijk.
Maar goed, ik doe maar even rustig aan met alles, dan komt alles goed.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:14

owh wat erg, ik heb de ziekte van duisenberg, au au au

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 23:48

stef schreef:
owh wat erg, ik heb de ziekte van duisenberg, au au au


jee dat wou ik net neerzetten! Haha! Toevallig! Ze gaan dan nummer trouwens ook op cd zetten, vind het wel een leuk nummer! Haha!

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 01:15

De euro heeft gewoon alles duurder gemaakt.
Vooral mensen die niet veel geld hebben...hoe moeten die dat allemaal kunnen betalen.
Maar ook de mensen met veel paarden kunnen het haast niet meer aan.
Ik zelf ben 14 en krijg elke week minder dan 10 euro zakgeld en daar heb ik haast gewoon niet genoeg aan.

WIJ WILLEN DE GULDEN TERUG!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 01:41

Als jij 10 euro zakgeld per week krijgt krijg je meer dan ik Knipoog Ik krijg E15,- euro per MAAND en ik ben 17. De rest verdien ik bij door achter de kasse te werken en met kranten lopen...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30619
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:17

Ik krijg nog minder zakgeld, ik zit op €10 per maand. Verder werk ik in de zomervakantie om geld te verdienen. En doe nog andere bijbaantjes als oppassen om aan mijn geld te komen.
Ik kan zo precies al mijn spullen voor Taran kopen. Maar dan hoef ik geen stalling en voer te betalen, want dat zou ik echt nooit redden. Voor mij is alles gewoon te duur geworden, ik houd bijna geen geld over. En dan geef ik echt al mijn geld aan mijn pony uit, eigenlijk niets voor mezelf.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:44

Ik vind wel dat sommigen het duurder maken dan het moet ook hoor! Bedenk 's wat echt nodig is ook ... niet alles MOET, maar kan!!! Een nieuw deken (tweede handsje werkt toch ook???) - een supershabrak, een super-de-lux zadel als tweede zadel ... en ja, waarom nog niet 15 bitten en 3 hoofdstellen? Ik heb ook wel 5 halsters voor maar 2 ponies, maar voor de rest is het vrij sober gehouden van mij. Tuurlijk moet de gezondheid meezitten. Die van mij komen echt NIETS tekort, krijgen alles wat nodig is en nog meer ook, toch kan ik niet zeggen dat ik het duur vind. Ik ben tevreden met m'n niet-zo-nieuwe spullen, zelf een zadeldekje die een afdanker is van iemand anders, en neem ook de tijd voor te kijken voor ik koop, want borstels kan je kopen bij de paardenboetiek, maar ook bij een superbazarke, alleen wel 1/4de van de prijs ... Voor de rest is alles natuurlijk gehouden van mij, en ze staan er met z'n tweetjes gelukkig en verzadigd bij ...
Laatst bijgewerkt door sonjabelgium op 23-10-02 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:45

Nou, ik verdien gewoon te weinig. Een neiuw zadel kost meer dan een maandsalaris. En dan nog het ergste: bij Divoza in de catalogus staat de stubben siegfried voor 1178 euro en dna kom ik daar, en moet het zadel opeens 1249.95 euro kosten. Dat is wel even 160 gulden meer. En dat even in een paar maanden tijd. Abnormale prijsverhogingen. Die wordne overal doorgevoerd, ik zal het ook maar niet over gewone kleding hebben Boos!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:10

sonjabelgium schreef:
Ik vind wel dat sommigen het duurder maken dan het moet ook hoor! Bedenk 's wat echt nodig is ook ... niet alles MOET, maar kan!!!


Hier ben ik het heel erg mee eens.

Ik heb bijvoorbeeld geen overbodige paardrijspullen.

Ik heb 3 paardrijbroeken, 1 tweedehands en een tijd gebruikt, maar echt super kwaliteit, en 2 tweedehandse die niet pastten. De nieuwprijs van die broeken bij elkaar was zeker 300 euro en ik heb er ong. 80 euro voor betaald. En ze zijn stuk voor stuk super!

Ook aan mijn andere paardrijspullen heb ik niet veel geld uitgegeven. Mijn jas is was 10 euro, mijn chaps heb ik gekregen, mijn cap was tweedehands ( pastte niet), mijn schoenen waren goedkoop, en mijn laarzen zijn ook tweedehands. Ook mijn dekjes heb ik gekregen of zijn tweedehands.

En alles, maar dan ook alles is van goede kwaliteit en ziet er nog mooi uit ook. Het hoeft dus niet duur te zijn...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:23

Mensen ga daar toch weg uit de randstad! De randstad is anti-paardenmensen, die prijzen bij jullie zijn onevenredig hoor! Je betaalt je een bult en je krijgt er veel te weinig voor terug!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:26

Met goed zoeken kon je een heel eind.
Ik heb ook waterdichte dekens gezien voor 45 euro en voor 89 euro, maar het is net hoe je je eisen legt.
Mijn zadel was 2ehands, de singel ook mijn hoofdstel was een aanbieding. Ik heb geen getailleerde paardrijjas en bij mijn rijbroek kleurende sokken. Alleen mijn rijbroek is aan vervanging toe en die zijn zo belachelijk duur geworden. Ik ga echt niet met een broek van 250 gulden tussen de paarden lopen. Maar met goed zoeken vind ik vast nog wel iets goeds.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:29

Hmpfff? Als of het hierzo niet duur is!
Mensen, blijf asjeblief in de randstad....hier is het zo plat, je kan echt al van vinex tot vinex kijken, vreslijk. Witte schimmel, please, blijf weg uit Friesland, Friesland is ook duur!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 11:47

Alles wat maar enigzins met paarden te maken heeft is gewoon schandalig duur.
Het enige wat minder duur is in andere delen van het land zijn de stallingskosten, maar de rest van de toebehoren is naar mijn idee net zo duur. Maar ook ik schrik mij elke keer weer het ongeluk, ankydekens die gewoon zo duur zijn als een vakantie, waar gáát het over? Het is soms gewoon niet leuk meer. Maar troost je, ook ik kan het niet allemaal opbrengen. Als ik iets duurs nodig heb koop ik het eigenlijk alleen maar in Duitsland.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 14:35

Desiree schreef:
Mensen ga daar toch weg uit de randstad! De randstad is anti-paardenmensen, die prijzen bij jullie zijn onevenredig hoor! Je betaalt je een bult en je krijgt er veel te weinig voor terug!


Was het maar zo makkelijk Desiree. Mijn vader kan geen werk vinden buiten de randstad (timmerman). Als dat wel zo had geweest, hadden we hier allang niet meer gewoond.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:24

het is echt duur ja.
babs had pas geleden haar hoofdstel kapot gebokt..
dus dat is weer 40 euro..
en dan heb ik nieteens een dure, maar wel een best goede.
nou,ze heb eigenlijk ook een nieuw zadel nodig.
het is een thorowgood norton geworden, 210 euro.
niet zo duur vond ik maar toch..
ik heb het geluk dat ik de eigenaaresse ken van de ruitershop.
ze gaf me pas een pot hoefvet mee, de verpakking was wat kapot.
dus kon ze niet meer verkopen.
dat is dan weer 7 euro in de knip maarja..
paardrijden is een best dure hobby blijkt.
nu hoef ik geen stalling te betalen want ze staat thuis.
pas nieuwe box gezet..tikt ook zeer snel door..
eigenlijk heb ik t best goed..
ik moet alles betalen, behalve de stal, wormspuit, voer, mn pa heeft de helft van het zadel mee betaald..is wel lief haha Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 16:49

Neem nu bijvoorbeeld de pessoateugel. Een paar touwtjes en wat ijzertjes. Moet zo'n ding nu echt f 150,- kosten?!?!? dit is volgens mij 6x winst erop!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 19:30

even de tandarts laten komen kost mij een slordige 150 euro....