De pony's eens goed verwent!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

De pony's eens goed verwent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 21:08

Omdat het nu herfstvakantie is, ging ik een keer extra naar de manege (meestal alleen zaterdag de hele dag) Ik heb zelf geen eigen of verzorg paard en ging nu met nog 2 mensen echt ALLE manegepony's poetsen! Eens allemaal lekker verwennen!

Er zijn 17 manegepony's en er zijn zeg maar populaire pony's en de niet zo populaire pony's. En het doel was zeg maar, ook de niet zo populaire pony's goed te poetsen en mooi te maken.

Het is goed gelukt en ze zien er nu (misschien nu al niet meer,als ze zijn gaan liggen) heel mooi uit als ik het mag zeggen.

Allen staarten zijn glimmend en glad (antiklit spray van mezelf) en allemaal zo goed mogelijk met de hand uitgeplozen. Wat bij sommige pony's tot een verassend volle staart werd.

Ook bij een witte pony met zwart/donkergroene staart (is al oude pony en dat was voornamelijk mest) helemaal gewassen en is nu weer heel wit, zacht (en een beetje geel in de puntjes)

Ik heb 7 pony's gedaan vandaag en daar ook mijn 2 lieelingspony's bij. Daar ontdekte ik bij 1 een heel dik linksachterbeen, zat een wondje op en was helemaal dik geworden) dus die ook weer goed afgespoten en nu is het al minder dik.

Dus onze manegepony's staan er weer mooi bij......................voor even, ben beniuwd hoe het zaterdag is Haha!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 21:14

En het is niet eens dierendag! Pling

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-02 21:54

Moet dat dan per se ?? Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 22:00

Goed hoor! Over die manege pony wordt vaak wel ff een borstel over gehaald, maar écht goed gepoetst worden ze niet vaak!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 09:54

Heel goed dat iemand daar eens de tijd voor neemt!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 10:20

Leuk hoor! Dat mis ik soms wel met eigen pony's.
Wij deden het vroeger na de les ook altijd. Alle ponys poetsen en opknappen. Wij mochten alleen de staarten nooit kammen en wassen dat was wel jammer.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-02 17:19

Het wassen van de staarten vragen wij ook eerst, maar meestal mag het dan wel metteen. Maar ook nooit meer dan de staart en de onderbenen he! En de staart uitkammen is niet goed als iedereen daar zomaar met een harde borstel doorgaat. Maar nu zijn er echt geen klitten meer in en heel zacht.

We deden het trouwens voornamelijk met de handen. Dus wij vragen het ook wel, dan mag het meestal.