Tis eigenlijk de omgekeerde wereld he?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:26

Hahaha, ja gek hè? Toen mij iemand hielp met mijn paard (ze reed/verzorgde hem 3 keer per week) vroeg ook iemand aan mij of ik daar geld voor vroeg. Zij hielp Míj toch uit de brand! Ga ik toch geen geld voor vragen!!

Ik ken het wel hoor! Heb eens iemand gebeld (toen ik ong. 14 was) om een Shetje te verzorgen. Ik mocht er niet op rijden, wel voor de kar zetten (of eigenlijk als 'hulpje' mee op de bok), moest hem wel elke dag poetsen en uit de wei halen en op stal zetten... En daar moest ik dan ook nog voor betalen!!!! Dat vond ik zo absurt. Heb ik dus mooi niet gedaan.

Het is iets anders als je alles gaat delen. Als je verzorgster ook zeggenschap krijgt en echt zelf alles mag doen wat ze wil met het paard (soort mede-eigenaar dus). Dan gebeurt het wel dat bv de stalkosten worden gedeeld. Maar dat is duidelijk meer dan dat ze dan 'alleen maar' jou helpt. (Hmm, snappez vous???)


Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:33

Haha, Tallie1979, Jij bent het die UlbeH helpt??

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:40

Renske20 schreef:
ligt er n beetje aan wat je van de eigenaar met dat paard mag doen!

maar t ligt er n beetje aan of je alleen n beetje helpt, of dat je het als je eigen paard mag zien!
vind ik dan he!


Dat vind ik idd ook. Als je het als je eigen paard mag zien, hoort daar ook wat bij. En dat zijn dan de kosten. Dan betaal je eigenlijk niet aan diegene waarmee je het paard rijdt, maar je betaalt dan 'aan het paard'.

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen


Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 13:46

Kijk, en zo zijn we het uiteindelijk allemaal eens Lachen Wat is de werled toch weer mooi...

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:04

Als je het zelf aanbied is het natuurlijk nooit fout, denk ik. Zeker als de eigenaar zelf niet vaak rijdt. Dan zijn hoefsmid kosten ook wel redelijk. Maar ook dat is weer een vergoeding 'aan het paard' en niet een betaling voor het rijden aan de eigenaar.

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 14:13

Wow, nee, lijkt me machtig! Wat me ook leuk lijkt is eens op een Belgisch Trekpaard te rijden. Zo'n echte 'knol'. En dan in de bossen, lekker sjokken. En zo'n stevig galopje erbij. Kwijl
Maarja, dit hoort niet bij dit onderwerp...

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annamk, Zinzi_jewel en 9 bezoekers